Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #26 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): La han bare styre på det går over. Skjønner det er slitsomt men han har vel kanskje litt for mye fritid nå om dagen? Dette er sikkert bare en fase neste uke er det en ny video som snakker om noe helt annet og mer oppløftende 😊 Anonymkode: 53171...dfe Det er det jeg har håpet på. Grunnen til at dette er midtlivskrise er at han hele tiden sier han vil forandre seg opplyse seg osv. Er fryktelig slitsomt men det er verre nå på vinteren han jobber skift og har i tillegg hatt veldig lite jobb i vinter så har blitt mye sitting inne. Jeg bare håper jobben hans og ikke minst hobbyen han har tar seg opp på sommeren så han ikke sitter i sofaen i hele dag. Anonymkode: de9fe...96e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #27 Skrevet 1. mars 2024 Han høres utrolig umoden ut. Jeg hadde nok levert en bekymringsmelding til legen, men dit får du vel neppe han. Har han noe andre i nær familie? Noen du evt kan snakke med som også ser dette? Kanskje dere sammen kan prøve og opplyse han om hvor galskap dette er Anonymkode: d0cb4...426
MissSaigon Skrevet 1. mars 2024 #28 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Han høres utrolig umoden ut. Jeg hadde nok levert en bekymringsmelding til legen, men dit får du vel neppe han. Har han noe andre i nær familie? Noen du evt kan snakke med som også ser dette? Kanskje dere sammen kan prøve og opplyse han om hvor galskap dette er Anonymkode: d0cb4...426 Jeg ser at flere foreslår bekymringsmelding til lege. Hvordan tenker dere at det fungerer? Mannen til hi anser seg som frisk, og oppsøker da vel naturlig nok ikke lege. Tenker dere at legen skal kontakte mannen på eget initiativ?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #29 Skrevet 1. mars 2024 MissSaigon skrev (20 minutter siden): Jeg ser at flere foreslår bekymringsmelding til lege. Hvordan tenker dere at det fungerer? Mannen til hi anser seg som frisk, og oppsøker da vel naturlig nok ikke lege. Tenker dere at legen skal kontakte mannen på eget initiativ? De har barn sammen. Hun må kontakte barnevernet. Gjør hun ingenting, tenker hun kun på seg selv og sin egen manglende sexlyst, står de begge i fare for å miste omsorg. Anonymkode: 36766...a04
MissSaigon Skrevet 1. mars 2024 #30 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): De har barn sammen. Hun må kontakte barnevernet. Gjør hun ingenting, tenker hun kun på seg selv og sin egen manglende sexlyst, står de begge i fare for å miste omsorg. Anonymkode: 36766...a04 Hva er det ved det hi beskriver som sier deg at han ikke utviser god omsorg for barna? At han har spesielle meninger gir da ingen grunn til bekymringsmelding til barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #31 Skrevet 1. mars 2024 MissSaigon skrev (13 minutter siden): Hva er det ved det hi beskriver som sier deg at han ikke utviser god omsorg for barna? At han har spesielle meninger gir da ingen grunn til bekymringsmelding til barnevernet. Enig, barnevernet har mye å gjøre så de trenger iallefall ikke bruke tid på dette. Anonymkode: 53171...dfe
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #32 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): De har barn sammen. Hun må kontakte barnevernet. Gjør hun ingenting, tenker hun kun på seg selv og sin egen manglende sexlyst, står de begge i fare for å miste omsorg. Anonymkode: 36766...a04 For noe tull. Anonymkode: 677a9...93b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #33 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): De har barn sammen. Hun må kontakte barnevernet. Gjør hun ingenting, tenker hun kun på seg selv og sin egen manglende sexlyst, står de begge i fare for å miste omsorg. Anonymkode: 36766...a04 Min manglende sexlyst? Hva i huleste er det du snakker om? Han er en veldig god far som stiller opp og tar godt vare på barna. Altså er det mulig… nei jeg kommer ikke til å melde han til barnevernet. Faren hans har fnist en del av de fanatiske tingene han sier og bare he he he nei for no tull he he he. Problemet til mannen min er at han blir så besatt av ting. Dette gjelder alltid uansett i alt her i livet. Feks en type Ost da spiser han den en stund til alt så går det over. Eller jobb da er han 100% fokusert i jobb og ingenting annet. Eller om han undersøker noe så er han bare opptatt av det. Dessverre så har denne vinteren vert veldig lang og han som egentlig kun var besatt av at fluor er farlig har nå