Gå til innhold

Folk som selger flekkete klær på Marketplace og Finn

Anbefalte innlegg

Ei som selger ei ytterjakke i et godt anerkjent merke, men jakka er full av skjemmende flekker. Selger skriver at den nok trenger en vask. Hvorfor legge ut sånne annonser uten i det hele tatt å prøve å få vekk flekkene? Og hvem vil kjøpe ødelagt tøy? 

Jakka koster 800,- sånn som den er nå. Flaut!

Anonymkode: 00c5e...52b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er da frivillig å evt kjøpe? Selger opplyser om at den trenger en vask. Opptil evt kjøper om vedkommende er interessert eller ikke. 

Anonymkode: 5d109...0da

ja selvsagt. Men jeg synes det vitner om lite intellekt å legge ut bilde av ei skikkelig skitten jakke i en annonse. Hvorfor ikke vaske jakka og prøve å få litt mer penger for den heller? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er da frivillig å evt kjøpe? Selger opplyser om at den trenger en vask. Opptil evt kjøper om vedkommende er interessert eller ikke. 

Anonymkode: 5d109...0da

Det som er vanskelig med slike annonser, er at plagget kan være greit men om flekkene ikke går bort i vask, så er det jo et ødelagt plagg. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

ja selvsagt. Men jeg synes det vitner om lite intellekt å legge ut bilde av ei skikkelig skitten jakke i en annonse. Hvorfor ikke vaske jakka og prøve å få litt mer penger for den heller? 

Den trenger ikke tørketrommel etterpå da? Ikke alle som har det. Risikabelt å kjøpe en jakke hvor man ikke vet om flekkene går vekk eller ikke.

Anonymkode: 8c603...b36

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje ikke gidder å legge så mye i det, bare bli kvitt? 

Annonse

Jeg skjønner ikke problemet? Om prisen er det jeg ville oppfattet som rett mtp varens stand kan jeg kjøpe noe med slitasje, hull eller en føekk. Så fikser jeg det selv og har endt opp med et godt kjøp. 
Jeg selv ville ikke solgt skitne klær, men det plager meg ikke å vaske andres. 

amandine skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke problemet? Om prisen er det jeg ville oppfattet som rett mtp varens stand kan jeg kjøpe noe med slitasje, hull eller en føekk. Så fikser jeg det selv og har endt opp med et godt kjøp. 
Jeg selv ville ikke solgt skitne klær, men det plager meg ikke å vaske andres. 

kan du fikse det dersom hele forsiden av jakken er full av flekker som ikke går av? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

kan du fikse det dersom hele forsiden av jakken er full av flekker som ikke går av? 

Det kommer an på hva slags flekker? Og om ikke tilstanden på jakken er sånn at jeg tenker jeg kan fikse det så kjøper jeg den jo ikke. Har den flekker jeg tenker jeg kan fjerne og prisen er grei er det jo ikke noe problem. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er rimelig småborgerlig å tenke at ethvert plagg er ødelagt om det er flekk på det.

Sommerkroppen 2029 skrev (5 timer siden):

Det som er vanskelig med slike annonser, er at plagget kan være greit men om flekkene ikke går bort i vask, så er det jo et ødelagt plagg. 

Da er det kjøper som tar risikoen. Selger er helt åpen om at plagget ikke er rent. Hvis noen vil kjøpe er jo det greit. Det kan godt hende selger kunne fått mer for plagget med mer i sats, men det er fortsatt tilbud og etterspørsel.

Anonymkode: 20585...011

Jeg har solgt et regnsett der gulfargen var helt flekkete , det var egentlig reint, men det såg ikke så gult ut lenger, siden flekkene ikke gitt bort, men satte seg fast i fargen. Skreiv at flekkene ikke gikk bort, men at regntøyet var fint og helt, ingen hull, ingen slitasje . Solgte de for 50 kr til en fornøyd dame som sa at regntøy blir jo skittent uansett, gjorde ingenting at fargen ikke var så fin. 

Anonymkode: 943f9...e10

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da er det kjøper som tar risikoen. Selger er helt åpen om at plagget ikke er rent. Hvis noen vil kjøpe er jo det greit. Det kan godt hende selger kunne fått mer for plagget med mer i sats, men det er fortsatt tilbud og etterspørsel.

