Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 Jeg sliter økonomisk, for å beholde boligen min må jeg ha medlånetakere. Mine foreldre har sagt ja til å hjelpe økonomisk.. men da må de få vite alt om min økonomi. Jeg vil i utgangspunktet ikke det. Pga jeg vet at det IKKE faller i god jord. Jeg vet at de kommer til å bli enda mer oppgitt enn de allerede er. Jeg får mye kritikk allerede for hvordan jeg har levd livet mitt. Og da vil de få enda mer makt over meg, regner jeg med. Jeg vet ikke hvordan det skal gå. Er det verd det? Fortelle alt for å beholde boligen? Er det flere ting jeg bør være obs på med å fortelle? Foreldrene mine er som sagt allerede oppgitt. Og har ikke noe imot å kjefte på meg! Jeg er voksen.. skulle man tro Anonymkode: a139a...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 Er det ett krav fra dem? Isåfall ville jeg ikke gjort det. Jeg kan forsåvit forstå at de vil ha oversikt for å vite at du er i stand til å betjene lånet. Om ikke er det jo de som må stå for utgiftene og det vil de vel ikke Anonymkode: 016ef...63c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 At de vil ha innsyn i ditt budsjett for å bli medlånetakere er bare rett og rimelig. Om du har for mange skjelleter i skapene og de ikke kan oppføre seg så mener jeg det ikke er verdt det Kjøp noe du har råd til selv og stå på egne ben Anonymkode: 68fbf...850
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. mars 2024 #4 Skrevet 11. mars 2024 Det er jo rimelig å få fullt innsyn i din økonomi om de skal utsette seg for risiko selv. Dersom du vet de vil være uenig i dine prioriteringer og forlange endring fra din side, bør du ihvertfall vite med deg selv at du vil ta deres innspill til etterretning.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #5 Skrevet 11. mars 2024 Om det tilhører fortiden og du kan bevise at du har endret adferd nå, så burde det ikke være noe problem og fortelle. At de vil vite er jo en selvfølge, de risikerer å bli hengende med ekstra gjeld fordi de er naive og tror på at du skal klare deg selv hvis de bare.... osv. Er de dårlige valgene historie så tror jeg ikke du taper noe på å fortelle. Tenk om det var andre veien, at du skulle hjelpe noen som slet økonomisk, ikke nødvendigvis med penger, men med å være referanse/garantist, med den risiko at gjelden ble din om den/De du stilte opp for ikke klarte å betjene den. Hva hadde DU krevd å få vite om økonomi, budsjett og planer til de du skulle garantere for? Anonymkode: 0d049...364
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #6 Skrevet 11. mars 2024 DE krever ikke noe (enda) Men banken gjør. Banken vil spille med åpne kort overnfor alle kundene sine. Det er rett og rimelig!! Men er det verd det? Det er det store spørsmålet Hi Anonymkode: a139a...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #7 Skrevet 11. mars 2024 Litt på siden, men.. hvorfor må du ha medlåntakere på et lån du allerede har fått innvilget? Anonymkode: c74e9...096
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #8 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): DE krever ikke noe (enda) Men banken gjør. Banken vil spille med åpne kort overnfor alle kundene sine. Det er rett og rimelig!! Men er det verd det? Det er det store spørsmålet Hi Anonymkode: a139a...dd8 Det kommer an på hva du har å skjule da. Anonymkode: e3bf7...07a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #9 Skrevet 11. mars 2024 Skjønner godt de vil vite alt. Regner med lånet er oppsagt grunnet mislighold? Det er ikke bare bare for noen å skulle være medlåntaker for noen som ikke greier styre økonomien sin. De blir jo ansvarlige når du ikke greier det. Anonymkode: 443f3...f07
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #10 Skrevet 11. mars 2024 Du bor åpenbart i et hus du ikke har råd til om du har misligholdt og trenger medlåntakere. Selg og kjøp deg noe du har råd til. Anonymkode: f43b2...b81
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #11 Skrevet 11. mars 2024 Hi her. Jeg må kjøpe eks ut, derfor er det blitt sånn. Har ingenting med misligholdt å gjøre. Men jeg er kommet i en vanskelig situasjon pga svindel. Det er toppen av idioti og vannvittig flaut. Vil bare gå videre. Glemme det! Få det ut av verden ! Anonymkode: a139a...