Gå til innhold

Jeg har nylig vært sykemeldt over 16 dager pga operasjon

Anbefalte innlegg

Har vært tilbake på jobb få dager før jeg nå er sengeliggende med feber og kraftig forkjølelse og kvalme. Skal jobbe i helgen og fikk nettopp vite at jeg må ha vært i jobb 16 dager etter sykemelding over 16 dager, før man kan benytte egenmelding igjen. Håper jeg er bedre til helgen, men om ikke, kan man be legen om sykemelding igjen?

Anonymkode: 8003a...4d3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja det må du da. Eller ha perm uten lønn. 

Anonymkode: bc56a...96a

Man skal selvsagt ikke ha perm uten lønn når man er syk, hva er det for en idiotisk ting å si. 

Hi, du får sykemelding om du trenger det. 

Anonymkode: 0052e...c05

Ja, reglene er sånn. Men det betyr ikke at du ikke kan få sykemelding nå. Kontakt fastlegen din så raskt som mulig og forklar situasjonen og at du trenger sykemelding pga ny sykdom. Det er helt problemfritt. 

Jeg var gjennom noe lignende i fjor, da jeg ble slått ut av en seig forkjølelse på et tidspunkt jeg var på vei tilbake etter en operasjon der jeg hadde vært 100 % sykemeldt. Det føles som misbruk av fastlegen og be om sykemelding pga noe silk, men så lenge reglene er sånn så har man ikke annet valg. 

Anonymkode: 2cb23...9a9

Arbeidsgiver kan også godta egenmelding selv om de ikke har ålikt til det. Hvis det er en arbeidsplass med god arbeidsmoral kan det godt hende de sier du ikke trenger sykmelding.

Anonymkode: 4bccb...09b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Arbeidsgiver kan også godta egenmelding selv om de ikke har ålikt til det. Hvis det er en arbeidsplass med god arbeidsmoral kan det godt hende de sier du ikke trenger sykmelding.

Da lurer jeg på hvor du jobber? 
Arbeidsplassen har regler å følge, og går med tap viss de gjør det du sier. 
Regler er regler, så er en så syk, ringer en lege, ellers permisjon uten lønn

Anonymkode: 14de5...1e2

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

God arbeidsmoral? Det har vel ingenting med saken å gjøre. Bedriften går jo da med store tap. 

Anonymkode: bc56a...96a

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Man skal selvsagt ikke ha perm uten lønn når man er syk, hva er det for en idiotisk ting å si. 

Hi, du får sykemelding om du trenger det. 

Anonymkode: 0052e...c05

Spørsmålet var om man KAN be om sykmelding igjen. Og svaret er at det KAN man. Alternativet er, som riktig påpekt, fri uten lønn

Anonymkode: 30cf0...a5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...