Gå til innhold

Ang kredittkort og nedbetaling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har fått kredittkort rekning på 12000 (ferie). Dersom jeg kun betaler 6000 nå og 6000 neste mnd. Noen som vet ca hvor mye ekstra som må betales i form av renter?

Anonymkode: 131a5...edb

Ein annen mulighet er å betale de 12000, men då har jeg kun 2000 neste mnd til strøm og mat etter at alle faste utgifter er betalt. Må da bruke kredittkort igjen og håper at det snart minker på utgifter. HI

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Ein annen mulighet er å betale de 12000, men då har jeg kun 2000 neste mnd til strøm og mat etter at alle faste utgifter er betalt. Må da bruke kredittkort igjen og håper at det snart minker på utgifter. HI

Jeg ville betalt 12000 når betalingsfristen er. Og heller overført til kortkontoen min senere hvis jeg hadde trengt å låne litt,, da hadde jeg sluppet å betale noe som helst renter.

Anonymkode: cd06f...695

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ville betalt 12000 når betalingsfristen er. Og heller overført til kortkontoen min senere hvis jeg hadde trengt å låne litt,, da hadde jeg sluppet å betale noe som helst renter.

Ja, er nok det jeg tenker å gjøre. Men har overført enormt mye fra sparekonto til brukskonto de siste mnd. Har nylig blitt alene med barna, og mye nytt vi har måtte handle. Håper det roer seg snart. Har gått fra 40 000 til 14 000 på sparekonto på kort tid. Synes det er skummelt, liker ikke å ha det så stramt økonomisk. Tar ekstra vakter på jobb for å få inn ekstra, men hjelper lite. 

Så sant du vil klare å betale den nye kredittkortregningen neste måned og dermed ikke få renter hadde jeg gjort det.
Hvorfor betale renter når man ikke må

Anonymkode: 1ff7c...3cd

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ved overføring begynner rentene å løpe, på de fleste kredittkort, med en gang. Betaler man med kredittkortet i butikk er det ofte rentefritt frem til forfall. 
Å overføre penger fra kredittkort til egen konto er stort sett idioti 

Anonymkode: b7ab8...cb1

Betal ned hele, bruk kredittkortet til de 6000 du mangler til mat ol. neste mnd, og så betaler du ned det siste. Du betaler ikke renter om du betaler alt ved forfall, men ikke bruk kredittkort til å overføre penger eller betale regninger. Noen kredittkort har 4mnd. før man må betale renter på beløpet. Har du et slikt kan du dele det opp over 2mnd. uten problem

Anonymkode: 9b8ae...45f

Ikke overfør penger fra kredittkortet, eller ta ut penger i minibank, da løper renten fra dag en selv om du betaler til forfall.

De fleste kredittkort har rentefri periode hvis du bruker kortet til kjøp i butikk eller på nett. Så jeg ville ha sjekket hvor lang rentefri periode som er på ditt kort. Mest sannsynlig går det bra å betale halvparten nå og halvparten beste måned uten at du må betale renter.

Anonymkode: d7795...870

Skjønner at det er mye nytt når du nettopp har blitt alene, viktig å få kontroll over økonomien, sett opp budsjett. Tenk godt gjennom om du faktisk må kjøpe ting og hvis du må, vurder brukt først. 

Veldig viktig å få oversikt over alle utgifter, så du ikke kommer inn i en negativ spiral. 

Anonymkode: 297c2...162

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner at det er mye nytt når du nettopp har blitt alene, viktig å få kontroll over økonomien, sett opp budsjett. Tenk godt gjennom om du faktisk må kjøpe ting og hvis du må, vurder brukt først. 

Veldig viktig å få oversikt over alle utgifter, så du ikke kommer inn i en negativ spiral. 

Anonymkode: 297c2...162

Takk for tips. Skriver opp budsjett. Skal og skrive ned hvor mye som jeg bruker kredittkort på neste mnd slik at jeg ikke får uventa stor rekning. Har lest og rentene løper dersom jeg ikke betaler nå til forfall. HI

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

(kredittkort som i mastercardet som er en del av bankprogrammet ditt. Andre kredittkort har naturligvis typisk langt høyere renter). 

Anonymkode: 6b2de...3f9

TF bank sitt kredittkort. Har ikke peiling 🤔 ble anbefalt kredittkort da jeg skulle kjøpe ferie. 

(kredittkort som i mastercardet som er en del av bankprogrammet ditt. Andre kredittkort har naturligvis typisk langt høyere renter). 

Anonymkode: 6b2de...3f9

Men vet at det har høye renter. HI

TF bank sitt kredittkort. Har ikke peiling 🤔 ble anbefalt kredittkort da jeg skulle kjøpe ferie. 

Rentene på det kortet er 26,99%, så da kan du regne ut. 

Anonymkode: 0b7df...eed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...