Gå til innhold

Bruker jenter i bunad bunadsko? (Konfirmant)

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

selv om dem holder lenge betyr ikke det at di er gode å gå med, ikke bruker man sånne sko så ofte heller

å som jeg sa sko syns ikke under kjolen unasett, det er ikke skoene man ser på når folk har på seg bunad

jeg vet bare om dem som bruker crocs fordi dem selv har sagt at di gjør det

Anonymkode: c3e95...ccb

Jo de synes. Å påstå noe annet er rett og slett selvbedrag. 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

for meg så er det litt som å høre folk som sier at høye heler er gode å gå med noe alle vet det ikke er å alle vet at bunadsko ikke er gode å gå med

Det er ikke alle situasjoner som tilsier at man kan velge de mest behagelige skoene du finner. Det handler om å finne de mest behagelige skoene innen for hver kategori.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

vel jeg vet om flere som gjør det jeg, di gjør det vært eneste år til 17mai

dem er som meg mer opptatt av at skoene skal være gode å ha på seg

man kan få mye slitasje hvis man går med sko som ikke er gode å ha på seg

https://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/skoene-dine-kan-gi-deg-varige-skader-2596929

Da velger man ikke crocs. En ting er at de er stygge, men de er jo heller ikke bra for beina i det hele tat som sko man skal gå lenge på.

Anonymkode: 10733...f2d

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da velger man ikke crocs. En ting er at de er stygge, men de er jo heller ikke bra for beina i det hele tat som sko man skal gå lenge på.

det er en av dem beste skoene man kan bruke dem har faktisk vare kåret til beste skoene 🤣

crocs og tre sko har jeg lest er di to beste skoene som blir brukt det er dem som er mest brukt av alle som går mye i jobb

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

for meg så er det litt som å høre folk som sier at høye heler er gode å gå med noe alle vet det ikke er å alle vet at bunadsko ikke er gode å gå med

Crocs er skadelig for bena... Myke å tråkke ned på, men ingen sidestøtte så ankel og leggmuskel tar skade av dem. Så skal man opptatt av gode sko velger man alt annet enn crocs og happyflops.

At noen bunadsko er vonde å gå i tror jeg nok, du får jo rimelige bunadsko som overhodet ikke er laget for komfort. Men har du bunadsko i skinn er de slett ikke vonde å gå med. Det koster litt med gode bunadsko, men det koster med bunad også, så har du råd til det ene har du nok råd til det andre også. Jeg har hatt mine bunadsko i mange mange år og bruker de hver gang jeg bruker bunaden, selv på lange gå-økter som på 17-mai er de ikke vonde. Skinnet er godt formet etter føttene mine og sålen er god.

Anonymkode: cb6b2...c1a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

det er en av dem beste skoene man kan bruke dem har faktisk vare kåret til beste skoene 🤣

crocs og tre sko har jeg lest er di to beste skoene som blir brukt det er dem som er mest brukt av alle som går mye i jobb

Hvem kåret de til de beste skoene?

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Delte meninger om det gitt; https://www.p4.no/det-gode-liv/fra-virkeligheten/derfor-bor-du-ikke-ga-med-crocs/artikkel/661908/

egentlig utrolig overasket over at det her skulle bli en så stor diskusjon

når jeg får unger som begynner å gå så skal dem kun ha ordelige sko ikke bunad sko jeg har ikke tenkt til å gi dem slitasjer på grunn av sko som er vonde

når jeg får unger som begynner å gå så skal dem kun ha ordelige sko ikke bunad sko jeg har ikke tenkt til å gi dem slitasjer på grunn av sko som er vonde

nei det er jo billigere å kjøpe crocs.....

Det er ikke snakk om småbarn som går, det er snakk om konfirmanter... Litt forskjell på en 3-åring i festdrakt og en konfirmant i bunad altså.

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

jeg bryr meg svært lite om man bruker crocs eller ikke så lenge man bruker gode sko å det er ikke bunadsko

håper vært fall ikke man vil påføre slitasje til ungene sine, som da kan ungså med gode sko😉

Crocs er ikke ordentlige sko. Da er det mye bedre å bruke et par ordentlige gode joggesko.

Jeg lurer fremdeles på hvem som kåret crocs til de beste skoene?

For noen år siden måtte jeg kjøpe nye bunadsko. Som korpsspiller på 17. mai, røk skoene etter ca. 10 år. I mange år marsjerte jeg mange kilometer hver 17. mai. Aldri hatt problem med fottøyet. Verre med tuba og euph som fester seg i bunaden. Nå spiller jeg i korps som ikke marsjerer, så rekner med skoene holder litt lengre nå.

Anonymkode: 7861b...0a5

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

jeg bryr meg svært lite om man bruker crocs eller ikke så lenge man bruker gode sko å det er ikke bunadsko

håper vært fall ikke man vil påføre slitasje til ungene sine, som da kan ungså med gode sko😉

Jeg tviler i grunn på at noe som helst fottøy gir barna slitasje den korte tiden de bruker dem til bunad.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du aner jo ikke hva du prater om. Det finnes vonde bunadsko, og det finnes gode bunadsko. Akkurat som det finnes gode og vonde sko i alle kategorier.

