Gå til innhold

Har ordet sjokkert overtatt for overasket ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, språket er stadig i endring.

Gå to generasjoner tilbake så snakket nok de litt annerledes enn deg også.

Det jeg synes er dumt er at dagens unge bruker diagnoser på vanlige følelser. Man blir ikke redd eller spent lenger, man får angst...

Anonymkode: d3286...af8

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, språket er stadig i endring.

Gå to generasjoner tilbake så snakket nok de litt annerledes enn deg også.

Det jeg synes er dumt er at dagens unge bruker diagnoser på vanlige følelser. Man blir ikke redd eller spent lenger, man får angst...

Anonymkode: d3286...af8

Dette er ikke en endring på den måten, dette er ren forflatning.

Anonymkode: ff6df...865

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jepp. Og alle meningsløse kjendiser som åpner kjeften i media "snakker ut om".

Anonymkode: ff6df...865

Eventuelt så «raser de» når de er misfornøyde med noe.

Anonymkode: 0ca86...401

Annonse

Innlegget over som tuller om «asket» er nok fordi det heter overrasket. Altså med to r-er. Overraskelse, overraske, osv.

Det kommer vel an på hva slags folk man omgås. Omgås man dramatiske mennesker er de kanskje mye sjokkerte? Og leser man VG, likeså.

Min omgangskrets sier «overrasket» og jeg hører så og si aldri sjokkert. Jeg bor på Innlandet, og her blir folk stort sett aldri sjokkert for noe som helst. Sindige folk :) deilig det.

Anonymkode: 97a92...dff

Tror det er et sånt ord folk tror gir dem en statue «høyere utdannet». Sånn er det med en del ord. Mange tror at det får dem til å virke smartere enn de er, og så brukes de oftere og oftere. Her inne blir man sjokkert for småting. Aldri sett det ordet bli brukt så hyppig som her. Man blir sjokkert over at noen ikke har fått 4-åringen helt tørr. Man sjokkert over at så mange mener man er en dårligere forelder om man ikke har begrensninger på spilletid. Man blir sjokkert over at det er så mange som reiser til Tyrkia når man VET hvordan forholdene er der nede. Antakelig har de ikke opplevd noe som er virkelig sjokkerende i sitt liv…

Anonymkode: 4a9a2...336

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...