Gå til innhold

Min venninnes mann sender upassende meldinger til meg.

Anbefalte innlegg

Jeg er litt rådvill. Jeg har en venninne jeg har kjent siden vi var ungdommer. Vi er nå over femti begge to. Hennes mann er tydeligvis fascinert av meg og sender stadig vekk meldinger som «drømmer om deg» og «du er digg». Jeg har sagt klart i fra at han og jeg er gift, jeg er ikke interessert verken nå eller i noen som helst fremtid, og han gjør det utrolig ubehagelig for meg når jeg drar på besøk til henne og at han MÅ stoppe med dette her.  Likevel slutter han ikke. Jeg sa det til henne for mange år siden når han holdt på, og nå er han på an igjen. Fader heller voksne mannen. Hva gjør jeg??

Anonymkode: 39edd...662

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

"Fra og med akkurat nå kommer jeg til å videresende alle meldinger du sender til meg til Trine, håper jeg aldri får en melding fra deg igjen!"

Anonymkode: 20ab7...dde

Ville lagt til at Trine fortjener så myr bedre enn dette. Det er minst like ydmykende for henne.

Anonymkode: 90e69...cb2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er litt rådvill. Jeg har en venninne jeg har kjent siden vi var ungdommer. Vi er nå over femti begge to. Hennes mann er tydeligvis fascinert av meg og sender stadig vekk meldinger som «drømmer om deg» og «du er digg». Jeg har sagt klart i fra at han og jeg er gift, jeg er ikke interessert verken nå eller i noen som helst fremtid, og han gjør det utrolig ubehagelig for meg når jeg drar på besøk til henne og at han MÅ stoppe med dette her.  Likevel slutter han ikke. Jeg sa det til henne for mange år siden når han holdt på, og nå er han på an igjen. Fader heller voksne mannen. Hva gjør jeg??

Hva sier mannen din til at du har utvekslet nummeret ditt med venninnens mann?

Anonymkode: 44d50...6da

Anonym bruker skrev (1 time siden):

"Fra og med akkurat nå kommer jeg til å videresende alle meldinger du sender til meg til Trine, håper jeg aldri får en melding fra deg igjen!"

Anonymkode: 20ab7...dde

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ville lagt til at Trine fortjener så myr bedre enn dette. Det er minst like ydmykende for henne.

Hehe, kanskje ikke så rart hvis noen av dere møter på samme problem som HI. Dere legger jo i stor grad opp til dette, ved å utveksle nummer med menn som ikke er deres, sende meldinger, gi respons, etc. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva sier mannen din til at du har utvekslet nummeret ditt med venninnens mann?

Det er da på ingen måte hi sitt ansvar å holde nummeret sitt skjult. Alle vennene våre har da alle sine telefonnummer. 

Anonymkode: 403c2...eed

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er da på ingen måte hi sitt ansvar å holde nummeret sitt skjult. Alle vennene våre har da alle sine telefonnummer. 

Anonymkode: 403c2...eed

Det er da heller ikke ditt ansvar å svare på vegne av HI. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hehe, kanskje ikke så rart hvis noen av dere møter på samme problem som HI. Dere legger jo i stor grad opp til dette, ved å utveksle nummer med menn som ikke er deres, sende meldinger, gi respons, etc. 

Utveksle med menn som ikke er våre? Jeg har ikke hemmelig nummer. Eneste respons jeg har gitt er å si at jeg ikke ønsker slike meldinger. Ut i fra dine kommentaren tipper jeg du er en slik som kan finne på å sende slike upassende meldinger selv. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Så hvis mine barn ønsker å leke med vennene sine, men veninnen min er på jobb, må jeg si «nei, dere kan ikke leke i dag, for jeg har ikke lov å ta kontakt med pappaen deres. Han er ikke min mann, så jeg får ikke ha kontaktinfoen hans».

Hva med nummeret til psykologen min? Kiropraktoren min? Tannlegen min? Og tannlegen min er mannen til en veninne. Må jeg heller måtte reise en halvtime for time hos noen andre, i stedet for å gå 5min? For, gud forby, jeg tar kontakt med mannen til veninnen min.

Anonymkode: a0751...a1b

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ut i fra dine kommentaren tipper jeg du er en slik som kan finne på å sende slike upassende meldinger selv. 

Det gjør du nok ja ;) 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så hvis mine barn ønsker å leke med vennene sine, men veninnen min er på jobb, må jeg si «nei, dere kan ikke leke i dag, for jeg har ikke lov å ta kontakt med pappaen deres. Han er ikke min mann, så jeg får ikke ha kontaktinfoen hans».

Nei, jeg ser ikke helt hvorfor ikke mannen din kan ta kontakt med denne mannen, fremfor at du gjør det. Det er så klassisk holdning på slike nettforum som dette, at damene skal puse og gni seg inntil alle menn de kommer over, og så blir de likevel helt sjokkert når menn reagerer. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva med nummeret til psykologen min? Kiropraktoren min? Tannlegen min? Og tannlegen min er mannen til en veninne. Må jeg heller måtte reise en halvtime for time hos noen andre, i stedet for å gå 5min? For, gud forby, jeg tar kontakt med mannen til veninnen min.

For all del!

Bare ikke kom og klag over at mennene oppfører seg helt annerledes enn damene.

Og hvis dere likevel skal klage over det, så må dere nesten slutte å forvente at de skal forelske seg i dere, gifte seg med dere, ha sex med dere, eller - på noe vis - skille seg fra en kvinne i væremåte. Dere kan ikke få begge deler på en gang.

Disse tingene forstår selv et barn, likevel er det tydeligvis mange voksne kvinner som ikke klarer å se dette.

