Gå til innhold

Elsker du jobben din?

Anbefalte innlegg

Er du en av de som gleder seg til å gå på jobb? Da vil jeg gjerne vite hvorfor. 

Jeg på min side jobber fordi jeg må. Jobber i industrien sammen med flere menn og kvinner med ok lønn og ok miljø. Men kjenner det at hadde jeg vunnet 20 mill i lotto, hadde jeg sagt opp med en eneste gang. Vil jo heller slappe av hjemme😅 Hvordan er det med dere andre? 

Anonymkode: a0282...638

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446368-elsker-du-jobben-din/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil nok ikke si at jeg elsker jobben min lengre. Dessverre . Jobber i bhg med dårlig lønn og mye krav i alle retninger. Lei av å se utslitte små barn som blir nedprioritert fordi foreldre skal realisere seg selv. Så 1 åring er i bhg i 9,5 time for foreldren skal trene sammen etter jobb.🤮🤮

Lei av at foreldre flytter ungene som Ping pong baller i mellom bhg fordi de vil ha enda lengre åpningstid så de kan handle også.

Så er på tanken at jeg må bytte bransje

Anonymkode: a0a21...173

Ja, det vil jeg si.

Har aldri gruet meg til jobb, går dit med glede hver eneste dag. Hadde jeg vunnet 20 mill hadde jeg blitt superglad og realisert både det ene og det andre, men jeg hadde aldri sagt opp jobben min.

Jeg er butikksjef i en bokhandel. Veldig varierte dager, alltid mye å gjøre, digger kundekontakten, mange faste kunder som kommer for å snakke litteratur. Elsker bokbad og bokmøter, forfattermøter og oppfølging med forlagene. Leser selvfølgelig mye, ca 2 bøker i uken i snitt, og mange forskjellige sjangre. Synes det er fantastisk når kunder kommer tilbake og forteller hva de syntes om den forrige boken jeg anbefalte, og samtalene mot neste bok de skal lese.

Gode kollegaer har jeg også.

Kunne ikke tenke meg å jobbe med noe annet. Liker å jobbe med salg, og elsker varene jeg selger.

Anonymkode: 276e6...622

Jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag. Men elsker? Njæ ... Jeg liker jobben min. 

20 mill i lotto hadde løst alle mine økonomiske problemer, og jeg hadde gått ned i stilling. Men gi slipp på jobben? Aldri i verden! 

Anonymkode: 99e2b...10b

Annonse

Liker jobben godt, elsker- nei. Måtte mer enn 20mill til for at jeg skulle slutte helt å jobbe, men skulle gjerne jobbet mindre.

Vinner jeg 1,3 milliarder i Eurojackpot slutter jeg nok i lønnet arbeid og finner meg noe frivillig. Jeg hadde ikke trivdes med å ikke gjøre noen ting.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du en av de som gleder seg til å gå på jobb? Da vil jeg gjerne vite hvorfor. 

Jeg på min side jobber fordi jeg må. Jobber i industrien sammen med flere menn og kvinner med ok lønn og ok miljø. Men kjenner det at hadde jeg vunnet 20 mill i lotto, hadde jeg sagt opp med en eneste gang. Vil jo heller slappe av hjemme😅 Hvordan er det med dere andre? 

Anonymkode: a0282...638

Jobben min er viktig både for at vi skal få nok å spise i fremtiden og for at vi skal kunne løse miljøproblemene. Jeg har hyggelige kollegaer, ganske bea sjefer og spennende oppgaver.  Desuten er det fint å komme seg ut av huset og deilig å ha fri, når jeg har noe å ha fri fra.

Anonymkode: 8a9c1...cf8

Annonse

Elsker den ikke, vært der i over 20 år og mange ganger tenkt på å bytte....MEN får ikke samme lønn om jeg bytter jobb, må ned mellom 100 000 og 200 000 i årslønn og det har jeg ikke råd til! Så, da blir jeg der, da....

Anonymkode: 35d11...b48

Ja, jeg elsker jobben min.

Jeg har god lønn og fleksibilitet. 

Jeg har ledere og kollegaer jeg trives med og som løfter medarbeiderne opp. Jeg føler meg virkelig sett.

Når mannen min fikk en sykdomsdiagnose fikk vi blomster på døra på kvelden. Blomster har også kommet overraskende hvis jeg har gjennomført noe de har satt særlig pris på.

Hadde jeg vunnet 20 mill hadde jeg tatt noen perioder fri for å reise, Kanskje gått ned litt i stilling, men jeg ville fortsatt å jobbe. 

Anonymkode: e9ebe...8e4

Nei, jeg elsker den ikke. Jeg trives med både kollegaer og arbeidsoppgaver, men jobber for lønnen og hadde sagt opp på dagen om jeg ble økonomisk uavhengig. Da hadde jeg startet med noe jeg brenner for, for å gå hjemme uten å utrette noe vil jeg heller ikke. 

Både og. Før gjorde jeg nok det, men nå begynner jeg å bli lei. Jeg elsker deler av den, da. Grunnen er at jeg er lærer i vgs og er veldig glad i jobbe med ungdommer. Det føles meningsfullt og jeg stortrives sammen med disse skjønne og flotte unge menneskene. Dessverre har det blitt mye negativt fokus rundt yrke, i kombinasjon av flere oppgaver uten å senke timetallet, elendig ledelse der jeg jobber og rett og slett en trøtthet av rettebyrden. Jeg begynner å vurdere å skifte beite. 

Anonymkode: 19056...fc9

Nei, dessverre. Jeg har egentlig en jobb der alt ligger til rette for det. Fleksibelt,  god lønn, faglige utfordringer,  hyggelige kollegaer. Men sliter med angst og prestasjonsangst, og at jeg identifiserer meg i overkant med yrke mitt. Angsten blir verre i et yrke der det er forventet med høy faglig prestasjon. Samtidig er det ikke bra for meg å bare gå hjemme heller så tror ikke jeg hadde sluttet for å bare gå hjemme. 

Anonymkode: e56f7...668

Jeg elsker jobben min. Jeg jobber med miljøutfordringer og det er noe jeg virkelig brenner for. Jeg har vært i jobber der jeg ikke har trives hverken med arbeidsoppgaver og kollegaer. Nå har jeg varierte oppgaver og nye utfordringene hele tider og fantastiske kollegaer. Det er ofte hektisk og må jobbe overtid innimellom, men er utrolig takknemlig for jeg fikk denne muligheten.

Anonymkode: 884cb...78a

Jeg liker jobben min skikkelig godt, elsker den noen dager, men noen dager er det ikke så morsomt. Jeg får regelmessige tilbakemeldinger om at det jeg gjør er viktig for andre, og det gjør det meningsfullt for meg. Hvis jeg hadde vunnet 20 mill ville jeg nok ikke sluttet i jobben. Det er ikke en jobb det ville fungert å jobbe redusert i, så ville nok fortsatt som før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...