Gå til innhold

Jeg husker så lite fra ungene var små

Anbefalte innlegg

Og det er litt trist😢 ungdommene spør meg av og til om jeg husker den eller den gangen men som oftest så husker jeg det ikke. 
Noen andre som også husker lite? 

For å muligens gi det en forklaring så gikk jeg gjennom en livskrise i den perioden og jeg tror at jeg rett og slett har fortrengt mye. Men det er trist at jeg også har fortrengt minner fra ungene😢

Anonymkode: f573d...780

Fortsetter under...

Jeg husker jeg hadde så dårlig samvittighet for at jeg ikke skrev ned første tann, første år osv. Men jeg tok det som at jeg lekte med barna osv, jeg hadde ikke tid til å skrive ned alle detaljer. 

Jeg sa til meg selv, er det egentlig så viktig å vite når første og siste tann, hvilken dato for første ord. Nei. Det er ikke det altså. ❤️ Vi var der og koset oss sammen i nuet.

Hvis det er en trøst, har vi en bilderamme med inngravering, første fødte er det bilde av, men i det andre er det reklamebabyen fortsatt. 🙈 Uff. 

Men vi er gode mødre for det. 😊 Barna husker sine ting, du husker dine minner. 

Jeg har dårlig korttidshukommelse etter en ulykke, du hadde ditt traume. Det går bra. 😊❤️ 

Leste en gang:"De som går rundt å lurer på om de er gode mødre, er nettopp det, gode mødre. " 

Det er så mange dager , timer og minutter. Vi klarer ikke å huske alt. Helt normalt. ❤️ 

Noen ganger tenker jeg at jeg husker ikke så mye, men så ser jeg på kamerarullen på tlf, og ser alt vi opplever.

Anonymkode: a77fd...498

Dette er egentlig et god råd til småbarnsforeldre om å skrive en liten minnebok.

Trenger ikke være tidkrevende store greier. Jeg hadde en vanlig sort linjert skrivebok som jeg skrev noen setninger i nå og da, tok ikke mange minuttene. 

Eldste ble 20 år i fjor og da leste jeg litt i denne. Der hadde jeg skrevet at han reiste seg midt på gulvet da han var 10 mnd, men det gikk tre uker før han tok sitt første skritt. Det var sidelengs, og han gikk sidelengs i flere uker før han begynte gå fremover. Det hadde jeg helt glemt, så det var koselig å lese de setningene.

Anonymkode: 67ded...e71

Årevis med dårlig søvn har gjort at jeg også har glemt veldig mye fra ungene var små. 

Mannen min husker heldigvis bedre (og sov kanskje mer!) , så han får være hukommelsen vår og fortelle meg alt jeg har glemt. 

Lurt å skrive dagbok, jeg skrev den første uka, men så glemte jeg jammen å gjøre det også! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...