Gå til innhold

Hva hadde du svart? Om butikk

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nytt pysjsett på Cubus der de selger bukse + t-skjorte. Disse var brettet rundt en kartong og med en snor i samme stoff som buksen knyttet rundt. Eneste settet jeg fant i rett størrelse og farge, var ett der snoren var løsnet og nesten helt av.

Vedkommende som ekspederte meg var en mann jeg antar var i midten av 50-årene, og oppførte seg litt ubehagelig. Først kom noen kommentarer om at jeg nå ville bli fin, og til slutt holder han opp snoren som var knyttet rundt settet og nå hadde falt helt av opp foran meg og spør "Vil du ha denne med deg hjem kanskje? Den er jo fin til å binde en fast med". Jeg ble så satt ut og synes det hele var så ubehagelig at jeg bare ristet på hodet, betalte og gikk.

Etterpå følte jeg at jeg ikke håndterte situasjonen så godt. Jeg antar, eller håper i hvert fall, at det bare var et ekstremt dårlig forsøk på småprat og spøk, men jeg synes det var skikkelig upassende og ekkelt. Hvordan hadde du taklet dette?

Anonymkode: 58789...383

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446419-hva-hadde-du-svart-om-butikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj sann - det vet jeg neimen ikke hvordan jeg hadde taklet. Jeg hadde nok blitt sint og følt det temmelig ubehagelig.  Jeg er med på en fleip og ting kan godt være litt på kanten av og til, men ikke en sånn setting. Får håpe at det bare var et dumt forsøk på å være morsomt.  

Anonymkode: 40445...e39

Jeg tror jeg hadde spurt ham hva han egentlig mente med det, slik at han hadde måttet forklare seg. Og hvis han da hadde fortsatt å være slibrig, hadde jeg spurt om han syntes det var greit å snakke sånn til kundene. Og så hadde jeg bedt ham om å skjerpe seg. Og så hadde jeg sendt en mail til sjefen hans. 

Men man blir jo gjerne litt paff når sånt skjer. 

Slike sleske typer har godt av å bli konfrontert, ellers bare fortsetter de. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Herregud er dere så hårsår at dere går rundt og tar dere nær av slike ting? Klage til butikksjef? Går rundt og er satt ut? Hvilke persilleblad er dere egentlig?

Anonymkode: 8deff...75c

Tror du HI er den eneste som har opplevd dette fra denne fyren? 

Tipper at det er veldig koselig å være 14 år og handle bh av han der... 

Aner ikke hva jeg hadde svart der og da, men jeg hadde gjengitt hele seansen og alle uttalelsene i en e-post og sendt til daglig leder samt øverste leder for Cubus i Norge.

Dette er helt utenfor alle grenser, og bør få etterspill.

Tenk deg at du har en datter på 15 år som var kunden og mottaker for disse slibrige uttalelsene. 

Anonymkode: 997d8...462

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herregud er dere så hårsår at dere går rundt og tar dere nær av slike ting? Klage til butikksjef? Går rundt og er satt ut? Hvilke persilleblad er dere egentlig?

Har ikke noe å gjøre med å "være persilleblad". Dersom du kommer som kunde et sted, skal de ansatte der opptre profesjonelt! Frekke vitser kan de ta med sine private venner.

Anonymkode: 0c0f9...70d

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har ikke noe å gjøre med å "være persilleblad". Dersom du kommer som kunde et sted, skal de ansatte der opptre profesjonelt! Frekke vitser kan de ta med sine private venner.

Hvordan overlever dere egentlig hverdagen når dere tar på vei bare noen slenger en vits?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan overlever dere egentlig hverdagen når dere tar på vei bare noen slenger en vits?

Har ingen vanskeligheter med å ta en spøk eller å overleve. Men på butikken vil jeg ha meg frabedt sleske kommentarer  om hva jeg gjør eller kan gjøre i senga. Det er langt over streken.

Det er i tillegg uproft, og du kan banne på at HI ikke er den eneste kvinnen han har fått til å føle ubehag. Ville ikke vært overrasket hvis denne butikken mister kunder på grunn av oppførselen hans. 

Husker forresten en gang jeg var sytten år og kjøpte smågodt på Narvesen og gubben bak disken foreslo at jeg kunne komme tilbake etter at skiftet hans var ferdig hvis jeg "hadde lyst på noe godt". 

Han skulle sikkert bare være "morsom" , han også. Jeg syntes det var ubehagelig, og gikk aldri tilbake. 

Hvorfor skal man bare godta sånt? Skal ikke folk få lov til å handle i fred uten å måtte få sånne kommentarer? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg overlever den ved å anta at andre mennesker gjør sitt beste og prøver å være hyggelige og høflige, og så gjør jeg det samme; og da glir alt så smooth som silke. Innimellom møter vi sånne som deg, da, og denne ekspeditøren, og blir påminnet om at der også finnes udannete og frekke mennesker. Da sier man i fra til dem, slik jeg gjør til deg nå, sånn at de slipper å drite seg ut for enda flere. 

Du trenger ikke takke meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...