Gå til innhold

Ulik fordeling av felles eiendom

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer eier en bolig sammen. Nå ønsker vi å endre prosentvis hvem som eier hva, pga mannen skal investere i noe annet. Dvs at jeg skal eie 60% av bolig og han 40%. Må vi tinglyse dette på noe vis? Det har ingen praktisk betydning for vår del annet enn ved et evt brudd, men ønsker å sikre meg og at det ikke kan påstås at vi eier bolig 50/50 slik vi opprinnelig gjorde hvis vi (mot formodning) skulle havne i et bittert skilsmisseoppgjør... Eller holder det å skrive i samboerkontrakt...?

Anonymkode: 442c4...0a3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446218-ulik-fordeling-av-felles-eiendom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg og samboer eier en bolig sammen. Nå ønsker vi å endre prosentvis hvem som eier hva, pga mannen skal investere i noe annet. Dvs at jeg skal eie 60% av bolig og han 40%. Må vi tinglyse dette på noe vis? Det har ingen praktisk betydning for vår del annet enn ved et evt brudd, men ønsker å sikre meg og at det ikke kan påstås at vi eier bolig 50/50 slik vi opprinnelig gjorde hvis vi (mot formodning) skulle havne i et bittert skilsmisseoppgjør... Eller holder det å skrive i samboerkontrakt...?

Anonymkode: 442c4...0a3

Ja, alt endring på tinglyses 

Anonymkode: c99f9...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...