Gå til innhold

Blander du deg inn i skolearbeidet til din sønn/datter på videregående?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, sønnen min har vært selvdrevet siden han begynte på ungdomsskolen. Noe som overrasket meg, for jeg måtte nesten sitte på ham da han gikk på barneskolen.

Anonymkode: d8351...1e0

HI her….min sønn er en underyter og gjør ikke mer enn han absolutt må. Blir så sur stemning og konflikter pga mas om skolearbeid så jeg vurderer å «trekke meg ut» og rett og slett la han gjøre sine erfaringer med lite innsats = dårlige karakterer…

Anonymkode: f0b2d...1e7

Annonse

Min eldste - nei. Min yngste - ja, pga diagnose som gjør at hun er veldig ukonsentrert og vimsete 🙂 Hun utfører selvsagt arbeidet selv, men må ofte minnes litt på ting. 

Endret av Sommerkroppen 2029

Nei, det gjør jeg ikke. Ikke i form av å mase og minne på i hvert fall. Alle våre tre er heldigvis ganske strukturerte, og jeg tenker at de lærer av erfaring at det lønner seg å sette av tilstrekkelig tid før prøver og innleveringer. Det betyr at de alle tre nok har møtt til prøver de kunne vært bedre forberedt til, og sett at de fikk en litt dårligere karakter enn de egentlig har potensiale til. De ber av og til om hjelp, og da får de selvfølgelig det. 

Med eldste, nei. Han var selvgående.  Med yngste, ja. han strever med å organisere dagene sine og da får han selvsagt hjelp til å se på oppgaver, vurdere hvor lang tid han bør sette av og noen påminnelser underveis. Han er en smart gutt og gjør det bra på skolen. Vi blander oss ikke inn i selve oppgavene, men hjelper selvfølgelig til med å høre han til prøver eller om han har spørsmål. Det gjorde vi med eldste også, men han benyttet seg sjelden av det. Han må vi derimot minne på å legge tøy til vask, bære oppvask opp fra kjelleren osv. De har forskjellige behov.

Anonymkode: f4848...c2a

Nei, det gjør jeg ikke.

Har barn på 16, 20 og 22 år, så har vært videregåendemamma en stund. Jeg viser selvfølgelig interesse for det de gjør, de kan fortelle meg om prosjekter de driver med, innleveringer, resultater på prøver og allverdens, men jeg maser ikke om at de skal gjøre ting. Det er deres eget ansvar når de blir så store.

Jeg kan spørre hvordan det går på skolen da, og jeg prater og diskuterer gjerne med dem når de forteller om noe de driver med, så det er ikke sånn at jeg er uinteressert. Senest i går satt jeg og skravlet med 16 åringen om et prosjekt de driver med om dagen.

Anonymkode: d6479...55a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...