Gå til innhold

Hvordan er ditt hjem?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser helt normalt ut. Badet og 2.etg er fra 2.etg ble bygget i 98 med tilhørende fliser og baderomsinnredning som var den gang da. 2.etg er strie på vegg og plater i tak. 1.etg og kjeller er totalrenovert så stue/kjøkken/gang er «i tiden» (fra 2018) og kjelleren er gjort om til leilighet i fjor, så der er ting tidsriktig. Av møbler er det minimalt, orker ikke svære ruvende ting. Har ikke noe særlig nips eller bilder 

Anonymkode: c3e6f...b89

Ingen ytterpunkter her.

Jeg er av den formening at verden har blitt for grå siste tiåret da, grå hus utvendig og innvendig, grått interiør og grått, grått, grått. Så her i huset er det ingenting som er grått.

Har en del eik, mye lyse farger og litt mer farger her og der så totalen blir lunere og i mine øyne hjemmekoselig.

Jeg har det ryddig, men ikke minimalistisk. Har noe arvegods, men ikke så mye. Solide møbler som er kjøpt gjennom voksenlivet (er 50 år). Har noen tunge møbler som er laget av møbelsnekker. Stort hus. I den ene stua har jeg bokhyller fra gulv til tak på den ene veggen, høyt under taket så må ha stige for å nå de øverste hyllene.

Har ikke gardiner, ingen innsyn her, men har plissegardiner på solsiden av huset og blomster i vinduene. 

Anonymkode: f7096...c49

Enig med den over, hater det grå som er overalt for tiden. Og svart kjøkkeninnredning og bare glatte flater og massiv "firkantethet". Grøss og gru. 

Jeg har et gammeldags hus fylt av unger og bøker og bikkjer og rot, akkurat som jeg vil ha det. Ikke et moderne møbel i sikte. Litt teak, noen tyrkiske tepper, noen antikviteter, men ikke for mange ting. Peis og gamle lenestoler. Pluss det viktigste av alt: Platespiller. Til LP'er. 

Og grønne planter, naturligvis (så lenge det går å holde dem i live:) 

Anonymkode: aa4f0...a41

Mitt hjem bærer preg av at man er litt midt i livet, i form av "en fant fra hver bygd" som du skriver. Fantene er arvegods etter foreldre og besteforeldre. Noen møbler og bilder som har stor affeksjonsverdi, men som ikke nødvendigvis er så mye verdt 🙂 Vi har stort sett samme fargeskala på møblene, men er på ingen måte et stilrent og moderne hjem. Liker det sånn, føler det er veldig personlig og hjemmekoselig. Vi trives iallefall og det er jo det viktigste. 

Det er hvitt på alle vegger hos meg, parkett på alle gulv. Møbler varierer mellom mid century modern og antikviteter, ikea, arvet og bruktfunn om hverandre, og både eik, palisander, antikk furu og teak. 
Det er kunst med farger og litt planter, det er bøker i hyllene og litt mer rot enn jeg liker nå når jeg kommer hjem fra jobb…

Annonse

For å si det sånn så låser jeg ikke døren fordi jeg er redd for innbrudd,låser fordi jeg er redd folk skal se det rotete og kaotisk det er her 🙈  Leiligheten er bare 75 kvm uten noe bod å vi har alt for mye ting. Vi flytter til høsten da så satser på få unna en del ting da,må vel det for å få plass til kjæresten og hans ting :P

Anonymkode: d44ed...dcc

Moderne hus, pent, minimalistisk, ganske ryddig - bortsett fra gangen og badet nede. Forstår ikke hva som foregår der hver ettermiddag!!! Men tror til og med Putin hadde kjent på frontangrep når en kom inn døren, og motstand! 

Anonymkode: 9093e...26f

Relativt rent, relativt ryddig. Bærer spor av unger og husdyr. Ingen spesiell stil. Funksjonelle møbler, noe arvet, noe kjøpt nytt og noe kjøpt brukt. Fylt opp av ting ungene lager, vi får i gaver og ting vi liker/ trenger som vi skaffer selv. Eldre hus, men pusset opp og modernisert, den jobben blir nok aldri ferdig, da ungene vokser opp og behovene endrer seg.

Vi har et hjem med god plass hvor vi ikke er redde for at ting skal bli ødelagt, og fullt av ting vi liker og gode minner. Ingen av oss er spesielt interesserte i interiør, heldigvis.

Anonymkode: 40d9f...cc5

Kunst på veggene og på skjenk, bøker i bokhyller, blomster (orkideer som har overlevd i 10-15år, grønne planter osv) Litt mix av stil på møbler, noe retro og noe moderne. Puter som bærer preg av bruk (ingen karatehakk og dandering her) og pledd i sofaen. 

Litt stilkræsj og mye rart. Flyttet fra funkis og minimalistisk stil, til 80-talls innredet av to pensjonister. Maler vegger nå, fra cafe latte, hvitt, beige og sølv 😬 til mer farger. Møbler er ett god blanding fra tidligere hus hvor det var skandinavisk stil til nå litt større/tyngre møbler. Så har jeg dratt til med spisestoler i spenstige farger. Av en merkelig grunn passer det litt sammen også. 

Anonymkode: 5451b...5a2

Nytt hus i 2006. Mest nye møbler da, med et par skatter fra besteforeldre som liver opp. Kunsten på veggene er ikke masseprodusert 🤩 Hvite/gule vegger, bortsett fra stuen som er blågrønn. 

Det er periodevis litt kaotisk, det er absolutt mulig å se at det bor 5 mennesker her. Spesielt vaskerommet 🙈

Anonymkode: 0d05b...908

Annonse

Her er det et ganske nytt funkishus. Vi har hvite vegger og spiler i taket og en god del treverk. Det er også en del betong. Vi har veldig lite krimskrams og nips. Møblene er en blanding av det vi kjøpte da vi kjøpte vår første leilighet for 25 år siden og nye ervervelser, men ingenting arvet (har foreløpig ikke vært noe å arve). Vi kommer nok inn under kategorien minimalistisk. 

Anonymkode: bbab5...3db

Hadde grå vegger og hvit.. deprimerende selv om det var stilrent. Nå derimot har jeg farger, og en gjennomført stil. Mørk blå Oslo farge på noen vegger som bryter av med en rouge farge på resten. Grå sofa med blå/senneps gull og rød/lilla puter. Rustfarget fløyel stoler, gull speil, stearinlys og svarte og hvite bilderammer. Mye grønne og rosa/lilla planter. På gulvet under spisebordet har jeg ett blått flerfarget teppe. Alt henger i sammen og finner toner i hverandre. 

Anonymkode: f5904...192

Leiligheten er ny og påkostet (mange tilvalg). Hvitevarer osv. av god kvalitet og dyre. Vannbåren varme i alle rom, og god enstavet lys eikeparkett uten mye kvist. Fine fliser på badene, Geberit toalett med spyling og selvlukkende dolokk. Takdusj fra taket. 2,8 m under taket

Men så og si alle møblene våre er fra Ikea. Men da de litt dyrere og bedre møblene fra Ikea. Stockholm skinnsofaer for eksempel. Rett og slett fordi vi liker dem, og ikke har funnet møbler vi har likt bedre andre steder. 

Anonymkode: 3e17c...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...