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #12 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi her. Jeg må kjøpe eks ut, derfor er det blitt sånn. Har ingenting med misligholdt å gjøre. Men jeg er kommet i en vanskelig situasjon pga svindel. Det er toppen av idioti og vannvittig flaut. Vil bare gå videre. Glemme det! Få det ut av verden ! Anonymkode: a139a...dd8 Det er saken du ønsker å holde skjult? Hm, kan aldri si hvordan folk reagerer, men jeg synes de fleste er rausere enn man forventer bare en er åpen. Både spillegjeld, svindel eller andre situasjoner en har havnet i. Åpenhet pleier å få frem det hos folk, man ser sårbarheten og det ligger litt i vår natur at vi da holder litt med at de skal få det til. Jeg ville ikke avskrevet de helt, med mindre de skiller seg fra normen her ellers. Anonymkode: 875de...b9a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #13 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hi her. Jeg må kjøpe eks ut, derfor er det blitt sånn. Har ingenting med misligholdt å gjøre. Men jeg er kommet i en vanskelig situasjon pga svindel. Det er toppen av idioti og vannvittig flaut. Vil bare gå videre. Glemme det! Få det ut av verden ! Anonymkode: a139a...dd8 Svindel? Da er det bare å anmelde. Anonymkode: 443f3...f07
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #14 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg sliter økonomisk, for å beholde boligen min må jeg ha medlånetakere. Mine foreldre har sagt ja til å hjelpe økonomisk.. men da må de få vite alt om min økonomi. Jeg vil i utgangspunktet ikke det. Pga jeg vet at det IKKE faller i god jord. Jeg vet at de kommer til å bli enda mer oppgitt enn de allerede er. Jeg får mye kritikk allerede for hvordan jeg har levd livet mitt. Og da vil de få enda mer makt over meg, regner jeg med. Jeg vet ikke hvordan det skal gå. Er det verd det? Fortelle alt for å beholde boligen? Er det flere ting jeg bør være obs på med å fortelle? Foreldrene mine er som sagt allerede oppgitt. Og har ikke noe imot å kjefte på meg! Jeg er voksen.. skulle man tro Anonymkode: a139a...dd8 Du er kanskje ikke så voksen om du har ting i økonomien din som du er redd for å få kjeft for. Regner med det er annet enn lønn/penger inn - penger ut til regninger, faste utgifter og mat. Har du kastet penger rundt deg og levd luksusfellen, så trenger du det kanskje…. Anonymkode: 6cc91...8e4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #15 Skrevet 11. mars 2024 Selvfølgelig vil de ha innsyn og vite hva de begir seg ut på. Alt annet hadde vært totalt uansvarlig av dem. Så sant de ikke har så mye penger at noen hundretusen eller millioner fra eller til ikke spiller noen rolle. Det er baksiden av medaljen det når man trenger økonomisk hjelp. Du må bare finne ut hva som er viktigst for deg. Anonymkode: 96e7f...a18
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #16 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): At de vil ha innsyn i ditt budsjett for å bli medlånetakere er bare rett og rimelig. Om du har for mange skjelleter i skapene og de ikke kan oppføre seg så mener jeg det ikke er verdt det Kjøp noe du har råd til selv og stå på egne ben Anonymkode: 68fbf...850 Dette Anonymkode: aae6e...b9d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #17 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hi her. Jeg må kjøpe eks ut, derfor er det blitt sånn. Har ingenting med misligholdt å gjøre. Men jeg er kommet i en vanskelig situasjon pga svindel. Det er toppen av idioti og vannvittig flaut. Vil bare gå videre. Glemme det! Få det ut av verden ! Anonymkode: a139a...dd8 hvis du er svindlet, så må du anmelde!! Du har ikke råd til å sitte med lånet på hele huset alene, og må derfor ha medlåntakere. Det er jo da en selvfølge at medlåntakere får innsyn i eventuell annen gjeld du har. de blir jo ansvarlig for å betale for deg dersom du ikke greier det selv. Første punkt er jo å sette opp et budsjett som viser hva du har av inntekter og utgifter. Skal dine foreldre også bli medeiere?Har du egentlig råd til å sitte med huset? eller der det mest fornuftig å finne noe annet du faktisk har råd til å sitte med alene? Anonymkode: 4dd29...c2b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #18 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er saken du ønsker å holde skjult? Hm, kan aldri si hvordan folk reagerer, men jeg synes de fleste er rausere enn man forventer bare en er åpen. Både spillegjeld, svindel eller andre situasjoner en har havnet i. Åpenhet pleier å få frem det hos folk, man ser sårbarheten og det ligger litt i vår natur at vi da holder litt med at de skal få det til. Jeg ville ikke avskrevet de helt, med mindre de skiller seg fra normen her ellers. Anonymkode: 875de...b9a Jeg er enig med deg. Tenker at det er mest normalt. Men jeg er vant til at de kjefter, blir oppgitt osv. Anonymkode: a139a...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #19 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Svindel? Da er det bare å anmelde. Anonymkode: 443f3...f07 Har gjort det, politiet henlagte saken. Jeg skrev en god klage, ble likevel henlagt! Fortvilende! Anonymkode: a139a...