Gå til innhold

Er det noe forskjell mellom SAS og Norwegian?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Norwegian. SAS har horribelt dårlig kundeservice og er umulig å få tak i hvis noe skulle skje. Også på det rent praktiske planet er Norwegian mye bedre, du kan lett endre sitteplasser, legge til bagasje osv. Billettene SAS sender er kaotiske og lite brukervennlige. 

Haha... Høres ut som om jeg jobber for Norwegian. Gjør ikke det, altså, men flyr mye med jobben og er ikke i tvil om hvilket flyselskap som er lettest å bruke. 

Anonymkode: 3f6ad...aba

SAS er det største selskapet, og det dårligste på kundeservice, praktiske løsninger osv. 

Norwegian er mindre og må ha en god service og praktiske løsninger som gjør at folk velger dem igjen.

Jeg har ingen problemer med å bruke SAS, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg valgt Norwegian.

Anonymkode: ef3d3...fbc

Annonse

Jeg som har flyskrekk velger SAS. Kabinpersonell er mye mer tilstede for passasjerene under flighten, og det er servering selv på de kortere turene. Det gjør at jeg føler meg tryggere.

Opplever ikke at servicen i lufta er noe god hos Norwegian på kortere distanser i alle fall. De setter seg bak gardina og blir sittende der.. 

Anonymkode: 2d974...545

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg som har flyskrekk velger SAS. Kabinpersonell er mye mer tilstede for passasjerene under flighten, og det er servering selv på de kortere turene. Det gjør at jeg føler meg tryggere.

Opplever ikke at servicen i lufta er noe god hos Norwegian på kortere distanser i alle fall. De setter seg bak gardina og blir sittende der.. 

Anonymkode: 2d974...545

Enig

Anonymkode: b4d2f...40a

Flyr mye med Norwegian og er kjempefornøyd med de.

Har opplevd litt for mange kanselleringer med sas. Det er skikkelig dritt å stå der med barn og bli omplassert til et annet fly.

Med Norwegian har jeg til gode å oppleve kansellering.

Så personlig ut fra min erfaring velger jeg Norwegian.

Anonymkode: 2be0a...c45

Jeg velger etter pris og hvilket tidspunkt det passer best for meg å fly. Hater å stå opp midt på natten for å rekke tidlig fly. Ellers merker jeg liten forskjell mellom SAS og Norwegian.

Kunne jeg fått tilbake Flyr, ville jeg valgt dem hver gang. Fantastisk kundeservice og muligheten til å forandre billetten uten avgift frem til 48 timer før avgang. Og en gratis flaske med vann når man gikk ombord 😉

Innenfor Norge spiller det det liten rolle

Men utenlands er jeg skeptisk til Norwegian. De er vel fortsatt ikke medlemmer av IATA og ikke medlem i noen allianse. Der gjør feks at det er vanskeligere med ombookinger om det er forsinkelser, maskintrøbbel osv. 

Anonymkode: 18a11...b49

Annonse

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Innenfor Norge spiller det det liten rolle

Men utenlands er jeg skeptisk til Norwegian. De er vel fortsatt ikke medlemmer av IATA og ikke medlem i noen allianse. Der gjør feks at det er vanskeligere med ombookinger om det er forsinkelser, maskintrøbbel osv. 

Anonymkode: 18a11...b49

Hvilken rolle spiller det at om en er IATA medlem i forhold til ombookinger og forsinkelser? Norwegian bestiller billetter hos konkurrenter om nødvendig.

Sas kansellerer fem ganger så mange flygninger som Norwegian.

I tillegg har de tapt 1,1 milliard svenske kroner mellom november og januar. Så im de overlever er jo hele tiden et stort usikkerhetsmoment.

Kjipt å tape penger en har lagt ut grunnet konkurs.

Norwegian hadde 2,2 milliarder i overskudd i tredje kvartal… 

Anonymkode: 2be0a...c45

Velger aldri SAS igjen etter siste tur. Rotet bor bagasjen og klarte ikke å finne den igjen, nektet å sjekke om den var på flyplassen, satt 5,5 timer i telefonkø for å snakke med kundeservice, ingen på kundeservice snakker norsk (de jeg snakket med snakket engelsk, dansk og svensk), ingen opplysninger ved kansellering og omboking annet enn en tekstmelding, når de endelig klarte å finne bagasjen, så sendte de den til destinasjonen selv om vi ba om at det ikke gjøres fordi vi skulle hjem dagen etter at de klarte å finne den. Likevel sendte de den dit, og så sendte de den tilbake. Så fikk vi beskjed om å hente den på Gardermoen. Vi bor to timer unna, så ba om at de sendte den. Men nei. Måtte hentes mellom 8 og 16, hvis ikke ble den levert hittegods. Etter dager med diskusjon kom den endelig levert på døra. Og så nektet de å betale for noe av utgiftene vi hadde som følge av deres kansellering. Takk og lov for forsikringen. Så kan de ta den kampen for oss.
Aldri SAS noen sinne igjen. Og hvor mange ganger har de gått konkurs de siste årene? 4? 5? De henger i en tynn tråd

Anonymkode: 7b71b...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...