blitt besatt av alt mulig annet. Problemet med YouTube er at de viser en ting så neste gang viser de det samme bare litt mer ekstremt og sånn fortsetter det. Det er en av markedsførings triksene til YouTube for de mener at man kjeder seg om man ser det samme om igjen og at ved å gjøre det litt mer ekstremt for h er gang så opprettholder man interessen i seermassen dems Anonymkode: de9fe...96e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #34 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Min manglende sexlyst? Hva i huleste er det du snakker om? Han er en veldig god far som stiller opp og tar godt vare på barna. Altså er det mulig… nei jeg kommer ikke til å melde han til barnevernet. Faren hans har fnist en del av de fanatiske tingene han sier og bare he he he nei for no tull he he he. Problemet til mannen min er at han blir så besatt av ting. Dette gjelder alltid uansett i alt her i livet. Feks en type Ost da spiser han den en stund til alt så går det over. Eller jobb da er han 100% fokusert i jobb og ingenting annet. Eller om han undersøker noe så er han bare opptatt av det. Dessverre så har denne vinteren vert veldig lang og han som egentlig kun var besatt av at fluor er farlig har nå blitt besatt av alt mulig annet. Problemet med YouTube er at de viser en ting så neste gang viser de det samme bare litt mer ekstremt og sånn fortsetter det. Det er en av markedsførings triksene til YouTube for de mener at man kjeder seg om man ser det samme om igjen og at ved å gjøre det litt mer ekstremt for h er gang så opprettholder man interessen i seermassen dems Anonymkode: de9fe...96e Har han noe diagnose? Autisme av noe slag? Det er ikke normalt å få sånn hangup på ting. Fordelen er jo at det kanskje går over. Må være utrolig slitsomt for deg og barna Anonymkode: b78c8...6cb
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #35 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Har han noe diagnose? Autisme av noe slag? Det er ikke normalt å få sånn hangup på ting. Fordelen er jo at det kanskje går over. Må være utrolig slitsomt for deg og barna Anonymkode: b78c8...6cb Tenkte det samme Anonymkode: 5cf62...fa3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #36 Skrevet 1. mars 2024 MissSaigon skrev (1 time siden): Hva er det ved det hi beskriver som sier deg at han ikke utviser god omsorg for barna? At han har spesielle meninger gir da ingen grunn til bekymringsmelding til barnevernet. Vrangforestillinger, psykose, schizofreni regnes som noe av det mest skadelige for barn å vokse opp med. (Grunnen til at barnevernet har mye å gjøre er jo nettopp at en så stor bøling som de her ikke, ikke klarer å reagere adekvat.) Anonymkode: 36766...a04
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #37 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vrangforestillinger, psykose, schizofreni regnes som noe av det mest skadelige for barn å vokse opp med. (Grunnen til at barnevernet har mye å gjøre er jo nettopp at en så stor bøling som de her INNE, ikke klarer å reagere adekvat.) Anonymkode: 36766...a04 De her inne, skulle det stå. Anonymkode: 36766...a04
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #38 Skrevet 1. mars 2024 Les om doomscrolling og se the socialmedia eksperiment på Netflix. Når han fokuserer veldig mye på en ting, så vil algoritmene på pc'en og telefonen hans fore han med kun dette tema, og kun hans side av saken, slik at han havner i en boble hvor det ser ut som om hans oppfatning er den allmenne oppfatningen. Han trenger å endre på sporingen på SoMe, og søke på noe annet innimellom. Skjønner at det ikke er det letteste for deg å nå inn til han nå, men med mindre han har en psykose, så er det ikke så mye du får gjort, før han innser selv hva som skjer. Anonymkode: 3b1e7...b34
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #39 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har han noe diagnose? Autisme av noe slag? Det er ikke normalt å få sånn hangup på ting. Fordelen er jo at det kanskje går over. Må være utrolig slitsomt for deg og barna Anonymkode: b78c8...6cb Å herregud, det måtte bare komme🙄 Anonymkode: 2874e...354
