Gå til innhold

Noen her som tar buss regelmessig og kan svare på noen spørsmål?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tatt buss på mange mange år, så jeg er ganske grønn på dette. Tok buss for første gang i dag, kjøpte billett gjennom app.

1. Enkeltbilett varer i 90 minutter hvis jeg ikke husker helt feil . Så at etter at jeg hadde skannet billetten og skjermen på bussen ble grønn, så var billetten min fortsatt aktiv. Kan jeg bruke den samme billetten flere ganger i samme sone, innenfor de 90 minuttene? 

2. Der jeg ventet på bussen så hadde de en skjerm med når de neste bussene kom og hvor de skulle. Ved siden av noen av rutene så var 3 hoder? ved siden av hverandre, er det hoder eller noe annet?. Ved siden av noen av bussrutene de var det 2 sorte hoder og 1 bare omriss, på noen 2 omriss og et sort, og på noen var det ingen hoder i det hele tatt. Hva i alle dager betyr de hodene?

3. Hvis jeg kjøper 30-dagers billett, skal den skannes hver dag, eller skal det registreres på en annen måte?

4. Hva er reisekort?

Dette er Agder kollektivtrafikk, men det er kanskje likt andre steder.

Noe jeg burde vite, så jeg slipper å dumme meg ut eller være til plage for andre🤣

Anonymkode: f7c70...bb7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kan bruke samme billett så mye du vil innenfor de 90 minuttene. De hodene er hvor fullt det er på bussen.

Anonymkode: ae0bd...35a

Aha, så når det er 3 sorte hoder så er det fullt da? Og de rutene som ikke har noen hoder i det hele tatt da?

Veldig greit å vite at jeg kan bruke billetten så mye jeg vil i de 90 minuttene.

Takk for hjelpen 😊

Hi

Et reisekort er et kort i bankkortstørrelse som du bruker på bussen. Ungene mine har det (også agder), og jeg kan fylle på penger, månedskort e.l så de bare beeper kortet når de kjører buss.

Anonymkode: d1739...f25

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Et reisekort er et kort i bankkortstørrelse som du bruker på bussen. Ungene mine har det (også agder), og jeg kan fylle på penger, månedskort e.l så de bare beeper kortet når de kjører buss.

Trenger man reisekort for å kunne bruke 30 dagers billett (som er det samme som månedskort regner jeg med? ) ?

Hi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Trenger man reisekort for å kunne bruke 30 dagers billett (som er det samme som månedskort regner jeg med? ) ?

Hi

Det tror jeg ikke, for du kan vel ha den i appen på telefonen?

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Aha, så når det er 3 sorte hoder så er det fullt da? Og de rutene som ikke har noen hoder i det hele tatt da?

Veldig greit å vite at jeg kan bruke billetten så mye jeg vil i de 90 minuttene.

Takk for hjelpen 😊

Hi

Nei det er ikke nødvendig fullt,men det viser at det er mye folk på bussen. Du kan forsatt ta den bussen om du ønsker det,men da er du forberedt på at det blir trangt.

Anonymkode: 9c0ec...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...