Gå til innhold

Ingen prater med meg på jobb

Anbefalte innlegg

Vi har hatt en liten opprydding på jobben min, etter at det oppstod en konflikt. Det er snakket ut om, og alle har gjort mine til slett spill. Ingen virker sure eller noe. Den ene tingen som ble tatt opp, var at arbeidsmiljøet er dårlig. Og da ble det foreslått at man skulle spise lunsjen sammen. Jeg har aldri deltatt i lunsjen, i og med at jeg har angst. Jeg mistrives med mennesker tett på meg. Jeg vet at det er valgfritt å delta i lunsjen, det er en halvtime alle har til egen rådighet. Det er ikke lov å tvinge noen med. Men nå er alle begynt å gå til lunsj. Jeg føler meg utenfor, for ingen kommer innom og snakker med meg heller. 

Vet ikke hva jeg ville med innlegget, måtte bare få det ut. Jeg er så lei av jobben min.....

Anonymkode: cfdf2...e20

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446333-ingen-prater-med-meg-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en arbeidsplass så må alle bidra til et godt arbeidsmiljø. Man gjør jo det ved å være positiv og grei. Det er ingen tvang å være med å delta i lunsj, men det er nok lurt å bidra der. Spesielt siden du skriver at dere nylig har hatt en konflikt, og at det høyt er foreslått en felles lunsj. 

I arbeidstiden skal man jo også jobbe, og ikke prate og kjase. Det er noe man gjør i lunsjen. Hvorfor kan ikke du ta med deg en kaffekopp og stoppe innom en kollega du har lyst til å prate med da? 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vi har hatt en liten opprydding på jobben min, etter at det oppstod en konflikt. Det er snakket ut om, og alle har gjort mine til slett spill. Ingen virker sure eller noe. Den ene tingen som ble tatt opp, var at arbeidsmiljøet er dårlig. Og da ble det foreslått at man skulle spise lunsjen sammen. Jeg har aldri deltatt i lunsjen, i og med at jeg har angst. Jeg mistrives med mennesker tett på meg. Jeg vet at det er valgfritt å delta i lunsjen, det er en halvtime alle har til egen rådighet. Det er ikke lov å tvinge noen med. Men nå er alle begynt å gå til lunsj. Jeg føler meg utenfor, for ingen kommer innom og snakker med meg heller. 

Vet ikke hva jeg ville med innlegget, måtte bare få det ut. Jeg er så lei av jobben min.....

Så delta i lunsjen. Det er din feil at ingen prater med deg pga din påståtte angst. Har du ordentlig angst, hadde du ikke vært på jobb. 

Anonymkode: 70e97...5f4

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så delta i lunsjen. Det er din feil at ingen prater med deg pga din påståtte angst. Har du ordentlig angst, hadde du ikke vært på jobb. 

Man må jo ha en inntekt selv om man har angst. Jeg synes det er veldig ubehagelig, og ønsker ikke å utsette meg selv for dette hver dag. Jeg vet det ikke er en plikt heller, ingen kan med loven i hånd kreve dette av meg. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Man må jo ha en inntekt selv om man har angst. Jeg synes det er veldig ubehagelig, og ønsker ikke å utsette meg selv for dette hver dag. Jeg vet det ikke er en plikt heller, ingen kan med loven i hånd kreve dette av meg. 

Da velger du jo selv å isolere deg litt, kan ikke forvente at alle andre skal stå for jobben med å sosialisere. Stikker du innom til noen av de andre for å prate litt da?

Anonymkode: 611f9...f6d

Da velger du jo selv å isolere deg litt, kan ikke forvente at alle andre skal stå for jobben med å sosialisere. Stikker du innom til noen av de andre for å prate litt da?

Nei, for folk reagerer så på mye rart her, og jeg vil ikke være en grunn til irritasjon. Det er ikke så mye som skal til for at folk blir sure her. 

Annonse

Nei, for folk reagerer så på mye rart her, og jeg vil ikke være en grunn til irritasjon. Det er ikke så mye som skal til for at folk blir sure her. 

Da må du jo bare sitte på plassen din og surmule. Noe forteller meg at du ikke er så veldig interessert i å bidra til miljøet uansett. 

Så alle andre blir fort sure, bare ikke du?

Så alle andre blir fort sure, bare ikke du?

Jeg har mye jeg også irriterer meg over ja, men jeg synes bare at folk kan snakke med meg selv om jeg ikke er med dem i lunsjen. Er jo ikke så mye forlangt synes jeg. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mye jeg også irriterer meg over ja, men jeg synes bare at folk kan snakke med meg selv om jeg ikke er med dem i lunsjen. Er jo ikke så mye forlangt synes jeg. 

Hvorfor skal de det, du snakker jo ikke med de. Hvorfor er det bare de andre sitt ansvar?. Kanskje de tenker det samme som deg, at du blir jo så fort sur, og du ikke er interessert i kontakt, så da lar de deg være i fred.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Når skal de snakke med deg da, midt i arbeidsøkta?

