Gå til innhold

Du som er 40+: Hva ser du i speilet når du står opp om morgenen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg får vist henge en lapp på ryggen min om at jeg tar botox pga migrene, sånn at ikke ei eller anna kjerring tror at jeg tar botox fordi jeg tror jeg da ser yngre ut. Faen altså, alt hva man skal dømmes for.

Anonymkode: b8ddf...f60

«Dømmes for»… ærlig talt. Du høres ut som dattera mi på 13: «Ååååååhhhhh, du DØMMER meg!»

Hun skriver «de som tror at sminke og botox hjelper», ikke «de som tar botox mot migrene».  Du skjønner at det er en forskjell håper jeg!?

Anonymkode: ccccb...33d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

«Dømmes for»… ærlig talt. Du høres ut som dattera mi på 13: «Ååååååhhhhh, du DØMMER meg!»

Hun skriver «de som tror at sminke og botox hjelper», ikke «de som tar botox mot migrene».  Du skjønner at det er en forskjell håper jeg!?

Jeg skal love deg at folk er full av fordommer, og ienkelte er ikke redd for å si hva de mener om botox. Du, hun som kom med kommentaren eller andre vet jo ikke hvorfor folk tar botox, om det er mot migrene eller noe annet.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal love deg at folk er full av fordommer, og ienkelte er ikke redd for å si hva de mener om botox. Du, hun som kom med kommentaren eller andre vet jo ikke hvorfor folk tar botox, om det er mot migrene eller noe annet.

Hvorfor skal man være redd for å si hva man mener om botox? Gjelder ikke ytringsfriheten denne området, eller hva er greia?
Man trenger ikke å vite noe som helst om årsakene til at ulike folk tar botox for å mene at damer som tar botox og fyller lepper og kinn fulle av hva de enn fylles med ser kunstige og rare ut. Du må nesten bare lære deg å leve med det,

Forresten, venninna mi tar botox mot migrene. Du kan ikke se at hun tar botox, for hun har fremdeles masse mimikk igjen i panna og kan bevege den. Men du lammer kanskje panna fullstendig, slik at det ikke blir noe bevegelse i den (som skaper rynker) overhode? 

Blir straks 45, er overrasket over godt jeg holder meg på utsiden (innsiden er en annen historie etter langvarig sykdom).

Begynte å få litt rynker, men synes jeg effekt av retinol. Sminker meg når jeg skal treffe folk, men er ikke flau over hvordan jeg ser ut naturlig. Synes jeg ser mer blass ut når jeg har grå ettervekst, hjelper mye å farge håret.

Anonymkode: cb826...f2c

Jeg er snart 48 og er fornøyd med det jeg ser i speilet, bortsett fra enkelte morgener hvor jeg har poser under øynene (gleder meg ikke til de evt blir permanente). Årene har lært meg å glede meg over det som er bra i stedet for å fokusere på alt som er "feil" som jeg dessverre gjorde gjennom altfor mange år. Men litt sminke må absolutt til før jeg skal ut av døra. 

Hvis jeg synes jeg ser gammel og trøtt ut, tenker jeg på at jeg kun blir eldre fra nå av, og om ti-tyve-tretti år hadde jeg nok kunnet gi mye for å se ut som jeg gjør nå. Snur perspektivet, det hjelper. 

Anonymkode: dec86...172

43 år og faktisk ganske fornøyd med det jeg ser. Joda, jeg skulle gjerne vært foruten linjene i pannen og generelt fastere i fisken og uten strekkmerker ol., men jeg vemmes ikke. Litt poser under øynene fram til øyekremen har fått virket, bustete på håret fram til jeg har dusjet og børstet meg, og jeg ser helt klart mer våken og penere ut med litt maskara på enn uten. Ellers er jeg nok fortsatt i fascinasjonsfasen over "ny" kropp fordi jeg har mistet 30 kg det siste året, så selv om det + født fire barn fører til at både pupper og rumpen henger litt mer enn jeg setter pris på, så har resten blitt veldig bra. Jeg har fått skikkelig midje igjen, noenlunde flat mage (litt ekstra hud her også) og slanke lår osv. Med god BH og klær på ser jeg faktisk skikkelig flott ut synes jeg! 

Anonymkode: 91b3a...ffa

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg får vist henge en lapp på ryggen min om at jeg tar botox pga migrene, sånn at ikke ei eller anna kjerring tror at jeg tar botox fordi jeg tror jeg da ser yngre ut. Faen altså, alt hva man skal dømmes for.

Nå vet jeg lite om Botox mot migrene, men jeg trodde den i hovedsak ble satt i nakke og hode? Får man den klassiske Botox-looken med behandling for migrene? 

Anonymkode: 976fd...48d

Noen som har levd ett liv som har satt noen spor. Siste årene har vært tøffe, det ser jeg selv. En del skader i huden, vokste nå opp i en tid da man brukte sol og saltvann for å tørke ut kviser, huden min er skadet av solen og det ser man. Er nå endelig i gang med trening, kuttet dårlige vaner som alkohol og dårlig mat. Håper det kan gjenspeile seg på sikt. 

