Gå til innhold

Hvordan få tak i leiebolig i Oslo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Still forberedt på visning. Sett opp et dokument med all din informasjon, inkludert bilde, samt kontaktinformasjon til referanser fra tidligere leieforhold. Tenk gjerne over hvor lenge du vil bo der og opplys om det. 

Anonymkode: 495d8...3ac

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Still forberedt på visning. Sett opp et dokument med all din informasjon, inkludert bilde, samt kontaktinformasjon til referanser fra tidligere leieforhold. Tenk gjerne over hvor lenge du vil bo der og opplys om det. 

Anonymkode: 495d8...3ac

Takk for tips

Anonymkode: 32f04...03d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noen som har tips til hvordan man skal bli den utvalgte når det er 300 som har meldt interesse og 70 som skal på visning?

Hva slags leilighet er det hvor det er så mye kamp om plassen?

Er det ikke like greit å finne et sted hvor det er mindre konkurranse?

Anonymkode: 39b23...07a

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hva slags leilighet er det hvor det er så mye kamp om plassen?

Er det ikke like greit å finne et sted hvor det er mindre konkurranse?

Det er vel egentlig like stor rift om alle leiligheter i Oslo, så lenge de er ok og ikke sinnsvakt dyre. 
Har du ikke fått med deg alle studenter som står uten bolig hver høst?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er vel egentlig like stor rift om alle leiligheter i Oslo, så lenge de er ok og ikke sinnsvakt dyre. 
Har du ikke fått med deg alle studenter som står uten bolig hver høst?

Jo, men da er det jo snakk om studenter med studentøkonomi. Derfor jeg spør.

Hvis du er av den passiv-aggressive typen, som ikke kan svare ordentlig, kun spydig, så antar jeg at det vil sette deg tilbake i køen, uansett hva slags bolig som leies ut. Det er mulig å være høflig, hyggelig, og mange som er det.

Du kan jo ta det som en utfordring å svare ordentlig på spørsmålet mitt :) 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jo, men da er det jo snakk om studenter med studentøkonomi. Derfor jeg spør.

Hvis du er av den passiv-aggressive typen, som ikke kan svare ordentlig, kun spydig, så antar jeg at det vil sette deg tilbake i køen, uansett hva slags bolig som leies ut. Det er mulig å være høflig, hyggelig, og mange som er det.

Du kan jo ta det som en utfordring å svare ordentlig på spørsmålet mitt :) 

Er absolutt ikke passiv-aggressiv. Som du sier er jo de fleste høflige og hyggelige, så hvem er det da utleier helst velger. Er heller ikke så kjent i Oslo og bor der ikke nå, så vanskelig å få gått på så mange visninger. Og blir litt stressa av å høre om hvor vanskelig det er å få leid.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Finn bolig utenfor Oslo og pendle inn om du kan ❤️

Ikke alle som kan, og det har jeg forståelse for

Anonymkode: b3958...180

Kan det, da jobben er i sentrum. Sjekker leiligheter med mulighet for togpendling.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Kan det, da jobben er i sentrum. Sjekker leiligheter med mulighet for togpendling.

Ski er blitt ganske så nært p.g.a. det nye toglinjen. 

Du kan også forsøke å sette inn annonse selv på finn med at du ønsker å leie bolig. 

Anonymkode: 15395...143

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Er absolutt ikke passiv-aggressiv. Som du sier er jo de fleste høflige og hyggelige, så hvem er det da utleier helst velger. Er heller ikke så kjent i Oslo og bor der ikke nå, så vanskelig å få gått på så mange visninger. Og blir litt stressa av å høre om hvor vanskelig det er å få leid.

Så det du snakker om er ikke en reeell leilighet med 300 som har meldt interesse og 70 som skal på visning, men noe du har hørt om?

Nei, det er mulig du ikke er passiv aggressiv, men du svarer jo ikke på hva slags type leilighet det er snakk om. Det kan umulig være 300 som melder sin interesse på alle leilighetene i Oslo, da det er nærmere 2500 boliger til leie her.

