Gå til innhold

Hvor vanlig er det at bhg ansatte ikke har kontroll på hvor barna?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og alt du gjorde for å rette opp i dette var å hente ditt eget barn uten å si fra. For så å levere hn neste dag og håpe at det ikke skjedde noe ikke, for å gi beskjed er dumt?

Anonymkode: 88b2e...966

Selvsagt ikke. Det var gitt beskjed ved levering og henting hver eneste gang det ikke var ansatte tilstede. Men til slutt får man nok. Med 3 barn har man ikke tid til å Leite rundt etter en ansatt hver ettermiddag. Du leste at jeg sto alene med en Haug unger som ikke hadde tilsyn på over en halvtime? Er det ok av barnehagen da? 

Anonymkode: aab70...8fb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå hører det mye mer til den historien enn hva jeg velger å skrive her, rett og slett fordi det er altfor mye å skrive ned. 

Jeg måtte løpe rundt og finne personal hver gang, og de var ikke lette å finne 

Dette tror jeg faktisk ikke på. 

Enten overdriver du, eller så er du bare ute etter å sverte bhg ansatte.  

Jeg har jobbet og hatt fem barn i x antall bhg, gjennom nesten 30 år. Mange bra, men også noen mindre bra. Det har aldri hendt at voksne har vært totalt fraværende i mange minutter.  

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Selvsagt ikke. Det var gitt beskjed ved levering og henting hver eneste gang det ikke var ansatte tilstede. Men til slutt får man nok. Med 3 barn har man ikke tid til å Leite rundt etter en ansatt hver ettermiddag. Du leste at jeg sto alene med en Haug unger som ikke hadde tilsyn på over en halvtime? Er det ok av barnehagen da? 

Jeg tror ikke et sekund på det med en halvtime, aldri verden om det har skjedd. 

Anonymkode: 7fe2b...e25

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man tar det selvsagt videre når det ikke hjelper å si fra. Men det gadd du ikke, du satt heller eget og andres barn i fare ved å ikke ta tak. Du er jo ikke det minste bedre enn de ansatte du klager på. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Og alt du gjorde for å rette opp i dette var å hente ditt eget barn uten å si fra. For så å levere hn neste dag og håpe at det ikke skjedde noe ikke, for å gi beskjed er dumt?

Jeg lot med vilje vær å si noe om at mitt barn, som skulle vært på Sfo, hadde kommet hjem i steden. Det gjorde jeg for å kunne ha et skikkelig eksempel, som jeg kunne dokumentere, når jeg gikk videre med saken for å få gjort rutinene bedre og få de ansatte til å følge rutinene. Det var flere som hadde tatt det opp tidligere, men som ble avvist fordi de påsto det ikke stemte.

Anonymkode: ee262...ea7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lot med vilje vær å si noe om at mitt barn, som skulle vært på Sfo, hadde kommet hjem i steden. Det gjorde jeg for å kunne ha et skikkelig eksempel, som jeg kunne dokumentere, når jeg gikk videre med saken for å få gjort rutinene bedre og få de ansatte til å følge rutinene. Det var flere som hadde tatt det opp tidligere, men som ble avvist fordi de påsto det ikke stemte.

Anonymkode: ee262...ea7

Nå var det plutselig sfo, ikke barnehage....

Anonymkode: 7fe2b...e25

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Man tar det selvsagt videre når det ikke hjelper å si fra. Men det gadd du ikke, du satt heller eget og andres barn i fare ved å ikke ta tak. Du er jo ikke det minste bedre enn de ansatte du klager på. 

Hvem sa jeg ikke hadde gjort det? Er jo derfor jeg sier det er mer til historien. Men det går til ett punkt hvor man blir lei. Derfor søkte jeg ikke plass i den barnehagen til sistemann, men jaggu var det der han fikk plass. 

kruttgutta4 skrev (14 timer siden):

Dette tror jeg faktisk ikke på. 

Enten overdriver du, eller så er du bare ute etter å sverte bhg ansatte.  

Jeg har jobbet og hatt fem barn i x antall bhg, gjennom nesten 30 år. Mange bra, men også noen mindre bra. Det har aldri hendt at voksne har vært totalt fraværende i mange minutter.  

