Gå til innhold

Har hatt covid i 1 uke nå og hodepinen blir nesten verre. Jeg er 53 år. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har vært syk med covid i 1 uke. Vanlige symptomer som halsvondt, hoste, tett nese, snørr og hodepine. Også om natten (hodepine). Sov dårlig.

Nå er forkjølelsen og halsvondt nesten over. Men hodepinen sitter i, Våkner med den og sovner med den. Er redd for senfølger om jeg presser meg. Men utrolig vanskelig ikke gjøre noen ting, bare slappe av når resten av kroppen er frisk. Har noen erfaringer med denne hodepinen ifm covid? Hvor lenge varer den? Hva bør jeg gjøre? Jeg er vanligvis ikke plaget av hodepine. Den sitter som et lokk over hodet og kjennes mest midt i hodet, foran, ikke på sidene. Litt sånn bomullshode med noe verk som kommer og går.

Blir veldig glad for svar

Anonymkode: 702a9...572

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei. Hadde feber en kveld da jeg hadde corona, og ingen andre plager. Men jeg er ikke vaksinert da

Anonymkode: aa9a4...f42

Det var en veldig lett versjon, heldige deg! Hvordan setter du det i sammenheng med at du ikke er vaksinert? Trodde man fikk det tyngre hvis man ikke hadde vaksinert seg?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde hodepine i 3 uker og tett nese i 3 mnd....

Mange som har den hodepinen, lenge.

Anonymkode: 30dd4...c9a

ÅÅÅ, det høres lenge ut, stakkars deg! Gikk hodepinen over av seg selv? Tok du det veldig rolig da du hadde hodepine, lite skjerm, anstrengelser osv, eller levde du mer "normalt"?  Jeg er så usikker på om jeg bør ligge på mørkt rom og ikke utsette meg for mye anstrengelse, eller ikke?

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

ÅÅÅ, det høres lenge ut, stakkars deg! Gikk hodepinen over av seg selv? Tok du det veldig rolig da du hadde hodepine, lite skjerm, anstrengelser osv, eller levde du mer "normalt"?  Jeg er så usikker på om jeg bør ligge på mørkt rom og ikke utsette meg for mye anstrengelse, eller ikke?

Den gikk over av seg selv ja. Har flere venninner o.l. som har klaget over det samme, hodepinen har vært det verste ved å bli smittet...

Jeg levde nok noe roligere enn vanlig ja, veldig slitsomt å ha vondt i hodet. Men jeg lå ikke på et mørkt rom i 3 uker, det gjorde jeg ikke. Tok paracet og gjorde det jeg måtte gjøre, men la meg tidlig, trente ikke, lot ting flyte litt uten å stresse med husarbeid osv.

Første gangen jeg hadde covid fikk jeg hodepine mot slutten av forløpet, og den satt i en måned. Jeg har faktisk aldri hatt hodepine før det.

Andre gangen jeg hadde covid kjente jeg ikke noe i hodet. Jeg fikk først en periode med halsvondt, feber og muskelverk. Så følte jeg meg bra en dag før jeg ble slått i bakken av vondt i magen og kvalme.

Jeg tror forløpet kan være så forskjellig fra person til person og fra gang til gang

Anonymkode: 2b4e7...3d6

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hadde hodepine i 3 uker og tett nese i 3 mnd....

Mange som har den hodepinen, lenge.

Jeg har kronisk migrene, og har hodepine eller migrene flere ganger i uken,  gjerne dagesvis i strekk. Men når jeg var syk med korona, hadde jeg hverken hodepine eller migrene i det hele tatt på over 1 uke, merkelige greier.

Anonymkode: 709c5...2dc

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den gikk over av seg selv ja. Har flere venninner o.l. som har klaget over det samme, hodepinen har vært det verste ved å bli smittet...

Jeg levde nok noe roligere enn vanlig ja, veldig slitsomt å ha vondt i hodet. Men jeg lå ikke på et mørkt rom i 3 uker, det gjorde jeg ikke. Tok paracet og gjorde det jeg måtte gjøre, men la meg tidlig, trente ikke, lot ting flyte litt uten å stresse med husarbeid osv.

Takk for svar! Var du sykmeldt? Godt høre at det gikk over! Ser med gru på om det skal vare i 3 uker.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har kronisk migrene, og har hodepine eller migrene flere ganger i uken,  gjerne dagesvis i strekk. Men når jeg var syk med korona, hadde jeg hverken hodepine eller migrene i det hele tatt på over 1 uke, merkelige greier.

Herlighet, det er jo helt utrolig merkelig! En slags omvendt reaksjon. Så leit å høre at du har kronisk migrene, høres veldig tøft ut!

Første gangen jeg hadde covid fikk jeg hodepine mot slutten av forløpet, og den satt i en måned. Jeg har faktisk aldri hatt hodepine før det.

Andre gangen jeg hadde covid kjente jeg ikke noe i hodet. Jeg fikk først en periode med halsvondt, feber og muskelverk. Så følte jeg meg bra en dag før jeg ble slått i bakken av vondt i magen og kvalme.

