Gå til innhold

Bruker jenter i bunad bunadsko? (Konfirmant)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du kan jo ikke nødvendigvis se på folk om de har helsemessige behov for annet skotøy enn bunadssko til bunad da, skal man samtidig gå rundt med en plakat med årsaken til skovalg? Hvorfor ikke bare godta at man har forskjellige grunner til å velge sko, noen er forståelige for deg, andre grunner er ikke det, men det er faktisk opp til hver enkelt å gjøre valg for seg selv.

Anonymkode: 6fb34...12a

Og så kan de som av helsemessige årsaker må velge andre sko bare godta at mange mennesker synes det ser rart ut med joggesko og crocs til bunad.

Anonymkode: 5ec0b...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
☆☆☆ skrev (På 6.3.2024 den 14.09):

Mine er 25 år. Skinn med gummisåle.

Det er mine også. Fikk de til konfirmasjon, nå er jeg 40. De er veldig gode å gå på. Klaveness i skinn. 
Om de blir utslitt vil jeg ha snørestøvletter. 

Anonymkode: 18b36...ae3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og så kan de som av helsemessige årsaker må velge andre sko bare godta at mange mennesker synes det ser rart ut med joggesko og crocs til bunad.

Absolutt, det finnes sneversynte mennesker overalt og det godtar vi😘

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Man er ikke sneversynt om man mener at det å slumme ned et festplagg er harry. Hadde dere som syns det er greit med Crocs til bunad stilt med det skotøyet til andre høytidelige anledninger også? Galla eller bryllup, for eksempel? 

Har man så store helseutfordringer at man ikke klarer å gå i noen form for bunadssko kan man i det minste ha klasse nok til å finne noen enkle, sorte sko. Om man ikke har et stort behov for å demonstrere sin mangel på dannelse, da 😘😘

Anonymkode: 44941...f07

Skrevet

Man er ikke sneversynt om man mener at det å slumme ned et festplagg er harry. Hadde dere som syns det er greit med Crocs til bunad stilt med det skotøyet til andre høytidelige anledninger også? Galla eller bryllup, for eksempel? 

Har man så store helseutfordringer at man ikke klarer å gå i noen form for bunadssko kan man i det minste ha klasse nok til å finne noen enkle, sorte sko. Om man ikke har et stort behov for å demonstrere sin mangel på dannelse, da 😘😘

Her har du et godt poeng, for jeg vedder på at de aldri ville brukt crocs på fest. 

Anonymkode: ca422...ba6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er riiiimelig sneversynt å mene at det er sneversynt å mene at det ser rart ut med joggesko og Crocs til bunad 🤣🤣🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.3.2024 den 17.09):

Jeg ser ikke hvilke bunadssko folk har, men har man ikke nettopp bunadssko til bunad, så legger jeg selvfølgelig merke til det. 

Om det gjør noe at man ikke har bunadssko? Nei, slett ikke, men er det bare fordi man ikke gidder, at skoene er ørlite ubehagelige eller annet sånt fjas, så tenker jeg at det må føles pinlig. Man flasher bunad til 40-100 000, men vasser rundt i joggesko eller crocs? Da faller man glatt igjennom, gitt. 

Helsemessige årsaker? Helt greit! Selvsagt!

Anonymkode: b80a4...5c6

Akkurat på 17.mai er det en del som går langt og delvis i ulendt terreng. Jeg har for eksempel vært på fjelltur opp på en topp på 17.mai. Da har jeg hatt fjellstøvler til bunaden og anorakk utenpå bunaden. I sånne tilfeller er ikke bunaden gode nok. 

Ungene som går i barnetoget her går 6 km i tog. Da er det joggesko som gjelder. Vi tar med bunadskoene så de kan skifte når de kommer til skolen, men å gå så langt i barnetoget i bunadsko hadde vært nesten uforsvarlig.

Anonymkode: 511d3...cae

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Akkurat på 17.mai er det en del som går langt og delvis i ulendt terreng. Jeg har for eksempel vært på fjelltur opp på en topp på 17.mai. Da har jeg hatt fjellstøvler til bunaden og anorakk utenpå bunaden. I sånne tilfeller er ikke bunaden gode nok. 

Ungene som går i barnetoget her går 6 km i tog. Da er det joggesko som gjelder. Vi tar med bunadskoene så de kan skifte når de kommer til skolen, men å gå så langt i barnetoget i bunadsko hadde vært nesten uforsvarlig.

Det er faktisk forskjell på barn og voksne. Jeg hadde reagert på Crocs uansett, men joggesko til bunad i barnetoget er helt innafor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er faktisk forskjell på barn og voksne. Jeg hadde reagert på Crocs uansett, men joggesko til bunad i barnetoget er helt innafor. 

Som at jeg brukte fjellstøvler til bunad på fjelltur?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg sant og si reagert mer på bunaden :D 

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 time siden):

Da hadde jeg sant og si reagert mer på bunaden :D 

Den er faktisk ikke så bond å gå i, men jeg foretrekker annet turutstyr resten av året 😊. Det er en stor gjeng som går den turen hver 17.mai, i bunad for å heise flagget på toppen.

Skrevet

Om du ikke ser forskjellen selv, så hjelper det nok ikke hva jeg sier. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Om du ikke ser forskjellen selv, så hjelper det nok ikke hva jeg sier. 

Mener du å si at du EF enig med meg i at det i noen settinger er greit med andre fottøy både for voksne og barn, eĺer at det ikke er det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Mener du å si at du EF enig med meg i at det i noen settinger er greit med andre fottøy både for voksne og barn, eĺer at det ikke er det?

Jeg mener at det å gå på fjelltur i bunad er så spesielt at de fleste ikke tenker på diskusjonen om fottøy i en slik setting.

Det er aldri greit med Crocs til bunad, uansett alder og anledning.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg mener at det å gå på fjelltur i bunad er så spesielt at de fleste ikke tenker på diskusjonen om fottøy i en slik setting.

Det er aldri greit med Crocs til bunad, uansett alder og anledning.  

Okay 

Skrevet

Du spør om datteren din skal ha bunadsko til konfirmasjonen, der hun skal ha bunad. Svaret er ja, hundre ganger ja.

Crocs eller andre typer sko til bunad er no no.

Anonymkode: e413f...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...