Du sier litt imot deg selv, for du vil ikke gå på besøk til andre, men forventer at folk skal komme til deg?

Du ønsker ikke å være med under lunsjen når folk faktisk snakker sammen, men de skal komme til deg å snakke?

Du sier folk blir sure om folk farter rundt på besøk til andre kontorer, men du forventer at de skal komme til deg?

Tror du må tenke litt gjennom dette altså. Hva gjør du for å forbedre miljøet, og hvorfor forventer du helt andre ting av andre enn av deg selv?

Anonymkode: c1723...cd6

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Når skal de snakke med deg da, midt i arbeidsøkta?

Du sier litt imot deg selv, for du vil ikke gå på besøk til andre, men forventer at folk skal komme til deg?

Du ønsker ikke å være med under lunsjen når folk faktisk snakker sammen, men de skal komme til deg å snakke?

Du sier folk blir sure om folk farter rundt på besøk til andre kontorer, men du forventer at de skal komme til deg?

Tror du må tenke litt gjennom dette altså. Hva gjør du for å forbedre miljøet, og hvorfor forventer du helt andre ting av andre enn av deg selv?

Anonymkode: c1723...cd6

Før oppryddingen så kom folk innom meg. Nå er det blitt slutt på det. Jeg tror konflikten ennå sitter i. 

Jeg har PTSD, så angst kan jeg. Her må du rett og slett eksponere deg. Du trenger ikke starte med å være med hele lunsjen, men ta med kaffi/te-koppen og bli med siste 15 min. Da er praten allerede i gang, og du trenger ikke bidra særlig. Etter en stund øker du det til 20 min - 25 min - hele lunsjen. 

Anonymkode: 4bdce...9e7

Annonse

Ingen prater med deg, og du prater ikke med noen. Jeg skjønner at det er vanskelig, men hva med å starte med det du kan gjøre noe med, deg selv? Ingen kan tvinge deg til å delta i felles lunsj, men det er lurt av deg å gjøre det allikevel. Hva med å plukke ut én dag i uka i første omgang? Da ser de andre at du også investerer i at dere skal ha et godt arbeidsmiljø i stedet for å se på deg som den ene som aldri deltar. Angst er ikke en stabil egenskap det er umulig å jobbe seg rundt, så følger tanken fra den forrige som svarte deg at det i stor grad handler om eksponering. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva gjør du for å bedre arbeidsmiljøet nå da?

Jeg prøver å holde en lav profil, men jeg er veldig hyggelig når andre prater til meg. Jeg har nok vært litt negativ før, men har snudd på det nå. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, men da må du godta at det er sånn det er. Du kan ikke forvente at folk skal komme inn til deg når du ikke gidder å delta i fellesskapet. 

Vet kollegene dine at du har angst, så de skjønner hvorfor du ikke deltar? Selv om det kan være vanskelig, og man ikke har plikt til å dele personlige helseopplysninger med kolleger, vet jeg av erfaring at åpenhet kan være en lettelse.

Anonymkode: b02ee...ca4

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vet kollegene dine at du har angst, så de skjønner hvorfor du ikke deltar? Selv om det kan være vanskelig, og man ikke har plikt til å dele personlige helseopplysninger med kolleger, vet jeg av erfaring at åpenhet kan være en lettelse.

Anonymkode: b02ee...ca4

Det har nettopp vært konflikt på den jobben, som HI har vært del i. Å dele noe så personlig er kanskje ikke det HI bør gjøre sånn situasjonen er nå, da det kan forverre angsten. Det hadde min angst gjort i et slikt tilfelle, men selvsagt kan HI reagere annerledes enn meg. Det hun heller bør fokusere på er å eksponere seg. Det kan hjelpe mot angsten i det lange løp og i andre situasjoner.

Anonymkode: 4bdce...9e7

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg prøver å holde en lav profil, men jeg er veldig hyggelig når andre prater til meg. Jeg har nok vært litt negativ før, men har snudd på det nå. 

Utfordre deg litt på å delta noe, om du så sitter der i 5-10 min i pausen. Ikke forvent at andre skal ta kontakt, når du ikke gjør det selv. Jeg vil tro at det at du gjemmer deg på kontoret, virker litt avvisend, det er opp til deg selv å snu det inntrykket.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men du forventer at folk etter lunsjen skal komme inn og sosialisere med deg? Går du innom noen andre? Hva er dine bidrag?

Dette velger du jo selv selv om begrunnelsen din er angst.

Anonymkode: df1ba...8bd

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette er ikke sant. 

Men jeg er enig at vedkommende burde øve seg på å spise sammen. Først hver fredag, så onsdag og fredag eller noe. 

Anonymkode: 13521...7b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...