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hallo, 1667 ringte og ba om å få kvinnesynet sitt tilbake.

Er du til eksempel ikke i telefonkatalogen eller har NOEN menn du ikke er i slekt med på facebook?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg ser ikke helt hvorfor ikke mannen din kan ta kontakt med denne mannen, fremfor at du gjør det. Det er så klassisk holdning på slike nettforum som dette, at damene skal puse og gni seg inntil alle menn de kommer over, og så blir de likevel helt sjokkert når menn reagerer. 

For all del!

Og hvis dere likevel skal klage over det, så må dere nesten slutte å forvente at de skal forelske seg i dere, gifte seg med dere, ha sex med dere, eller - på noe vis - skille seg fra en kvinne i væremåte. Dere kan ikke få begge deler på en gang.

Disse tingene forstår selv et barn, likevel er det tydeligvis mange voksne kvinner som ikke klarer å se dette.

Så du mener det er m i n feil at han ikke greier holde snoppen i egen bukse og må sikle på noe han ikke får?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er du til eksempel ikke i telefonkatalogen eller har NOEN menn du ikke er i slekt med på facebook?

Korrekt. Jeg har hemmelig nummer og jeg er ikke på facebook, nettopp fordi jeg vet hvordan både andre menn og min egen, oppfatter meg hvis jeg stiller meg tilgjengelig. Bare le og gjør narr, det er tross alt ikke jeg som snubler i egen logikk og opplever søpleoppførselen her - er det vel?

Korrekt. Jeg har hemmelig nummer og jeg er ikke på facebook, nettopp fordi jeg vet hvordan både andre menn og min egen, oppfatter meg hvis jeg stiller meg tilgjengelig. Bare le og gjør narr, det er tross alt ikke jeg som snubler i egen logikk og opplever søpleoppførselen her - er det vel?

Så ved å ikke ha hemmelig nummer eller ikke være på sosiale media så «stiller man seg tilgjengelig»? Du mener vel kanskje også at om man går med skjørt på byen så er det en invitasjon til voldtekt?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener det er m i n feil at han ikke greier holde snoppen i egen bukse og må sikle på noe han ikke får?

Nei. Jeg mener at det er ditt eget ansvar at 1) han har nummeret ditt og 2) at du ikke har blokkert hans. Først velger du å oppføre deg lite fornuftig, så forventer du noen andre skal komme med svar på hva du skal gjøre, så latterliggjør du de svarene som faktisk ville hjulpet deg. Jeg trekker meg herved ut og så får du KOSE DEG MED disse ekle pervo meldingene som du ikke en gang har vilje til å blokkere. 

Nei. Jeg mener at det er ditt eget ansvar at 1) han har nummeret ditt og 2) at du ikke har blokkert hans. Først velger du å oppføre deg lite fornuftig, så forventer du noen andre skal komme med svar på hva du skal gjøre, så latterliggjør du de svarene som faktisk ville hjulpet deg. Jeg trekker meg herved ut og så får du KOSE DEG MED disse ekle pervo meldingene som du ikke en gang har vilje til å blokkere. 

Hvordan er jeg lite fornuftig? Ved å ikke leve som om man er med i vitnebeskyttelse? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Oi, bare oi! 

Tror 1800-tallet synes du kan komme hjem. 

Anonymkode: 50bc7...e2e

Sånn er 90% av alle menn. Mannen til venninna mi holdt på sånn. Ga beskjed om at det var upassende, men han fortsatte. Jeg dumpet dem begge to. Var eneste måten å få slutt på det.

Anonymkode: 7f0c4...565

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det vil jeg si det er, det er også du som antar at HI har kastet telefonnummeret sitt etter venninnens mann og lagt opp til at han skal kontakte henne. Jeg har mange mannlige venner og har aldri opplevd noe upassende med noen av dem. Jeg har også en jobb det jeg må bygge nettverk. Å ikke inkludere menn i det hadde vært å skyte meg selv i foten karrieremessig. Jeg er ikke mannens eiendom.

Dine holdninger er direkte kvinnefiendtlig og om du lever sånn, så vet du at du på ingen måte representerer majoriteten av kvinner og at ditt bidrag i denne tråden blir en avsporing.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

For all del!

Gud bedre.

Anonymkode: b796c...fc2

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

For all del!

Jeg har mast og klaget i en halv evighet for å få mannen min til å ta mer del i hjemmet. Men han nekter å forlate urnen. Jeg ønsker ikke å la hans latskap gå ut over barna, så jeg tar da ansvar for å organisere for dem. Hvis det betyr å ta kontakt med vennenes pappa, så får det bare være. Hadde mannen min hatt noe imot det, så får han få fingen ut gjøre noe med det. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har mast og klaget i en halv evighet for å få mannen min til å ta mer del i hjemmet. Men han nekter å forlate urnen. Jeg ønsker ikke å la hans latskap gå ut over barna, så jeg tar da ansvar for å organisere for dem. Hvis det betyr å ta kontakt med vennenes pappa, så får det bare være. Hadde mannen min hatt noe imot det, så får han få fingen ut gjøre noe med det. 

Jeg vet ikke hva urnen er, men min erfaring er at kvinner får de mennene de fortjener. Oppfører de seg bra (holder seg unna andre menn, er fornuftige, tar ansvar for egne handlinger, etc) så oppfører mennene seg også bra (deltar på hjemmebane, er aktive fedre, etc). Og vice versa, oppfører de seg dårlig (uansvarlig, ufornuftig, lite logisk) så oppfører mennene seg dårlig (gir blaffen i familien, overlater alt til sin kone, etc). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...