Gå til innhold

Hadde konfirmanten din tale til gjestene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hun skrev en flott tale, men når dagen kom ville hun bare si velkommen til konfirmasjonen, så den ble kraftig forkortet 😀

Gjestene fikk talen tilsendt i etterkant.

Hun har ikke problemer med å presentere på skolen eller noe, men det var mange nerver den dagen. 

Anonymkode: 34299...811

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

De takket for at folk kom og for gavene, og ønsker velkommen til bords. 

Det er aldri taler i noen av våre sammenkomster. 

Anonymkode: 21cfc...0ff

Ikke tale til komfirmanten deres engang? Så stusselig!

Anonymkode: 13cb8...8f4

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke hatt tale til noen av mine heller, men mest fordi de ønsket det sånn.

I stedet fikk de en sang som var spesialskrevet til dem, der far akkompagnerte og jeg sang for. (Vi er musikere, så dette var ikke kleint og famlende). I tillegg hadde vi laget en quiz om deres liv, som gjestene måtte gjette på. Den siste fikk også quiz, men i stedet for sang lagde vi et collage av alle de festlige og vanvittige spørsmålene han hadde stilt oss i barndommen. (Han er et ganske ... skal vi si, originalt barn.) 

Anonymkode: bf324...9de

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Vi har konfirmant i år, og hun ønsker hverken taler eller sang. Vi skal selvsagt ønske venninnen, og hun må også reise seg opp og takke for besøket og gaver. Men det er konfirmanten sin dag, og hun er ekstremt lettrørt og vil ikke gråte foran alle gjestene. Derfor respekterer vi hennes ønske.

Anonymkode: 324a1...b21

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Vi har konfirmant i år, og hun ønsker hverken taler eller sang. Vi skal selvsagt ønske venninnen, og hun må også reise seg opp og takke for besøket og gaver. Men det er konfirmanten sin dag, og hun er ekstremt lettrørt og vil ikke gråte foran alle gjestene. Derfor respekterer vi hennes ønske.

Anonymkode: 324a1...b21

Å herregud så teit konfirmant du har! Vår konfirmant er myyyye flinkere enn din!!!

Neida 😜

Anonymkode: cb3fd...ad4

Ja. Takket oss foreldre, sa noen ord, samt takket gjestene. Så lenge de ikke absolutt vegrer seg er det naturlig høflighet i mine øyne. Det kommer gjester i sin fineste stas, setter av en hel dag for konfirmanten, og gir gave. Synes det er på sin plass og takke for det. Niesen min gjorde det samme. 

To av dem hadde ikke tale, men ene ønsket velkommen, andre takket etterpå. Tredjemann hadde en utrolig fin tale, men han er en helt annen type enn de andre også. Jeg får sjokk om yngste holder noen tale, hun har såpass mange utfordringer at vi ikke en gang var sikker på om hun ville takle en konfirmasjon, men det ser ut til å gå greit nå å gjennomføre den, å måtte snakke blir altfor vanskelig for henne. 

Anonymkode: 9a020...1c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...