Gå til innhold

Hamburgerdressing som ikke smaker eddik?

Anbefalte innlegg

Jeg er virkelig ikke noe glad i eddiksmaken, men de dressingene jeg har kjøpt har så mye av det...

Kjøper jeg hamburger ute er det gjerne "husets dressing", men det er vel kjøpedressinger det også?

Hvorfor smaker det eddik av de vi kjøper på butikken, og ikke av de storkjøkken bruker?

Og hvilken kan jeg kjøpe som ikke smaker eddik?

Anonymkode: d5d03...7a3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg er virkelig ikke noe glad i eddiksmaken, men de dressingene jeg har kjøpt har så mye av det...

Kjøper jeg hamburger ute er det gjerne "husets dressing", men det er vel kjøpedressinger det også?

Hvorfor smaker det eddik av de vi kjøper på butikken, og ikke av de storkjøkken bruker?

Og hvilken kan jeg kjøpe som ikke smaker eddik?

Hvilke dressing smaker så mye eddik? Kan ikke huske å ha kjent det.

Anonymkode: a1d32...39a

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvilke dressing smaker så mye eddik? Kan ikke huske å ha kjent det.

Bl.a Idun sin. Men man merker det nok ikke om man faktisk liker den smaken, jeg liker det ikke og merker det godt...

Gubben bruker Hellmanns majones på burgeren, men jeg synes den også smaker eddik 🙈

Takk for tips fra dere andre om å lage selv, det kan jeg selvfølgelig prøve en gang, men jeg skulle gjerne hatt en flaske i kjøleskapet til de dagene jeg bare lager en enkel burger fra frysa også ;)

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Bl.a Idun sin. Men man merker det nok ikke om man faktisk liker den smaken, jeg liker det ikke og merker det godt...

Gubben bruker Hellmanns majones på burgeren, men jeg synes den også smaker eddik 🙈

Takk for tips fra dere andre om å lage selv, det kan jeg selvfølgelig prøve en gang, men jeg skulle gjerne hatt en flaske i kjøleskapet til de dagene jeg bare lager en enkel burger fra frysa også ;)

HI

Hellmanns majones likte ikke jeg heller, smakte  rart surt. Men jeg har ikke tenkt på at det kan være ddik jeg reagerer på, er ikke så glad i det jeg heller. Idun sine er jeg heller ikke så glad i. Jeg spiser stort sett bare selskapsdressing fra Fader Martin, den smaker ikke noe rart synes jeg, synes den er veldig god. Fader Martin har og en hamburgerdressing, men den har jeg ikke smakt. Har du prøvd den?

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

HI

Majones, ketchup, en dæsj sennep, salt pepper litt dill og et par deåper worcestershire? Det er så kjapt å blande atte

Anonymkode: 45e4b...349

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo som regel eddik i majones. Så dressinger som er basert på majones er vel ikke så aktuelt for deg?

Anonymkode: 6bc41...d42

Det er forskjell på hvor mye eddiksmak det er i majonesene, og jeg tåler at det er litt eddik i dem, bare det ikke er en så tydelig eddiksmak. Som nevnt synes jeg f.eks Hellmanns hvite majones både lukter og smaker eddik...

HI

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hellmanns majones likte ikke jeg heller, smakte  rart surt. Men jeg har ikke tenkt på at det kan være ddik jeg reagerer på, er ikke så glad i det jeg heller. Idun sine er jeg heller ikke så glad i. Jeg spiser stort sett bare selskapsdressing fra Fader Martin, den smaker ikke noe rart synes jeg, synes den er veldig god. Fader Martin har og en hamburgerdressing, men den har jeg ikke smakt. Har du prøvd den?

Nei, Fader Martin har jeg ikke smakt. Ser det er eddik i den, men ganske langt nede på ingredienslisten så da kan det godt hende den bare runder av smaken uten at man merker den så godt.

Takk for forslag, ser de har den på Spar ihvertfall, så da kan den testes :)

HI

Eddik (eller helst malt vinegar😍) er jo det beste.

Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn er så eddik-averse.

Idun ketchup smaker bare tomatpuré og sukker 🤮 

Heinz ketchup derimot 😋

Jeg foretrekker også majoneser med mer eddiksmak. Mills unngår jeg også fordi den inneholder masse estoffer (ultraprosessert). Hellmanns og Heinz inneholder mange færre ingredienser.

Anonymkode: db17d...0f4

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eddik (eller helst malt vinegar😍) er jo det beste.

Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn er så eddik-averse.

Idun ketchup smaker bare tomatpuré og sukker 🤮 

Heinz ketchup derimot 😋

Jeg foretrekker også majoneser med mer eddiksmak. Mills unngår jeg også fordi den inneholder masse estoffer (ultraprosessert). Hellmanns og Heinz inneholder mange færre ingredienser.

Du får flytte til Australia da, der har de eddik i alt 😉

Hvorfor smaksløker er forskjellig har jeg ingen god forklaring på, men sånn er det nå engang.... Sikkert både en vanesak, kulturforskjeller og allverdens. Her i huset er mannen og ene barnet glad i eddik, mens jeg og andre barnet ikke er det.

Er jo ikke sånn at jeg spyr av det og overhodet ikke kan spise det, men når jeg får velge vil jeg helst slippe, for det ødelegger noe av opplevelsen for meg. Jeg synes rett og slett ikke det er særlig godt.

Hi.

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du får flytte til Australia da, der har de eddik i alt 😉

Hvorfor smaksløker er forskjellig har jeg ingen god forklaring på, men sånn er det nå engang.... Sikkert både en vanesak, kulturforskjeller og allverdens. Her i huset er mannen og ene barnet glad i eddik, mens jeg og andre barnet ikke er det.

Er jo ikke sånn at jeg spyr av det og overhodet ikke kan spise det, men når jeg får velge vil jeg helst slippe, for det ødelegger noe av opplevelsen for meg. Jeg synes rett og slett ikke det er særlig godt.

Hi.

Jeg er opprinnelig engelsk, og har alltid tenkt at det er derfor jeg er så glad i eddik. Barna mine liker det også, men mannen min (som forøvrig er norsk) liker det IKKE 😅

Hver gang jeg er i England kjøper vi med salt&vinegar crisps (potetgull med eddiksmak) som barna og jeg elsker.

Australia har jeg aldri vært, morsomt at de liker eddik der også!

I Frankrike også er det mye eddik i ting.

Tror det er kulturelle forskjeller og at nordmenn generelt ikke liker det. Derav Idun ketchup osv 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...