Gå til innhold

Vondt i korsrygg

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt vondt i korsryggen. Har vært litt stress og bekymringer i det siste, så vet ikke om det kan være psykisk. Om dagen er den ikke vond, jeg kan gjøre praktiske ting. Men om natten når jeg legger meg så begynner den å bli vond, det er vondt å ligge på venstre side, det er bare å sove på den siden at jeg kan sovne. Snur meg og snur meg i sengen, men den er vond. Sliter med å sovne også og sove om natta. Er kjempetrøtt om dagen for det. Har ikke tatt noe smertestillende for ryggen men pleier å smøre på sånn gelé, og det hjelper litt men ikke i det lange. Veldig ofte sitter smerten på venstre side mot rompeballen men ofte også hele korsryggen, vanskelig å forklare men som om det er spent hele tiden.

Går tur hver dag og er i bevegelse, men ryggen tar knekken på meg og har mistet også matlyst, føler meg mett hele dagen lang.

Venninna mi har anbefalt meg en kiropraktor, hun skryter veldig mye av ham og bet meg prøve.

Hva tenker dere? Noen som har slitt med slike smerter og har tips til hva gjøre eller hva som kan hjelpe? 

Anonymkode: 50db5...1f5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446392-vondt-i-korsrygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt problemer med det samme, hi. Manuellterapeuten jeg gikk til sa at man sjelden fant årsaken til ryggsmerter, men at det kan behandles. Han anbefalte med å trene styrke, spesielt for sete- og kjernemusklatur. Og som hun over skriver: fokuser på mobilitet i hofta! 
Styrke- og mobilitetstrening hjalp meg mye.

Anonymkode: 97f93...995

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ofte kommer korsryggsmerter av for stram hofteleddbøyer. Jeg får veldig vondt i korsryggen hvis jeg går perioder uten å tøye hofteleddsbøyeren regelmessig. Det kan være verdt å prøve. 

Anonymkode: 0aaac...4d2

Har du noe tips til hvordan tøye hofteleddsbøyeren, jeg har ikke peiling? Når og hvor ofte?

Ts

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Har du noe tips til hvordan tøye hofteleddsbøyeren, jeg har ikke peiling? Når og hvor ofte?

Ts

Det enkleste er å søke på tøye hofteleddsbøyer på you tube. Da får du fin instruksjon. Der finnes programmer av ulik varighet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det enkleste er å søke på tøye hofteleddsbøyer på you tube. Da får du fin instruksjon. Der finnes programmer av ulik varighet. 

Og jeg ville tøyet hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...