Gå til innhold

"Escape room", noen som vil hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg skriver det i hermetegn fordi det ikke er snakk om et etablert sted, men at jeg har lyst til å lage noe tilsvarende her hjemme. Greien er at da barna var små fikk de påskeeggjakt med først tegninger, og etter hvert som de kunne lese, gåter, som førte dem videre til nye og til slutt egget. Dette har de insistert på å få fortsette med selv om de har blitt store, men nå er jeg litt lei og kom på en god idé der jeg i stedet for individuelle jakter, kan lage til et slags escape room der eggene er innelåst i en koffert i midt i rommet. Jeg har en kjellerstue som er ganske egnet til formålet, og de har vært i skikkelige escape room før og synes det er kjempegøy. 

Jeg har flere idéer, men tar gjerne i mot gode tips og innspill som relativt enkelt og relativt billig kan la seg ordne. De tre som garantert er hjemme i påsken er 14, 16 og 19 år, og muligens kommer eldstemann på 21 år hjem en tur også. Oppgavene kan med andre ord være relativt avanserte og kanskje også kreve samarbeid. Noen fantasifulle sjeler her inne som vil bidra med gode tips?

Anonymkode: a49b1...6ed

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446270-escape-room-noen-som-vil-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk ulike hengelåser og sykkellåser som dere uansett har. Da kan du lage mye ulike koder.

Finn stedsnavn ut fra kartkordinatoer.

Lag hemmelig skrift som synes om det blir varmet opp.

Frys en nøkkel inn i en isblokk.

Fest en nøkkel i en kjetting som er for kort til å nå bort til det den skal låse opp uten å legge ut noen hint om hvordan problemet kan løses. (For eksempel med skrutrekker fra garasjen.)

Anonymkode: 6a706...8c1

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bruk ulike hengelåser og sykkellåser som dere uansett har. Da kan du lage mye ulike koder.

Finn stedsnavn ut fra kartkordinatoer.

Lag hemmelig skrift som synes om det blir varmet opp.

Frys en nøkkel inn i en isblokk.

Fest en nøkkel i en kjetting som er for kort til å nå bort til det den skal låse opp uten å legge ut noen hint om hvordan problemet kan løses. (For eksempel med skrutrekker fra garasjen.)

Så gode idéer 

Anonymkode: 5673f...431

Det går an å feste en nøkkel til noe som flyter og slippe den ned i en beholder, for eksempel en stor vase eller noe sånt som ikke kan flyttes. Beholderen må fylles med vann for å få tak i nøklene, men hovedkanal til vannet er stengt og døra til det rommet låst osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...