Gå til innhold

Jeg syns far er urimelig.

Anbefalte innlegg

Vi var i middagsbesøk, vi var kun 4 rundt bordet. Gutten på 4 koste seg med maten og tydelig glad. Han klappet og sang litt. Laget litt lyder, normalt at barn lager litt lyder.

Men far blir sint, ber han være musestille og farer seg opp. Sier strengt: LY MEG!

Er det jeg som overreagerer?  Er dette greit?

Anonymkode: b2823...381

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446405-jeg-syns-far-er-urimelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi var i middagsbesøk, vi var kun 4 rundt bordet. Gutten på 4 koste seg med maten og tydelig glad. Han klappet og sang litt. Laget litt lyder, normalt at barn lager litt lyder.

Men far blir sint, ber han være musestille og farer seg opp. Sier strengt: LY MEG!

Kan legge til at far var sur resten av dagen pga gutten ikke lyer

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ugreit. 

Min eksmann drev sånn. Det skaper ikke matglede og hyggelige måltider!

Jeg ville ha vært frista til å rope det samme til din mann, hvis han sier "nam, dette var godt" eller "gikk det bra på jobben i dag" under et måltid. 

Anonymkode: 5dafa...180

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du underreagerer. Fysj for en far. Tenk å vokse opp med han som far. 🥺 meld han på cosp kurs/ trygghetssirkel. Han eier jo ikke forståelse for barn. Denne fyren kan ikke regulere sine egne følelser engang. 🚩

Anonymkode: 27312...8da

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Kan legge til at far var sur resten av dagen pga gutten ikke lyer

Tuller du med meg?? Han forstår rett og slett ikke hvor skadelig dette er for barnet. Hva gjør du da? Ser på? Eller forteller han at han må slutte med dette? Vil du at barnet skal leve slik? Utrygg? Ustabilt? Dette er ikke bagateller. Veldig dårlig miljø for barnet. 

Anonymkode: 27312...8da

Annonse

Så utrolig godt å høre at dere er enig i at dette ikke er greit !

Far ser gutten 1 helg i mnd. Jeg sa til far at det IKKE var greit. Da sa far at han ikke takler så mye lyder, jeg sa, jeg forstår det... men barn er ikke roboter, de må få lov å være seg selv ! 

Hi

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så utrolig godt å høre at dere er enig i at dette ikke er greit !

Far ser gutten 1 helg i mnd. Jeg sa til far at det IKKE var greit. Da sa far at han ikke takler så mye lyder, jeg sa, jeg forstår det... men barn er ikke roboter, de må få lov å være seg selv ! 

Hi

Takk gud for at han tilbringer så lite tid med faren 

Anonymkode: 61f23...233

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Takk gud for at han tilbringer så lite tid med faren 

Anonymkode: 61f23...233

Det er så sykt godt å få denne bekreftelsen ! Takk. Er dritt lei av fars oppførsel og at far skal bli sint på meg i tillegg!  Far blir irritert og sint når jeg retter på han

Hi

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er så sykt godt å få denne bekreftelsen ! Takk. Er dritt lei av fars oppførsel og at far skal bli sint på meg i tillegg!  Far blir irritert og sint når jeg retter på han

Hi

Kanskje far trenger et kurs i regi av BV eller familievernkontoret. Circle of Security - foreldreveiledningskurs | Bufdir

Han har jo veldig svak forståelse av hvordan barn er og hva de trenger. Tåler han lyder så dårlig, får han sette inn ørepropper!

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje far trenger et kurs i regi av BV eller familievernkontoret. Circle of Security - foreldreveiledningskurs | Bufdir

Han har jo veldig svak forståelse av hvordan barn er og hva de trenger. Tåler han lyder så dårlig, får han sette inn ørepropper!

Han har tatt dette kurset. Men takk for tips 

Jeg får en tanke om at gutten kanskje bråkte litt mer enn det du fremstiller det som her slik at det var riktig å dempe/roe han litt (bare gjetter altså), men uansett høres det ikke ut som far snakket til/behandlet gutten på en god måte og han høres ut til å være både for streng og for sint.

Anonymkode: b883d...2c7

Far er ikke urimelig, han mangler en helt grunnleggende kunnskap om barn og barneoppdragelse.

Snakk med han når barnet ikke er tilstede, for om han har misfoni eller noe sånt, pluss mangel på kontroll over egne følelser kan han ikke spise sammen med barnet, han ødelegger det.

Hva slags samvær har han? Er det med tilsyn og tredjeperson tilstede hele tiden?

Anonymkode: d8fe7...bcb

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Far er vel drittlei av at du ikke oppdrar ungen 

Anonymkode: 5fd77...8a7

Så skal han seile inn hver fjerde helg og ordne på det?

Far må få beskjed om at oppførselen hans er uholdbar og at det han driver med er psykisk mishandling. Om han ikke skjerper seg er en bekymringsmelding til barnevernet nødvendig og han bør aldri være alene med barnet. 

Anonymkode: f93c5...3c4

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Klapper og synger ikke ved bordet, der sitter man og prater.

Anonymkode: ffff2...73c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Far er vel drittlei av at du ikke oppdrar ungen 

Anonymkode: 5fd77...8a7

Du mener at hvis han er drittlei av at jeg ikke oppdrar barnet så skal han fikse det på en helg i mnd?  Da burde han kanskje tatt litt mer ansvar da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...