Etter en runde med bare minerals, maskara og litt eyeliner, så ser jeg straks frehere og friskere ut. 41. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå vet jeg lite om Botox mot migrene, men jeg trodde den i hovedsak ble satt i nakke og hode? Får man den klassiske Botox-looken med behandling for migrene? 

Nei. Det er en minimal effekt bare. Noen ansiktslinjer glattes litt ut, men det er marginalt. 

Anonymkode: 27d07...d77

Når jeg står opp om morgenen er jeg for det første så trøtt at jeg bare gløtter på ett øye og så demper jeg lyset på badet, så med flimstjernefilteret det gir så ser jeg smashing ut :D. Lyset skrus ikke opp før jeg har fått vann i fjeset og dratt en børste gjennom håret og da ser jeg litt mindre smashing ut, men fortsatt bra. Jeg har smilerynker, men lite andre rynker og jeg synes jeg ser yngre ut enn mine år. Litt øyeskygge og mascara så jeg ser våknere ut, og så er jeg klar for dagen. Jeg ser jo at tyngdekraften drar meg mot Moder Jord og at øyelokk, øyebryn, tannkjøtt og pupper er lavere ned enn før, men det følger med privilegiet å bli eldre. Ei jeg kjenner godt døde for noen dager siden. Hun fikk ikke oppleve å bli gammel. Så det å sutre over slappere hud og mattere hår blir bare dumt. Jeg er glad for at jeg er godt voksen og at jeg lever. 

Jeg ser ut som det jeg er, ei halvgammal, halvsliten, halvfeit tobarnsmor. Og det er helt greit så lenge kroppen funker sånn noenlunde, ungene har det bra og jeg er i live. Det er ikke alle forunt å kunne stå opp og se seg i speilet i det hele tatt, så jeg tar det jeg får.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det er en minimal effekt bare. Noen ansiktslinjer glattes litt ut, men det er marginalt. 

Det stemmer ikke i alle tilfeller nei.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

I følge min nevrolog er det faste punkter for injeksjonene, men de kan også tilpasses individuelt, om det er behov for det. 

Jeg får injeksjoner i nakke, overalt i skallen, i hårfestet i pannen og over øyebrynene. En heldig bivirkning er at de dype furene i panna blir borte, men det gjør også "pannemimikken". 

Ellers er jeg snart 41 år, får stadig høre at jeg ser ut som en 30-åring. Men det henger nok sammen med klesstil, hår, væremåte og sjargong. Jeg har street-stil og er mer på hippie siden enn den sofistikerte. 

Anonymkode: 05903...9b3

I følge min nevrolog er det faste punkter for injeksjonene, men de kan også tilpasses individuelt, om det er behov for det. 

Jeg får injeksjoner i nakke, overalt i skallen, i hårfestet i pannen og over øyebrynene. En heldig bivirkning er at de dype furene i panna blir borte, men det gjør også "pannemimikken". 

Ellers er jeg snart 41 år, får stadig høre at jeg ser ut som en 30-åring. Men det henger nok sammen med klesstil, hår, væremåte og sjargong. Jeg har street-stil og er mer på hippie siden enn den sofistikerte. 

Takk for oppklarende svar. Jeg må innrømme jeg har tenkt noen ganger at en person for meg ville vært flottere på mange måter med mer mimikk, selv om det innebærer rynker.

Nå er ikke jeg den som kommenterer sånt da, mer en tanke som slår meg når noen bærer preg av mangel på mimikk, at dette på ingen måte gjør de mer interessant som menneske. Det er noe rart når bare deler av øyenbrynene rører seg ved en reaksjon. Har selvfølgelig full forståelse at det er helt nødvendig å benytte Botox for å slippe migrene. Men jeg klarer ikke helt forstå hvorfor man gjør det kun for rynkenes skyld, da i hvert fall jeg husker den manglende mimikken, ikke hvor glatt pannen er eller ikke er, hvis du skjønner. 

Ville nok satt en knapp på botoxen, ikke sæggebuksa, om jeg skulle gjette meg til hvorfor du ser yngre ut 🥳

Anonymkode: 8ee47...b5c

Kunne vel sett freshere ut.

…morgenen er vellykket om alle tre barna har niste i sekken og i hvert fall et par av dem har spist litt og tatt på sokker.

Ser ok ut hvis jeg en helt magisk morgen skulle lykkes med å få meg 15 minutter på badet til litt sminke og denslag. Før? Ser ut som jeg har bodd i skogen i tre år uten tilgang til hårbørste eller solskinn.

Anonymkode: 30ead...c52

Hadde det ikke vært for håret, som står rett ut til alle kanter på en skikkelig usjarmerende måte, så syns jeg at jeg ser helt ok ut. Jeg blir 50 i år. Andre syns kanskje ikke jeg ser fresh ut, for jeg bruker lite/ingen sminke, og har verken Botox eller fillers - men det gidder jeg ikke bry meg om.

Anonymkode: e1c9e...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...