Ønsker du hjelp, så må du nesten legge velviljen til, ikke bare svare tullete.

Vi har leid ut leilighet i Oslo noen år, på Løkka! Og vi har aldri hatt visning, vi sjekker kun Finn og ønsker leid markedet. Så kontakter vi personen selv. Der skriver de om seg selv, så vi slipper å spørre etc. 

Har du lagt ut sånn annonse? Vi har funnet 3-4 leietakere på den måten.

Annonse

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Så det du snakker om er ikke en reeell leilighet med 300 som har meldt interesse og 70 som skal på visning, men noe du har hørt om?

Nei, det er mulig du ikke er passiv aggressiv, men du svarer jo ikke på hva slags type leilighet det er snakk om. Det kan umulig være 300 som melder sin interesse på alle leilighetene i Oslo, da det er nærmere 2500 boliger til leie her.

Ønsker du hjelp, så må du nesten legge velviljen til, ikke bare svare tullete.

Beklager, er ute etter en leilighet med ett soverom. 
Og jo at de skulle ha 70 på visning fikk jeg beskjed om da jeg viste interesse for en leilighet.

Twintipp skrev (29 minutter siden):

Vi har leid ut leilighet i Oslo noen år, på Løkka! Og vi har aldri hatt visning, vi sjekker kun Finn og ønsker leid markedet. Så kontakter vi personen selv. Der skriver de om seg selv, så vi slipper å spørre etc. 

Har du lagt ut sånn annonse? Vi har funnet 3-4 leietakere på den måten.

Takk, det skal jeg gjøre.

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Beklager, er ute etter en leilighet med ett soverom. 
Og jo at de skulle ha 70 på visning fikk jeg beskjed om da jeg viste interesse for en leilighet.

Ja, men hvor var dette?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Utleier velger stabile rolige mennesker uten husdyr, uten røyk og uten festing. De vil ha stabile forhold, sikker inntekt og gode referanser.

Anonymkode: fbcfc...749

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hvem i all verden gidder å ha 70 stk på visning for å leie ut😱

Anonymkode: 82f94...1e1

Det samme tenker jeg. Synes ikke historien virker troverdig en plass. Når HI ikke vil si noe om hva slags leilighet dette er snakk om en gang, så blir det enda vanskeligere å tro på.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Røa

Jeg sliter med å tro på historien. Hvorfor i alle dager skulle 70 personer komme på visning på en leilighet på Røa med mindre den var nærmest gratis? Og hvorfor skulle utleier ha så få krav til leietaker at de slipper til 70 stykker på visning?

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det samme tenker jeg. Synes ikke historien virker troverdig en plass. Når HI ikke vil si noe om hva slags leilighet dette er snakk om en gang, så blir det enda vanskeligere å tro på.

Jeg sliter med å tro på historien. Hvorfor i alle dager skulle 70 personer komme på visning på en leilighet på Røa med mindre den var nærmest gratis? Og hvorfor skulle utleier ha så få krav til leietaker at de slipper til 70 stykker på visning?

Den var i det billigere sjiktet og veldig fin, men skjønner heller ikke at de ikke foretar en utsiling allerede før visning for ikke å få så mange innom. Og med så mange innom må det være lett å miste oversikten.  
Jeg fikk som svar fra utleier at de skulle ha 70 på visning, hvorfor de gjør det sånn vet jeg ikke.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Den var i det billigere sjiktet og veldig fin, men skjønner heller ikke at de ikke foretar en utsiling allerede før visning for ikke å få så mange innom. Og med så mange innom må det være lett å miste oversikten.  
Jeg fikk som svar fra utleier at de skulle ha 70 på visning, hvorfor de gjør det sånn vet jeg ikke.

OK. Men da blir det jo litt feil av deg å krisemaksimere og antyde at det er sånn i hele Oslo. Det er det ikke.

Jeg ville lett ha dradd et sted hvor utleier er mer bevisst på hvem de vil ha inn, fremfor å la 70 stykker kjempe om plassen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...