Jeg tror forløpet kan være så forskjellig fra person til person og fra gang til gang

Takk for svar. En hel måned? Det var utrolig lenge. Var du sykmeldt? Tok du veldig hensyn til hodepinen? Kjente du forskjell på hodepinen om du tok det med ro eller gjorde ting? Jeg er i tvil om hvor mye jeg skal ta hensyn. Er en person med mye energi og veldig mye å gjøre..... Ikke så lett kombinere med å holde seg i ro

Det høres likt ut som meg at du fikk det mot slutten av forløpet. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Takk for svar. En hel måned? Det var utrolig lenge. Var du sykmeldt? Tok du veldig hensyn til hodepinen? Kjente du forskjell på hodepinen om du tok det med ro eller gjorde ting? Jeg er i tvil om hvor mye jeg skal ta hensyn. Er en person med mye energi og veldig mye å gjøre..... Ikke så lett kombinere med å holde seg i ro

Det høres likt ut som meg at du fikk det mot slutten av forløpet. 

Hodepinen var der, men ikke i den grad at jeg måtte sykemelde meg. Men jeg ble fort sliten. Jeg har en jobb med hjemmekontor det meste av tiden, så det gikk greit å tilpasse. Tror det hadde vært verre om jeg var mye ute og representerte. 

Annonse

Min hodepine ble verre i uke to, og… ikke for å være jævlig den var der i tre måneder i varierende grad. Ble intens om jeg ble sliten. 

Anonymkode: bb4d6...0df

Min hodepine ble verre i uke to, og… ikke for å være jævlig den var der i tre måneder i varierende grad. Ble intens om jeg ble sliten. 

Oj, det var foruroligende! Takk for at du deler erfaringen din. Tre måneder, det er jo grusomt. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Tok du det rolig i hele denne tiden eller presset du deg?

Hvordan er det nå?

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Herlighet, det er jo helt utrolig merkelig! En slags omvendt reaksjon. Så leit å høre at du har kronisk migrene, høres veldig tøft ut!

Det er fælt å si det, men det var en befrielse å ha korona.

God bedring 😊

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det var en veldig lett versjon, heldige deg! Hvordan setter du det i sammenheng med at du ikke er vaksinert? Trodde man fikk det tyngre hvis man ikke hadde vaksinert seg?

Å? Hvorfor trodde du det?

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Virker egentlig som det motsatte her iallefall, de jeg kjenner som er vaksinerte blir uten unntak skikkelig syke i ei uke pluss men de som er uvaksinerte er syke en dag eller symptomfrie 🤷‍♀️ 

Anonymkode: bf0c1...ec2

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Å? Hvorfor trodde du det?

Jeg trodde det siden så mange ble alvorlig syke og til og med døde før vaksinen kom. Kusinen min og hele hennes familie med små barn fikk korona tidlig, før vaksinen, og hele familien sliter fremdeles med ettervirkninger. Trodde dette var dokumentert?

Virker egentlig som det motsatte her iallefall, de jeg kjenner som er vaksinerte blir uten unntak skikkelig syke i ei uke pluss men de som er uvaksinerte er syke en dag eller symptomfrie 🤷‍♀️ 

Interessant. Har du dokumentasjon på det?  

Anonymkode: ed4a3...628

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Interessant. Har du dokumentasjon på det?  

Anonymkode: ed4a3...628

Forskningen viser jo det motsatte, at vaksinen motvirker alvorlig sykdom, innleggelser og død.

At noe ikke blir veldig syke selv om de ikke er vaksinert er svogerforskning og ikke statistikk.

Jeg har en kompis som ikke er vaksiner og ble dødssyk, han sliter max selv om det har gått over et år. ME-lignende symptomer på long-corvid.

Søsteren min er heller ikke vaksinert, og hun sliter også med senskader etter korona. Kronisk bihulebetennelse og nerveskader i ansiktet. På sykehuset i Oslo hvor hun følges opp har de sagt at det er ganske mange som har fått nerveskader i ansiktet, hadde ikke hørt om det engang jeg...

Anonym bruker skrev (På 27.2.2024 den 11.13):

Noen som har innspill til meg?

Anbefaler å ta det rolig helt til symptomene er borte. Jeg gjorde ikke det, og endte med å bli mye dårligere og slite i lengre tid enn jeg hadde måttet.

Anonymkode: 9c1f9...831

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du kjenner ikke meg, da 😄 Jeg var bare dårlig en dag eller to første gangen jeg hadde korona, og ble bare litt småkvalm andre gangen. (Vet ikke om jeg har hatt det symptomfritt noen gang, men det kan jo også tenkes.) Vaksinert med tre doser. 

I denne tråden er det naturlig nok stort sett bare de som har vært syke  lenge som har svart, ikke oss andre.

Anonymkode: 0d827...b33

Anonym bruker skrev (På 27.2.2024 den 22.22):

Oj, det var foruroligende! Takk for at du deler erfaringen din. Tre måneder, det er jo grusomt. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Tok du det rolig i hele denne tiden eller presset du deg?

Hvordan er det nå?

Jeg er 47. Jeg måtte ta det med ro ja. Tålte ikke belastning da kom hodepinen. I en periode var den så intens så legen bestilte MR. Men den kom og gikk litt og det var vanskelig å sette fingeren på hva som utløste den, det var vel nesten som å ha migrene i tre måneder. Aldri hatt migrene da men den kom anfallsvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...