Nei, men det får jo være opp til deg hva du tror på. Jeg har da ingen grunn til å skulle lyve om sånt. Når det er 130 barn i barnehagen og et enormt stort uteområde så er det ingen problem at barna er uten tilsyn lenge. Var ikke bare jeg som opplevde, og klagde det på det. 

Har hatt barn i den barnehagen i 7 år og det har aldri vært noe særlig system der. Opplevde i en periode (ett år på en avdeling) at de ansatte var fantastiske og hadde ikke noe å utsette på det. Men det var det ene året. 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Nei, men det får jo være opp til deg hva du tror på. Jeg har da ingen grunn til å skulle lyve om sånt. Når det er 130 barn i barnehagen og et enormt stort uteområde så er det ingen problem at barna er uten tilsyn lenge. Var ikke bare jeg som opplevde, og klagde det på det. 

Har hatt barn i den barnehagen i 7 år og det har aldri vært noe særlig system der. Opplevde i en periode (ett år på en avdeling) at de ansatte var fantastiske og hadde ikke noe å utsette på det. Men det var det ene året. 

Hvorfor fortsatte du å bruke den barnehagen i 7 år da? 

Anonymkode: 1317b...35a

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor fortsatte du å bruke den barnehagen i 7 år da? 

Anonymkode: 1317b...35a

Fordi det ikke var plass i noen andre. Som sagt søkte jeg ikke der på 3.mann, men det var der han fikk plass. 

Jeg forsøkte å bytte flere ganger, uten hell. Ungene mine trivdes, det var jeg som var misfornøyd med hvordan ting ble gjort. Eller; mellomste som var en skjør sjel syns ikke det var gøy når han sjeldent ble tatt imot av en voksen om morgenen, men etter nok samtaler med styrer så fikk de det på plass innimellom. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fordi det ikke var plass i noen andre. Som sagt søkte jeg ikke der på 3.mann, men det var der han fikk plass. 

Jeg forsøkte å bytte flere ganger, uten hell. Ungene mine trivdes, det var jeg som var misfornøyd med hvordan ting ble gjort. Eller; mellomste som var en skjør sjel syns ikke det var gøy når han sjeldent ble tatt imot av en voksen om morgenen, men etter nok samtaler med styrer så fikk de det på plass innimellom. 

Gikk du fra barnet uten å ha kontakt med en voksen???

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Gikk du fra barnet uten å ha kontakt med en voksen???

Nei selvsagt ikke! Hadde ikke han brydd seg/forsvunnet inn i lek ville jeg gjort det. Men siden han var en sart sjel som trengte trygghet, nei selvfølgelig ikke. 

Er du snart ferdig med å rakke ned på meg og innse at jeg kanskje ikke gjorde alle disse tingene for å bare være idiot og vrang, eller skal du fortsette?

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Nei selvsagt ikke! Hadde ikke han brydd seg/forsvunnet inn i lek ville jeg gjort det. Men siden han var en sart sjel som trengte trygghet, nei selvfølgelig ikke. 

Er du snart ferdig med å rakke ned på meg og innse at jeg kanskje ikke gjorde alle disse tingene for å bare være idiot og vrang, eller skal du fortsette?

Man går vel uansett ikke fra et barnehagebarn uten å snakke med noen ansatte?? Selv om barnet ‘forsvant inn i lek’?

Beklager at du føler at jeg rakker ned på deg, men du har en holdning til dine barns sikkerhet som virker helt fjern. Man kan da virkelig verken avlevere eller hente små barnehagebarn uten å være i kontakt med en ansvarlig voksen! 

Et av mine barn gikk fra barnehagen en gang på vinteren. Med mye snø var det lett å komme seg over gjerdet. Hun og den lille kompisen ble oppdaget umiddelbart. 

Med broren opplevde jeg de første to dagene på SFO at de voksne sa «Hmmm, Kristian? Jeg tror ikke det er noen Kristian her? Er han førsteklassing? Er du sikker på at han er levert i dag?» da jeg kom for å hente. Han likte ikke sfo, og jeg var som høygravid ikke veldig happy med hvordan han ble ivaretatt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...