Ingen snakker om å gi barn vonde sko.

Men når du først skal være så kritisk til andre, hvorfor ikke se litt på seg selv? Det er viktig å lære barna å skrive riktig også, og du har litt å lære om rettskrivning...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

jaja jeg bare sier hva jeg vet ganske mange bruker til bunad, det syns ikke under kjolen så skjønner ikke hva problemet er

hadde jeg hatt bunad hadde jeg sikkert brukt crocs jeg også

Det er kanskje en grunn til at du ikke har bunad? Bunad er et stasplagg, og til stasplagg bruker man ikke crocs. Hvis man har brukt 20-30 000 på et plagg tar man ikke på seg verdens styggeste fottøy. 

Hos oss tror jeg alle jentene i seremonien som hadde på seg bunad hadde enten bunadsko eller snørestøvletter. På 17. mai har jeg allikevel sett at noen av dem har hatt på seg svarte joggesko. 

Mine egne bunadsko er faktisk veldig gode å gå i, så har ikke noe problem med å gå i dem i timesvis. 

snakk om å skli veldig ut her

er det noe jeg gruer meg mest til er unger som skal vokse opp nå i dag når folk er så stygge mot hverandre å ikke kalrer å skjønne det at folk er forskjellige

ikke tåler folk litt kritikk så må man slenge drit til tilbake huff

det er faktisk veldig mange som har lese skrive vansker noe man ikke kan noe for

jeg kommer i det minse å lære mine små litt oppdragelse å at folk er forskjellige, man mobber ikke andre eller ser ned på folk

så nå tror jeg takker for meg gidder ikke være her når folk ikke kan oppfære seg

selv om dem holder lenge betyr ikke det at di er gode å gå med, ikke bruker man sånne sko så ofte heller

å som jeg sa sko syns ikke under kjolen unasett, det er ikke skoene man ser på når folk har på seg bunad

jeg vet bare om dem som bruker crocs fordi dem selv har sagt at di gjør det

viss dem selv har sakt det så er det sikkert sant men bruker dem det vær gang tru

viss man ikke bruker bunadsko så åfte så er dem vel ikke skadeli for føttene heller?

Anonymkode: 44941...f07

Jeg har kjøpt dyre bunadsko som "alle" skryter sånn av at er gode å gå med,jeg ble skuffet! Syns ikke de er noe gode å gå med! I år kommer jeg bare til å bruke TOMS sommersko til,de er behagelige å gå i. Kunne jeg brydd meg mindre om hva andre måtte mene om det :)

Anonymkode: 15ca3...7cb

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Du aner jo ikke hva du prater om. Det finnes vonde bunadsko, og det finnes gode bunadsko. Akkurat som det finnes gode og vonde sko i alle kategorier.

Ingen snakker om å gi barn vonde sko.

Men når du først skal være så kritisk til andre, hvorfor ikke se litt på seg selv? Det er viktig å lære barna å skrive riktig også, og du har litt å lære om rettskrivning...

Jeg har kjøpt dyre bunadsko siden "alle" sier at de er så gode å gå med;men jeg ble veldig skuffet! Kommer aldri til å bruke de igjen for de var ikke gode å gå med. I år blir det TOMS sommersko,for de er hvertfall behagelig å gå med. 

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

nei det er jo billigere å kjøpe crocs.....

For ett idiotisk svar! Jeg brukt flere tusen kroner på bunadsko hvis de var gode å gå med,men de dyre som "alle" anbefaler var virkelig ikke noe gode å gå med. Jeg kommer aldri mer til å bruke de. Her blir det TOMS sommersko til bunaden fremover,de er hvertfall behagelig å gå med.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

For ett idiotisk svar! Jeg brukt flere tusen kroner på bunadsko hvis de var gode å gå med,men de dyre som "alle" anbefaler var virkelig ikke noe gode å gå med. Jeg kommer aldri mer til å bruke de. Her blir det TOMS sommersko til bunaden fremover,de er hvertfall behagelig å gå med.

ja jeg ser at du har skrevet det i to svar allerede over her. Toms sommersko er iallefall bedre enn crocs, så det er da noe. Synd du mislikte dine bunadssko. Jeg er sikker på at det finnes ett par du også kunne ha brukt, men det er jo opp til hver enkelt. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å velge en sommerkjole til de skoene i stedet? Bunad er stasplagg og den krever egnet fottøy. 

frk Nilsen skrev (8 minutter siden):

Bunadsko. 

Klaveness har gode bunadsko som varer i mange, mange år. Vanlige med lav-høy hæl eller snørestøveletter. https://klaveness.no/footwear/bunad

Jeg kjøpte Klaveness ifjor,noen lave å syns ikke de var god å gå med. Så de kommer ikke til å brukt mer,synd for det var fine sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...