Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På dager foruten tirsdager, har jeg forstått det riktig at folk bader og går rundt nakne da? 
Er det sånn at mennesker sitter nakne sammen i badstuene osv? 

Fasilitetene deres ser så bra ut, men å gå rundt naken med andre er veldig langt utenfor min komfortsone, forstår i grunn ikke hvorfor. 
Tirsdager er den dagen vi ikke får til å reise selvsagt. 

Noen med erfaring?

Skrevet

Jeg har bare vært der på tirsdager og da har alle badetøy på seg. De andre dagene er de nakne i badstuene og når de bader. Man går ikke rundt  nakne, har badekåpe eller et sånt sjal rundt seg når man går rundt.

Anonymkode: 2396d...949

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har bare vært der på tirsdager og da har alle badetøy på seg. De andre dagene er de nakne i badstuene og når de bader. Man går ikke rundt  nakne, har badekåpe eller et sånt sjal rundt seg når man går rundt.

Ok, takk for svar. 
Er det sånn at en må kjøpe badetøy der?

Skrevet
Twintipp skrev (Akkurat nå):

Ok, takk for svar. 

Ja, du må ha deres badetøy.

Men du kjøper bare første gangen du er der da, du kan bruke det samme ved senere besøk.

Anonymkode: 145f5...673

Skrevet

Noen går nakne, men du kan fint gå i badetøy du kjøper der, står på hjemmesiden. En bekymring som går igjen 😃

Anonymkode: d1008...d8f

Skrevet

Helt nydelig der!

Du kan velge om du vil kjøpe badetøy der, eller bade naken. I badstue/dusj må du være naken, men kan ha håndkle eller tynt stoff (fås kjøpt der til 79kr - prima som strandteppe) rundt deg.

Det var uvant de første 5minuttene, så tenkte jeg nesten ikke mer på det. Gled deg! 😉

Skrevet
oslofrk skrev (På 11.3.2024 den 23.02):

Helt nydelig der!

Du kan velge om du vil kjøpe badetøy der, eller bade naken. I badstue/dusj må du være naken, men kan ha håndkle eller tynt stoff (fås kjøpt der til 79kr - prima som strandteppe) rundt deg.

Det var uvant de første 5minuttene, så tenkte jeg nesten ikke mer på det. Gled deg! 😉

Dette! 

Anonymkode: 87039...8a6

Skrevet
Twintipp skrev (På 11.3.2024 den 20.53):

Ok, takk for svar. 

Ja, kjøper badetøy der. De har mye forskjellig og ok pris. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.3.2024 den 20.54):

Ja, du må ha deres badetøy.

Men du kjøper bare første gangen du er der da, du kan bruke det samme ved senere besøk.

hva gjør man hvis str der ikke passer? da må man vel kunne bruke sitt eget bade tøy

Anonymkode: 30045...e46

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

hva gjør man hvis str der ikke passer? da må man vel kunne bruke sitt eget bade tøy

De har masse størrelser og modeller, badedrakter og bikinier, du finner helt sikkert noe. Man kan ikke bruke eget

Skrevet

den største str dem har er xxxl det er en god del som bruker større enn det

for meg virker det som at dem ikke ønsker å ha overvektige folk på the well

jeg har også lest for en stund siden at dem har fått litt pepper for det med bade tøyet. at dem er små i str

jeg bruker 2xl så den kan kanskje passe meg, men jeg kjenner flere hvor det bade tøyet hadde nok ikke passet dem

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

jeg har også lest for en stund siden at dem har fått litt pepper for det med bade tøyet. at dem er små i str

jeg bruker 2xl så den kan kanskje passe meg, men jeg kjenner flere hvor det bade tøyet hadde nok ikke passet dem

Tviler på at det er et stort problem, vi som er såpass store går ikke på sånne steder...

Bruker 2xl selv og kunne aldri gått et sted man sprader mer eller mindre naken rundt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

3xl er veldig stor. Da snakker man ikke om overvektig, men svært alvorlig fedme. Det er ikke «en god del» som er i den kategorien, så det er neppe et utbredt problem at kunde på The Well ikke finner badetøy som passer der. Det er forresten ikke så mange merker som har større størrelse enn 3XL til dager for salg på det ordinære markedet. 

jeg har BMI på 30. Ganske så stor rundt mage/rompe/hofter. Jeg kommer helt fint inn i badedrakten i str xl der.