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #40 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vrangforestillinger, psykose, schizofreni regnes som noe av det mest skadelige for barn å vokse opp med. (Grunnen til at barnevernet har mye å gjøre er jo nettopp at en så stor bøling som de her ikke, ikke klarer å reagere adekvat.) Anonymkode: 36766...a04 Ingenting hi sier antyder at han har vrangforestillinger eller er schizofren. Han har spesielle meninger, det er ingenting sykt ved det. Anonymkode: d6dc1...68b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #41 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Les om doomscrolling og se the socialmedia eksperiment på Netflix. Når han fokuserer veldig mye på en ting, så vil algoritmene på pc'en og telefonen hans fore han med kun dette tema, og kun hans side av saken, slik at han havner i en boble hvor det ser ut som om hans oppfatning er den allmenne oppfatningen. Han trenger å endre på sporingen på SoMe, og søke på noe annet innimellom. Skjønner at det ikke er det letteste for deg å nå inn til han nå, men med mindre han har en psykose, så er det ikke så mye du får gjort, før han innser selv hva som skjer. Anonymkode: 3b1e7...b34 Dette er akkurat det jeg har sagt til han jeg har prøvd å sperre og slette YouTube på tven men det går ikke🙄 Skal se den filmen med han. Veldig vanskelig når han mener han har sett lyset mens alle andre inkludert meg er dumme 😨 Anonymkode: de9fe...96e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #42 Skrevet 1. mars 2024 Til dere som snakker om diagnoser jeg har tenkt at han kan bære lettere på autisme spekteret. Han er en god arbeidsmann veldig flink med jobben som krever mye. Sosialt derimot ikke like flink. Det er en del ting jeg har motbevist han allerede, problemet er bare at han mener jeg er hjernevasket av media 😩 Anonymkode: de9fe...96e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #43 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Å herregud, det måtte bare komme🙄 Anonymkode: 2874e...354 Å herregud? Jeg har stilt flere spørsmål før dette, jeg spurte etter ar HI forklarer at han får hangup på ting over perioder. Jeg spurte, jeg antok ikke. Anonymkode: b78c8...6cb
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #44 Skrevet 1. mars 2024 MissSaigon skrev (7 timer siden): Jeg ser at flere foreslår bekymringsmelding til lege. Hvordan tenker dere at det fungerer? Mannen til hi anser seg som frisk, og oppsøker da vel naturlig nok ikke lege. Tenker dere at legen skal kontakte mannen på eget initiativ? Det kan de gjøre. De kan også gi hi "generelle" råd om hvordan det kan håndteres. Anonymkode: bc00e...369
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #45 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Nei 😅 skulle vi? Vi bor i Oslo om det har noe å si? Anonymkode: de9fe...96e Bare høres ut som en jeg kjenner... 🙊 Anonymkode: c52d6...12b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2024 #46 Skrevet 1. mars 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Til dere som snakker om diagnoser jeg har tenkt at han kan bære lettere på autisme spekteret. Han er en god arbeidsmann veldig flink med jobben som krever mye. Sosialt derimot ikke like flink. Det er en del ting jeg har motbevist han allerede, problemet er bare at han mener jeg er hjernevasket av media 😩 Anonymkode: de9fe...96e Det høres ærlig talt sånn ut. Han trenger ikke ha asbergers heller, men kanskje ha noen autistiske trekk. Nevøen min (han er 20 år) er utredet og der ble konklusjonen at han har mange autistiske trekk, men ikke mange nok til å få en diagnose på autismespekteret Han klarer seg fint altså, er lynende intelligent når det kommer til ting som interesserer han, men er litt "klumsete" sosialt, og får også noen hang-ups på ting. Alle er ikke helt A4, og det er selvfølgelig slitsomt å leve med i perioder. Skjønner at du/dere har en slik periode nå... Anonymkode: 756e3...7e8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2024 #47 Skrevet 16. mars 2024 Kommer med en liten oppdatering her om noen er interessert. Er vel egentlig mest for meg sånn at jeg kan skrive det ned på «papiret». Jeg fikk nok av mannen for en uke siden. Jeg klikket i vinkel over en kommentar om «såkalt» kreftbehandling som bare ble for mye. Det endte med at jeg kastet han fysisk ut av soverommet og sa til han at dette var siste dråpen. Var veldig stygg med han, er ikke stolt av det men det bare ble sånn etter ett år med please kan du slutte. Etter flere timer gikk jeg opp igjen men da var han borte. Ringte han for å høre hvor han var, da var han fortvilet og sa at han ikke visste hvor han var at han gikk ut for å gå da dette ble for mye. Da hadde han tømt hele cognac flasken og bare gått. Så jeg satt meg i bilen og kjørte etter han på Find My iPhone. Fikk plukket han opp og vi satt og snakket for første gang på over ett år. Jeg sa til han at han må fortelle meg hva han føler. Etter en stund greide han å si hva som skjer. Han gråt i bilen og fortalte at han var livredd for at jeg skal dø og han skal dø. Jeg sa alt som jeg har skrevet her før og hvor jævlig jeg har det i dette forholdet osv. Dette var det som skulle til for å få han til å våkne. Endelig har jeg fått tilbake mannen min! Etter denne hendelsen er han seg selv igjen. Det er helt merkelig er som om noen har slått på en bryter og han er tilbake. Har savnet han sånn min bestevenn og kjæreste. Anonymkode: de9fe...96e
