Gå til innhold

Bruker jenter i bunad bunadsko? (Konfirmant)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bunadsko 

Anonymkode: cb6b2...c1a

Eller, eldste har bunadsko. Nest eldste som skal konfirmeres neste år ønsker seg "bestemor Duck sko", eller snørestølett til bunad som det vel heter.

Anonymkode: cb6b2...c1a

Annonse

Bunadsko eller snørestøvlettar.

Bynadsko er på ingen måte obligatorisk, og har null og nix med bunadtradisjonen å gjere. Eg har bunadsko sjølv, som desverre ikkje er i nærleiken av å vere slitt. I tillegg er dei nydelige å gå i. Men når eg skal ha nye blir det snørestøvlettar.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

det er faktisk fler og fler som ikke bruker bunad sko siden dem er så vonde å gå i

det har også komme vanlige sko med bunad mønster på seg eller så vet jeg det er en del som faktisk har crocs

Anonymkode: c3e95...ccb

Nei nei nei, crocs, det er jo de styggeste skoene som finnes, så tragisk å bruke det til bunad.

Anonymkode: 10733...f2d

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

det er faktisk fler og fler som ikke bruker bunad sko siden dem er så vonde å gå i

det har også komme vanlige sko med bunad mønster på seg eller så vet jeg det er en del som faktisk har crocs

Kjøper man skikkelige sko er de like gode som andre pensko. Og Crocs til bunad? Det er jo horribelt!

Annonse

jaja jeg bare sier hva jeg vet ganske mange bruker til bunad, det syns ikke under kjolen så skjønner ikke hva problemet er

hadde jeg hatt bunad hadde jeg sikkert brukt crocs jeg også

jeg tror ikke så mange bruker crocs altså........Og jo, det synes under stakken. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

jaja jeg bare sier hva jeg vet ganske mange bruker til bunad, det syns ikke under kjolen så skjønner ikke hva problemet er

Jeg har aldri sett noen bruke Crocs til bunad. Mine jenter har brukt bunadssko.

Anonymkode: 5b27f...208

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det tror jeg på. 

Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden):

jeg tror ikke så mange bruker crocs altså........Og jo, det synes under stakken. 

vel jeg vet om flere som gjør det jeg, di gjør det vært eneste år til 17mai

dem er som meg mer opptatt av at skoene skal være gode å ha på seg

man kan få mye slitasje hvis man går med sko som ikke er gode å ha på seg

https://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/skoene-dine-kan-gi-deg-varige-skader-2596929

vel jeg vet om flere som gjør det jeg, di gjør det vært eneste år til 17mai

dem er som meg mer opptatt av at skoene skal være gode å ha på seg

man kan få mye slitasje hvis man går med sko som ikke er gode å ha på seg

https://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/skoene-dine-kan-gi-deg-varige-skader-2596929

Jeg vet ikke om noen, så tenk så forskjellige man kan være. Det finnes faktisk veldig gode bunadssko å få kjøpt. Handler man kvalitet, så har man dem i mange år. 

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om noen, så tenk så forskjellige man kan være. Det finnes faktisk veldig gode bunadssko å få kjøpt. Handler man kvalitet, så har man dem i mange år. 

Mine er 25 år. Skinn med gummisåle.

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

selv om dem holder lenge betyr ikke det at di er gode å gå med, ikke bruker man sånne sko så ofte heller

å som jeg sa sko syns ikke under kjolen unasett, det er ikke skoene man ser på når folk har på seg bunad

jeg vet bare om dem som bruker crocs fordi dem selv har sagt at di gjør det

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

ja jeg har også veldig gamle bunadssko. Kjempegode å gå i. 

for meg så er det litt som å høre folk som sier at høye heler er gode å gå med noe alle vet det ikke er å alle vet at bunadsko ikke er gode å gå med

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

selv om dem holder lenge betyr ikke det at di er gode å gå med, ikke bruker man sånne sko så ofte heller

å som jeg sa sko syns ikke under kjolen unasett, det er ikke skoene man ser på når folk har på seg bunad

jeg vet bare om dem som bruker crocs fordi dem selv har sagt at di gjør det

Det er få bunader som er så lange at de subber i bakken. Har selv opplevd å se noen velge Crocs til bunad og det ble lagt merke til for å si det sånn. Det hjalp ikke det minste at de var svarte.

for meg så er det litt som å høre folk som sier at høye heler er gode å gå med noe alle vet det ikke er å alle vet at bunadsko ikke er gode å gå med

Og for meg så vitner dine svar om at du har liten kjennskap til akkurat dette. Du er klar over at bunadssko ikke nødvendigvis trenger å ha høye hæler? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...