Gå til innhold

Gi bort medisiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg ville gitt dem til henne og sendt en kort mail til hennes lege om det. Da ville det bli plukket opp om hun mot formodning hadde et problem.

Anonymkode: 8e5d9...fa4

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ja. Det er en grunn til at medisinene kommer på resept.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde jo fortalt venninnen min at jeg ville gjøre det sånn. Hva skulle være problemet?

Er du seriøs? Som du sier selv, så er det en grunn til at medisinene kommer på resept. Hadde du gjort det du skriver her, hadde problemet vært at hennes lege sendte beskjed til din lege, som ikke lengre ville ha skrevet resept til DEG fordi DU misbruker ordningen.

Eventuelt ville du kanskje fått noen piller for å øke de kognitive ferdighetene dine.

Anonymkode: da01f...e6d

Anonym bruker skrev (På 29.2.2024 den 16.51):

Jeg hadde jo fortalt venninnen min at jeg ville gjøre det sånn. Hva skulle være problemet?

Til min lege kan man ikke sende mail, kun e-konsultasjon er mulig. Tror du ville fått problemer meg å sende mail til noen annens lege.

Anonymkode: 77255...cad

Anonym bruker skrev (På 29.2.2024 den 16.51):

Så sender kanskje han en mail til din lege da, om at du gir vekk dine medisiner...lurt.

Anonymkode: 19d74...d18

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Er du seriøs? Som du sier selv, så er det en grunn til at medisinene kommer på resept. Hadde du gjort det du skriver her, hadde problemet vært at hennes lege sendte beskjed til din lege, som ikke lengre ville ha skrevet resept til DEG fordi DU misbruker ordningen.

Eventuelt ville du kanskje fått noen piller for å øke de kognitive ferdighetene dine.

Anonymkode: da01f...e6d

Akkurat det ville jo vært helt uproblematisk ettersom det var medisiner hi ikke trengte.

Annonse

Her kommer det helt an på hvilken type medisiner det er snakk om. Allergitab, ikke noe problem. Penicillin (regner med at det ikke er det, da du sier hun går på dette fast), skal man fullføre kuren å ikke ha rester av. Potensielt vanedannende smertestillende; nei. Ville heller ikke gitt bort blodfortynnende og andre ting som legen trenger å ha oversikt over hva man tar.

Anonymkode: 89c86...5ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...