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2024 #48 Skrevet 16. mars 2024 For meg er dette skilsmissegrunn. Han har rablet - ikke av en sykdom, men helt frivillig - og han ville ikke vært velkommen i mitt hjem. Anonymkode: 76b9b...617
the amazing spidermamma Skrevet 16. mars 2024 #49 Skrevet 16. mars 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kommer med en liten oppdatering her om noen er interessert. Er vel egentlig mest for meg sånn at jeg kan skrive det ned på «papiret». Jeg fikk nok av mannen for en uke siden. Jeg klikket i vinkel over en kommentar om «såkalt» kreftbehandling som bare ble for mye. Det endte med at jeg kastet han fysisk ut av soverommet og sa til han at dette var siste dråpen. Var veldig stygg med han, er ikke stolt av det men det bare ble sånn etter ett år med please kan du slutte. Etter flere timer gikk jeg opp igjen men da var han borte. Ringte han for å høre hvor han var, da var han fortvilet og sa at han ikke visste hvor han var at han gikk ut for å gå da dette ble for mye. Da hadde han tømt hele cognac flasken og bare gått. Så jeg satt meg i bilen og kjørte etter han på Find My iPhone. Fikk plukket han opp og vi satt og snakket for første gang på over ett år. Jeg sa til han at han må fortelle meg hva han føler. Etter en stund greide han å si hva som skjer. Han gråt i bilen og fortalte at han var livredd for at jeg skal dø og han skal dø. Jeg sa alt som jeg har skrevet her før og hvor jævlig jeg har det i dette forholdet osv. Dette var det som skulle til for å få han til å våkne. Endelig har jeg fått tilbake mannen min! Etter denne hendelsen er han seg selv igjen. Det er helt merkelig er som om noen har slått på en bryter og han er tilbake. Har savnet han sånn min bestevenn og kjæreste. Anonymkode: de9fe...96e Så godt å høre at dere fikk snakket ordentlig sammen, jeg håper at det blir bedre framover nå. Ønsker dere lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2024 #50 Skrevet 16. mars 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kommer med en liten oppdatering her om noen er interessert. Er vel egentlig mest for meg sånn at jeg kan skrive det ned på «papiret». Jeg fikk nok av mannen for en uke siden. Jeg klikket i vinkel over en kommentar om «såkalt» kreftbehandling som bare ble for mye. Det endte med at jeg kastet han fysisk ut av soverommet og sa til han at dette var siste dråpen. Var veldig stygg med han, er ikke stolt av det men det bare ble sånn etter ett år med please kan du slutte. Etter flere timer gikk jeg opp igjen men da var han borte. Ringte han for å høre hvor han var, da var han fortvilet og sa at han ikke visste hvor han var at han gikk ut for å gå da dette ble for mye. Da hadde han tømt hele cognac flasken og bare gått. Så jeg satt meg i bilen og kjørte etter han på Find My iPhone. Fikk plukket han opp og vi satt og snakket for første gang på over ett år. Jeg sa til han at han må fortelle meg hva han føler. Etter en stund greide han å si hva som skjer. Han gråt i bilen og fortalte at han var livredd for at jeg skal dø og han skal dø. Jeg sa alt som jeg har skrevet her før og hvor jævlig jeg har det i dette forholdet osv. Dette var det som skulle til for å få han til å våkne. Endelig har jeg fått tilbake mannen min! Etter denne hendelsen er han seg selv igjen. Det er helt merkelig er som om noen har slått på en bryter og han er tilbake. Har savnet han sånn min bestevenn og kjæreste. Anonymkode: de9fe...96e Det høres jo bra ut! Håper det varer! jeg har også lignende «tendenser» som mannen din. Jeg kan bli veldig bekymret for ultraprosessert mat og andre ting og få helt oppheng i ting og det er mye angst og frykt knyttet til det. Jeg må holde meg unna sånt. Kan ikke følge Marit Kolby og andre ernæringsfolk i sosial medier. mannen din må også aktivt holde seg unna slikt ellers kanskje han dras inn i det igjen Anonymkode: fc6ae...c10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå