Gå til innhold

Å pynte i stand bursdag eller la «bursdagsbarnet» ta ansvar selv?

Anbefalte innlegg

Siden det er kjæresten (vi) som skal ha bursdags i huset hans. Hvem står for pynt og mat? Jeg har ikke spurt det eneste jeg kunne kjøpt inn er noe chips/popcorn å ha i bordet. Tror ikke hun forventer noe stort ut av det eller vet ikke. Da jeg feiret bursdagen min sto jeg selv for pynt å kake.

er det fair og tenke at det holder med å holde hus og rydding dagen etter? Nå har mine venninner aldri gjort noe sånt for meg. 

Anonymkode: 091ba...8b4

Fortsetter under...

Din venninne skal feire bursdagen hos kjæresten din?  Skulle ikke dere si nei til det? Hun får da stå for selv, spørre om hjelp hvis hun vil ha hjelp til noe.

Anonymkode: e7d20...093

Har dere ikke munner å snakke med?

Det er jo helt naturlig å høre med henne hva hun tenker, vil hun servere mat, vil hun lage den hos dere, bestille den, eller intvitere til fest uten mat og bare ha litt chips o.l? Vil hun bake, ta med kake hjemmefra, bestille kake, droppe kake?

Dette er jo helt opp til henne, men om festen skal være hos dere er det jo naturlig at du spør.

Du trenger ikke kjøpe inn eller styre med noe som helst annet enn å snakke med henne. Avklare.

Anonymkode: 762c7...f15

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Har dere ikke munner å snakke med?

Det er jo helt naturlig å høre med henne hva hun tenker, vil hun servere mat, vil hun lage den hos dere, bestille den, eller intvitere til fest uten mat og bare ha litt chips o.l? Vil hun bake, ta med kake hjemmefra, bestille kake, droppe kake?

Dette er jo helt opp til henne, men om festen skal være hos dere er det jo naturlig at du spør.

Du trenger ikke kjøpe inn eller styre med noe som helst annet enn å snakke med henne. Avklare.

Anonymkode: 762c7...f15

Nei sist gang skulle hun bestille pizza men ble ikke noe av det da hun ville jeg skulle bestille i stedet  Var ikke noe snakk om vippsing hun sa.  Så ble litt usikker på om hun ville jeg skulle betale for dem, så det ble ikke noe pizza alikavel men ble chips i bordet

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Å, herlighet! Er ikke denne famøse bursdagen over enda. 

Du snakker med venninnen din, og avtaler hva som skal gjøres. 

Anonymkode: 1c1fd...975

Vis du er lei av å høre om noen tråder anbefaler jeg å bla over, ikke SÅ vanskelig:) 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Kommer vel litt an på om du bor der eller er en invitert gjest? Og om kjæresten vanligvis oppvarter deg når du har dag?

Anonymkode: e5d76...4ab

Bor ikke der er der i helgene men, hun hadde ikke hatt bursdag hos han vis det ikke var for meg da. Han hadde ikke hatt bursdagsfeiring hos seg til mine venninner om jeg ikke var med, ja han har oppvartet meg i bursdagene mine :) 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bor ikke der er der i helgene men, hun hadde ikke hatt bursdag hos han vis det ikke var for meg da. Han hadde ikke hatt bursdagsfeiring hos seg til mine venninner om jeg ikke var med, ja han har oppvartet meg i bursdagene mine :) 

Men da har han ryddet da han ville gjøre det så fikset jeg kake, pynt selv 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei sist gang skulle hun bestille pizza men ble ikke noe av det da hun ville jeg skulle bestille i stedet  Var ikke noe snakk om vippsing hun sa.  Så ble litt usikker på om hun ville jeg skulle betale for dem, så det ble ikke noe pizza alikavel men ble chips i bordet

Men hvorfor snakker dere ikke sammen? Er det en grunn til at alt er så vanskelig?

Anonymkode: 1c1fd...975

Du sender venninna di en melding: hei! Vi gleder oss til du skal feire bursdagen din! Hvor mange har du invitert? Viss du skal pynte eller du tar med noe mat, så må du komme en time før gjestene så du rekker å gjøre ting klart å pynte.🥳 anbefaler at du tar med papptallerkner osv så blir det mindre rydding for deg etterpå.

Anonymkode: c9c24...05e

Det er noe ganske rart i både å selv invitere til å skulle feires hjemme hos noen andre, og å godta dette når man egentlig ikke vil. For meg er det også rart at hun ikke spør hvis hun ønsker hjelp av dere, og det er rart at dere ikke spør henne. Jeg lurer også på hvor gamle dere er, og om dere snakker greit sammen ellers.

"Hei, nå er det bare noen dager til du skal feire bursdagen din. Siden vi ikke har hørt noe fra deg, lurer vi på hva opplegget blir. Hvor mange kommer? Skal du servere mat? Når passer det for deg å komme for å ordne til?"

Og sørg nå for all del for å synliggjøre at det er siste gangen hun feirer hjemme hos kjæresten din! Det er jo åpenbart at dette ikke er en løsning du (dere?) liker, og da må dere klare å gi beskjed om det. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...