Gå til innhold

Kan de være alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har to på 14 og 12 år, og ville ikke latt dem være alene på natten enda. Tror heller ikke de synes det er ok, fordi det er skummelt. Samtidig som at jeg ikke stoler på dem hvis noe skulle skjedd. Akutt sykdom, brann, innbrudd eller lignende.

Men du kjenner dine barn best….

Anonymkode: 5b8d7...aa8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har to på 14 og 12 år, og ville ikke latt dem være alene på natten enda. Tror heller ikke de synes det er ok, fordi det er skummelt. Samtidig som at jeg ikke stoler på dem hvis noe skulle skjedd. Akutt sykdom, brann, innbrudd eller lignende.

Men du kjenner dine barn best….

Så pysete unger du har da. Har selv en 12 åring som lett hadde vært alene om han fikk lov,men det er selvsagt ikke noe han får lov til enda.

Anonymkode: 6529b...7fb

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så pysete unger du har da. Har selv en 12 åring som lett hadde vært alene om han fikk lov,men det er selvsagt ikke noe han får lov til enda.

😄 Hadde du snakket sånn til en kollega hvis temaet kom opp over lunsjen? «Så pysete unger du har»? 

Anonymkode: 92db0...d1c

Annonse

Ca 1 døgn. De er 15, 13 og 10 år. Vi er 1,5 time unna. Hun eldste skal passe hun yngste. Vurderer å la besteforeldre ha yngste på overnatting, men hun vil helst være hjemme. 

Anonymkode: 5309a...d82

Jeg kunne fint ha latt mine være alene en hel helg. Men det er MINE barn. Vet ikke hvordan dine barn er...

Anonymkode: 42adf...54c

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Så tøff du er da, som slenger dritt om andre sine unger. Håper du våkner opp med massiv diaré og ikke rekker toalettet i morgen 😂

Så teit du er da. 

Anonymkode: 9f74e...8cf

Hvorfor får han ikke lov? 
Er du pysete? 😁

Anonymkode: 48520...e9c

Nei, ikke med 10 åringen. De to eldste var alene hjemme en uke for to år siden, da var de straks 18 og straks 15. Nå er eldste flytta hjemmefra da, men mellomste blir 17 i år og yngste 11. Jeg kunne i teorien latt de være alene basert på alder og modenhet, men de irriterer vettet av hverandre og krangler om alt mulig rart. 

Anonymkode: b1c5f...534

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ca 1 døgn. De er 15, 13 og 10 år. Vi er 1,5 time unna. Hun eldste skal passe hun yngste. Vurderer å la besteforeldre ha yngste på overnatting, men hun vil helst være hjemme. 

Anonymkode: 5309a...d82

La de være hjemme. De må få øve seg. Passet fint nå.  De har tlf De kan ringe med hvis det er noe. 

Anonymkode: 33d60...26d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor du fikk så pes for den kommentaren, jeg er helt enig med deg. 

Anonymkode: 70d9c...613

Nei, det er ikke overraskende at det finnes flere som er blottet for sosial kompetanse og folkeskikk.

Anonymkode: b140a...586

Anonym bruker skrev (På 27.2.2024 den 23.09):

Hvorfor får han ikke lov? 
Er du pysete? 😁

Anonymkode: 48520...e9c

Nei det kalles sunn fornuft. Jeg kan fint gå på quiz en fredag her vi bor å da er jeg ikke hjemme før ca 24,men det klarer han fint. Men han får ikke lov å være hjemme om natten alene. 

Går barna godt overens? Vil tiåringen innrette seg etter femtenåringens beskjeder? Er dette en mulighet for å styrke søskenforholdet, eller er sjansen stor for at det blir mye krangling og konflikter?

Hvis barna går godt overens, og den eldste synes det er ok å ha ansvar for tiåringen, ville jeg tatt hensyn til at den yngste ønsket å være hjemme. Jeg ville tatt en ekstra drill på å komme seg ut av huset ved eventuell brann, og gitt søsknene denne muligheten til å prøve seg litt under trygge forhold med bestemor som "bakvakt".

Mine på 16 og 13 kunne ikke vært alene så lenge, det pga de krangler en del og at eldste lukker seg inne på rommet med headsett og hører ikke noe. Med eldste kunne huset blitt rundstjålet uten at han hadde fått med seg noe….

Anonymkode: 3ffbd...838

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...