Gå til innhold

Tenåringen er alvorlig deprimert, og det er noe av det verste jeg har opplevd😭

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for klem, og klem tilbake♥️

Jeg har ikke fastlege (bor på bygda, dårlig legedekning). Har vurdert fvk, men vi må kjøre 3 timer hver vei for å komme dit, og da må vi dra fra henne. Samt at vi må fortelle henne hvor vi er. Og jeg er redd hun da vil føle at hun er til bry😭

Anonymkode: c4dd2...516

Uff, for en fæl situasjon. Kjenner meg igjen med det at du helst ikke vil dra i fra, eller belaste barnet mer. 

Nå har vi en noe annen problemstilling her, men jeg har for eksempel funnet foreldregrupper på nett der foreldre med barn med samme utfordringer som vår kan søke råd og trøst. Noen av dem har digitale treff og "live" treff også. Kan det finnes noe slikt for dere?

Fortsetter under...

Forøvrig støtter jeg hun som nevner dette med å reise bort bare dere. Det trenger ikke være så avansert, her hos oss har vi tatt en helg på hotell i nabobyen iblant, gått ut for å spise osv. Mest for å ha noe å se frem til, lage gode minner og det er lettere å få barnet til å åpne seg når det bare er oss i fred og ro og utenfor det vante miljøet. Vi går også turer sammen innimellom, eller faren tok barnet med på kjøreturer bare dem.

Ønsker deg og jenta di alt godt ❤️

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så trist å lese. Min søster har vært gjennom det samme. Det varte hele ungdomsskolen. Nå skal hun begynne på vgs og begynner å bli bedre. Men det har vært tøft. Det rammer en hel familie, søsken, besteforeldre, tanter og onkler også. 

Jobber du?. Min søster måtte sykemelde seg for at hun ikke skulle stupe. Det gikk veldig lang tid før de fikk rett hjelp

Klem ❤️

Anonymkode: 07e1f...292

Nei, jeg er ikke i jobb. Dessverre egentlig, for da kunne jeg ha blitt sykemeldt i noen prosent.

Jeg er ufør etter en ulykke for noen år siden, som gjør at jeg har sterke kroniske smerter. Før hun ble syk brukte jeg tiden hun var på skolen til hvile, yoga og meditasjon og klarte å fungere tilnærmet normalt i hverdagen. Hun var jo også mye mer ute på ting på ettermiddagene og i helgene da.

Nå får jeg henne på skolen med litt tilrettelegging (følge henne, kjøre henne, lage ekstra god matpakke, bruke ekstra tid om morgenen for å unngå stress, avtale med læreren at hun skal få slippe prøver og framføringer +++), men jeg sitter jo med klump i magen hele dagen i tilfelle hun forlater skolen. De har lovet å ringe hvis det skjer, men…

Vurderer å be om en sykmelding til mannen, da. Han kan ikke bidra med så mye når det kommer til jenta, for han er ikke spesielt god til å «lese» henne så de krasjer en del. Men hvis han kunne ha tatt mer husarbeid og slikt ville det jo ha hjulpet på.

Samtidig føles det så teit å måtte be om det når jeg tross alt er hjemme.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg er ikke i jobb. Dessverre egentlig, for da kunne jeg ha blitt sykemeldt i noen prosent.

Jeg er ufør etter en ulykke for noen år siden, som gjør at jeg har sterke kroniske smerter. Før hun ble syk brukte jeg tiden hun var på skolen til hvile, yoga og meditasjon og klarte å fungere tilnærmet normalt i hverdagen. Hun var jo også mye mer ute på ting på ettermiddagene og i helgene da.

Nå får jeg henne på skolen med litt tilrettelegging (følge henne, kjøre henne, lage ekstra god matpakke, bruke ekstra tid om morgenen for å unngå stress, avtale med læreren at hun skal få slippe prøver og framføringer +++), men jeg sitter jo med klump i magen hele dagen i tilfelle hun forlater skolen. De har lovet å ringe hvis det skjer, men…

Vurderer å be om en sykmelding til mannen, da. Han kan ikke bidra med så mye når det kommer til jenta, for han er ikke spesielt god til å «lese» henne så de krasjer en del. Men hvis han kunne ha tatt mer husarbeid og slikt ville det jo ha hjulpet på.

Samtidig føles det så teit å måtte be om det når jeg tross alt er hjemme.

Husk at dere lever i en unntakstilstand, og ingenting av det dere kan eller må gjøre for å klare dere gjennom dette er dumt eller overdrevent. 

Anonymkode: f45d5...ce8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...