Gå til innhold

Helsenorge og kontakt med fastlege

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke brukt helsenorge til å kontakte fastlege. Det står at «legen har sperret for denne tilgangen». Det skjedde da legen min var sykemeldt. Jeg spurte sekretæren, som ba meg snakke med legen. Jeg snakket med legen som ba meg snakke med sekretæren. Fikk da beskjed om at de skulle ordne det. Har bedt om det 4 ganger uten at noe skjer. Jeg mistenker at de egentlig ikke vet hva de skal gjøre, så da er spørsmålet om det er noe helsenorge kan hjelpe med? Fastlegen vil nemlig at jeg sender ett dokument via helsenorge, som er litt vanskelig…

Anonymkode: 645c5...660

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446401-helsenorge-og-kontakt-med-fastlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv ut dokumentet og lever det i skranken. Vil de ikke ha papirer, må de løse det digitale. Det er legekontoret som fikser sånt. Hvem på kontoret som gjør det, varierer nok. Hos oss er det som regel fastlegen selv som gjør det, men ved fravær er det sekretær som gjør det. 

Anonymkode: 615e9...694

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Skriv ut dokumentet og lever det i skranken. Vil de ikke ha papirer, må de løse det digitale. Det er legekontoret som fikser sånt. Hvem på kontoret som gjør det, varierer nok. Hos oss er det som regel fastlegen selv som gjør det, men ved fravær er det sekretær som gjør det. 

Anonymkode: 615e9...694

Okey, så det er legekontoret som skal sørge for at det er oppe og går? 
Kan godt levere det i papirform, men da må jeg først inn til byen for å skrive det ut og så tilbake til legekontoret som er der jeg bor for å få det levert. Så er litt tungvint bare :) 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Okey, så det er legekontoret som skal sørge for at det er oppe og går? 
Kan godt levere det i papirform, men da må jeg først inn til byen for å skrive det ut og så tilbake til legekontoret som er der jeg bor for å få det levert. Så er litt tungvint bare :) 

Der mener jeg det skal gå an å laste opp dokumenter. Ring dem og spør om du kan sende det på mail. Mail er ikke regnet som sikker kommunikasjonsform, men om du tenker at det er greit for deg, så burde det gå. 

Anonymkode: af559...d8f

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Der mener jeg det skal gå an å laste opp dokumenter. Ring dem og spør om du kan sende det på mail. Mail er ikke regnet som sikker kommunikasjonsform, men om du tenker at det er greit for deg, så burde det gå. 

Anonymkode: af559...d8f

Ja, det går an. Men de har sperret min tilgang til å bruke helsenorge, så får ikke gjort det. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...