Anonymkode: 9cb57...82c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

3xl er veldig stor. Da snakker man ikke om overvektig, men svært alvorlig fedme. Det er ikke «en god del» som er i den kategorien, så det er neppe et utbredt problem at kunde på The Well ikke finner badetøy som passer der. Det er forresten ikke så mange merker som har større størrelse enn 3XL til dager for salg på det ordinære markedet. 

jeg har BMI på 30. Ganske så stor rundt mage/rompe/hofter. Jeg kommer helt fint inn i badedrakten i str xl der.

Anonymkode: 9cb57...82c

en 3xl er ikke så stort når det tilsvarer en 2xl eller xl

jeg vet godt at man er overvektig det var ikke poenge poenge er at når man krver at folk bruker dems bade tøy må man ha str til alle

desuten er det også viktig å huske at dem fleste som er det kan ikke noe for det, det er veldig få som legger på seg frivelig

man kan faktisk legge på seg av medisiner som man må gå på

di fleste blir det av en psykisk grunn

det kan også være dna noe forskere har funnet for ikke så mange år siden

noe å tenke på 😉 ikke døm andre for noe man ikke kan noe for

Skrevet

Ingen går naken rundt. Man har på badekåpe når man beveger seg rundt. Det er kun når man går i vannet eller badstuene man henger av seg badekåpen og er naken. 

Anonymkode: f0ad3...766

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

en 3xl er ikke så stort når det tilsvarer en 2xl eller xl

jeg vet godt at man er overvektig det var ikke poenge poenge er at når man krver at folk bruker dems bade tøy må man ha str til alle

desuten er det også viktig å huske at dem fleste som er det kan ikke noe for det, det er veldig få som legger på seg frivelig

man kan faktisk legge på seg av medisiner som man må gå på

di fleste blir det av en psykisk grunn

det kan også være dna noe forskere har funnet for ikke så mange år siden

noe å tenke på 😉 ikke døm andre for noe man ikke kan noe for

Det er fullstendig umulig å ha badetøy til absolutt alle. De aller fleste er godt nok. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden):

Det er fullstendig umulig å ha badetøy til absolutt alle. De aller fleste er godt nok. 

det hadde gått fint det hvis dem hadde hatt badedrakter i flere str

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

det hadde gått fint det hvis dem hadde hatt badedrakter i flere str

De har det. Ikke dem. Poenget er at ingen kan ha drakter til alle størrelser. Noen ganger må «de fleste» være godt nok. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

De har det. Ikke dem. Poenget er at ingen kan ha drakter til alle størrelser. Noen ganger må «de fleste» være godt nok. 

Fy faen så arrogant. Du skulle sagt noe slik om feks hudfarge. 

Anonymkode: 8d78d...309

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det handler på ingen måte om arroganse her. Det går bare ikke an å garantere badetøy til alle. Det kan heller ingen klesbutikk garantere. De fleste innenfor et spekter er å forvente.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja helt enig! Noen her synes visst det er ok å diskriminere!

Anonymkode: a0058...2ae

Skrevet

Hva begrunner de kravet om å kun bruke deres badetøy med? Jeg har brukt god tid på å finne en badedrakt jeg er komfortabel med, og betalt dyrt for den. Jeg er ikke interessert i å bli tvunget til å kjøpe klær jeg ikke trenger. Derfor har jeg til nå holdt meg unna slike steder. Det provoserer meg at de bidrar til et helt unødvendig overforbruk. 

Anonymkode: 3863d...774

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja helt enig! Noen her synes visst det er ok å diskriminere!

Anonymkode: a0058...2ae

Selvsagt så er det aldri greit å diskriminere noen. Saken er bare at det logisk ikke lar seg gjøre å garantere for alle størrelser. Det er en grunn til at størrelser i butikker også stopper et sted Dressmann stopper feks på 9xl. Det er fullt ut mulig at det ikke holder for alle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva begrunner de kravet om å kun bruke deres badetøy med? Jeg har brukt god tid på å finne en badedrakt jeg er komfortabel med, og betalt dyrt for den. Jeg er ikke interessert i å bli tvunget til å kjøpe klær jeg ikke trenger. Derfor har jeg til nå holdt meg unna slike steder. Det provoserer meg at de bidrar til et helt unødvendig overforbruk. 

Anonymkode: 3863d...774

Du må ikke kjøpe tøy der da man kan velge å bade naken. Ellers er det andre spa du helt fint kan bruke eget tøy😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden):

Du må ikke kjøpe tøy der da man kan velge å bade naken. Ellers er det andre spa du helt fint kan bruke eget tøy😊

jeg har ikke mye lyst til å bade uten bade tøy skulle jeg dratt dit hadde det vært på en tirsdag hvor alle må ha det på

jeg ønsker ikke se andre naken

å spaet the well ekskludere mange som ønsker å dra dit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...