Heldigvis er det masse brukttøy på markedet, så selv de fattigste slipper å kjøpe det med flekker.

Anonymkode: 9b9ea...670

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Heldigvis er det masse brukttøy på markedet, så selv de fattigste slipper å kjøpe det med flekker.

Anonymkode: 9b9ea...670

De fattigste hadde ikke kjøpt en jakke til 800 kroner uansett.

Anonymkode: 8c603...b36

Jakkene mine brukes ute i regn, vind og snø, jeg tryner overraskende ofte og deiser rett som det er borti ting. Ikke minst har jeg en hund som ikke så rent sjeldent er full av gjørme og annet snask etter tur og som gnukker seg inntil meg. Turklærne mine er sjeldent rene og hele, uten at det utgjør et problem for verken meg eller andre. En brukt jakke med en flekk som ikke går av hadde vært uproblematisk for meg å kjøpe dersom den ellers passet mine ønsker og behov.

Anonymkode: f027f...34a

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Joda, men når selger skriver at det er flekker på hele framsiden av jakken, og at den sikkert kunne trenge en vask, så insinuerer hun at flekkene kan gå bort. Om de ikke gjør det, så er det jo mye å kreve 800,- for en nærmest ødelagt jakke. Kjøper vet jo ikke om det er vaskbare flekker eller ei. Jeg hadde tolket det som ikke-vaskbare flekker i og med at hun ikke selv gidder å vaske den. Men for all del, det kan jo hende kjøper ønsker å ha den på hytta til bruk kun ute i hagen. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg har solgt et regnsett der gulfargen var helt flekkete , det var egentlig reint, men det såg ikke så gult ut lenger, siden flekkene ikke gitt bort, men satte seg fast i fargen. Skreiv at flekkene ikke gikk bort, men at regntøyet var fint og helt, ingen hull, ingen slitasje . Solgte de for 50 kr til en fornøyd dame som sa at regntøy blir jo skittent uansett, gjorde ingenting at fargen ikke var så fin. 

Anonymkode: 943f9...e10

Det kan ikke sammenlignes 

Anonymkode: e9cc7...4ca

amandine skrev (16 timer siden):

Det kommer an på hva slags flekker? Og om ikke tilstanden på jakken er sånn at jeg tenker jeg kan fikse det så kjøper jeg den jo ikke. Har den flekker jeg tenker jeg kan fjerne og prisen er grei er det jo ikke noe problem. 

Hvis selger sier at hun ikke vet hva slags flekker det er? Da tar du bare sjansen på at du får det bort? Selger er jo smart hvis hun ikke oppgir dette, da kan man jo heller ikke klage i etterkant. 

sug lut skrev (16 timer siden):

Det er rimelig småborgerlig å tenke at ethvert plagg er ødelagt om det er flekk på det.

Ei jakke er ødelagt hvis det er flekker over hele framsiden. Er nok derfor hun selger den vil jeg tro. 

Sommerkroppen 2029 skrev (32 minutter siden):

Joda, men når selger skriver at det er flekker på hele framsiden av jakken, og at den sikkert kunne trenge en vask, så insinuerer hun at flekkene kan gå bort. Om de ikke gjør det, så er det jo mye å kreve 800,- for en nærmest ødelagt jakke. Kjøper vet jo ikke om det er vaskbare flekker eller ei. Jeg hadde tolket det som ikke-vaskbare flekker i og med at hun ikke selv gidder å vaske den. Men for all del, det kan jo hende kjøper ønsker å ha den på hytta til bruk kun ute i hagen. 

Enig.

Anonymkode: 98218...260

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ei jakke er ødelagt hvis det er flekker over hele framsiden. Er nok derfor hun selger den vil jeg tro. 

Hehe så du kaster alt som er mye flekker på? 😂😂

En jakke er da ikke ødelagt pga at det er flekker på den! Hiv den i maskinen så er like fin etterpå. 

Anonymkode: de5f6...751

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hehe så du kaster alt som er mye flekker på? 😂😂

En jakke er da ikke ødelagt pga at det er flekker på den! Hiv den i maskinen så er like fin etterpå. 

Anonymkode: de5f6...751

Jeg kaster plagg som er fullt av flekker som ikke går bort ja. 

Hvorfor tror du alle flekker går bort i vask? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...