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #20 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du er kanskje ikke så voksen om du har ting i økonomien din som du er redd for å få kjeft for. Regner med det er annet enn lønn/penger inn - penger ut til regninger, faste utgifter og mat. Har du kastet penger rundt deg og levd luksusfellen, så trenger du det kanskje…. Anonymkode: 6cc91...8e4 Jeg svarte over på hva som var problemet Anonymkode: a139a...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #21 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): hvis du er svindlet, så må du anmelde!! Du har ikke råd til å sitte med lånet på hele huset alene, og må derfor ha medlåntakere. Det er jo da en selvfølge at medlåntakere får innsyn i eventuell annen gjeld du har. de blir jo ansvarlig for å betale for deg dersom du ikke greier det selv. Første punkt er jo å sette opp et budsjett som viser hva du har av inntekter og utgifter. Skal dine foreldre også bli medeiere?Har du egentlig råd til å sitte med huset? eller der det mest fornuftig å finne noe annet du faktisk har råd til å sitte med alene? Anonymkode: 4dd29...c2b Jeg har anmeldt, politiet henlagte. Sendte en god klage, henlagt videre. Nei, de skal ikke bli medeiere. Jeg har i utgangspunktet ikke råd til å sitte med det, må derfor ha hjelp. De fleste her ønsker at jeg blir boende. Det er det beste for barna. Anonymkode: a139a...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #22 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg sliter økonomisk, for å beholde boligen min må jeg ha medlånetakere. Mine foreldre har sagt ja til å hjelpe økonomisk.. men da må de få vite alt om min økonomi. Jeg vil i utgangspunktet ikke det. Pga jeg vet at det IKKE faller i god jord. Jeg vet at de kommer til å bli enda mer oppgitt enn de allerede er. Jeg får mye kritikk allerede for hvordan jeg har levd livet mitt. Og da vil de få enda mer makt over meg, regner jeg med. Jeg vet ikke hvordan det skal gå. Er det verd det? Fortelle alt for å beholde boligen? Er det flere ting jeg bør være obs på med å fortelle? Foreldrene mine er som sagt allerede oppgitt. Og har ikke noe imot å kjefte på meg! Jeg er voksen.. skulle man tro Anonymkode: a139a...dd8 De har nok en god grunn til å være oppgitt. Du innrømmer på en måte selv at du dritt deg ut tidligere. Men vi vet ikke hva det er, så det er vanskelig å si hva du bør velge. Anonymkode: 4eefa...f57
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #23 Skrevet 11. mars 2024 Du minner meg om min søster. Hun klager over at Mamma og Pappa blander seg inn i livet hennes. Men når hun trenger penger, så klager hun og så får hun penger. De siste årene har de betalte restskatt 2 ganger, kredittkort gjeld, strøm noen ganger og så fikk hun låne 100 000 for å kjøpe seg bil. På billånet skulle jun betalte 2000 kr i måneden. Men det gjør hun ikke. Hun har jo ikke råd til det. Nå har hun gått over på aap etter 1 års sykemelding. Så nå har hun iallefall ikke penger til å betale på lånet. Men å klage på at de legger seg oppi hva hun bruker penger på blir helt feil Anonymkode: 2d1d7...3da
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #24 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): De har nok en god grunn til å være oppgitt. Du innrømmer på en måte selv at du dritt deg ut tidligere. Men vi vet ikke hva det er, så det er vanskelig å si hva du bør velge. Anonymkode: 4eefa...f57 De har egentlig ikke det. Jeg snakker ikke om økonomiske problemer. Men andre ting som normale mennesker gjør i livet sitt. Jeg har ikke dritet meg ut tidligere utifra normal oppfatning. Men utifra strengt regime så er det å drite seg ut! Anonymkode: a139a...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2024 #25 Skrevet 11. mars 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du minner meg om min søster. Hun klager over at Mamma og Pappa blander seg inn i livet hennes. Men når hun trenger penger, så klager hun og så får hun penger. De siste årene har de betalte restskatt 2 ganger, kredittkort gjeld, strøm noen ganger og så fikk hun låne 100 000 for å kjøpe seg bil. På billånet skulle jun betalte 2000 kr i måneden. Men det gjør hun ikke. Hun har jo ikke råd til det. Nå har hun gått over på aap etter 1 års sykemelding. Så nå har hun iallefall ikke penger til å betale på lånet. Men å klage på at de legger seg oppi hva hun bruker penger på blir helt feil Anonymkode: 2d1d7...3da Sånn er ikke jeg ! Er ikke jeg som ønsker hjelp. Men de ønsker virkelig at jeg blir boende her, ringer og vil hjelpe. Spør om hva jeg trenger osv. Er heller jeg som ønsker å ta ansvar og klare meg selv. Jeg jobber 100%, tar ansvar. Har tegnet og bygget huset selv. Men nå er situasjonen at jeg må kjøpe ut eksen. Det er ikke det samme som å være rotete økonomisk. Anonymkode: a139a...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå