Gå til innhold

Svar på klage (BUP)

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor lang tid det tar å få noen form for respons eller svar på klage? Legen har rehenvist barnet vårt til BUP, de ga avslag og vi klaget på vedtaket om avslag. Det er en måned siden nå, og vi har ikke hørt et pip. Det eneste jeg klarer å finne ut av, er at hvis BUP ikke omgjør vedtaket, vil klagen automatisk gå videre til Statsforvalteren, men jeg vet ikke om vi vil få beskjed i så fall? Pga. alderen på barnet, kan vi ikke bruke helsenorge for å finne noe heller, da barnet er mellom 12 og 16 år og ingen av oss har tilgang til journalene. 

Anonymkode: dbb7e...ec0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446186-svar-p%C3%A5-klage-bup/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte avgårde 4!!! søknader til BUP gjennom flere år med avslag hver gang. Den siste gangen forlangte jeg å snakke med psykiater som gitt avslaget og da fikk jeg vite grunnen. Fastlegen vår hadde sendt avgårde en meget dårlig søknad selv om skole og barnehage hadde dokumentert svært godt. Alle instanser må inneha rett informasjon i søknaden.

Og da bar det opp til fastlegen igjen og etter 2 uker hadde vi time på BUP :) Lykke til!!

Anonymkode: b9835...e13

Takk for alle svar! Det stod i brevet fra BUP at vi kunne klage, så da regner jeg jo med at vi kan det. Jeg har også fått kopi av henvisningen fastlegen sendte, og den er god. Problemet er at hun har vært utredet tidligere, for mange år siden, og BUP mener at det derfor ikke kan være mer. Vi er sterkt uenig fordi det har skjedd en del ganske store endringer de siste årene ved overgang fra barn til ungdom. Skolen skrev også en uttalelse som vi la ved klagen, så vi er flere som ser at hun bør utredes videre, og i hvert fall få en eller annen form for hjelp. 

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Takk for alle svar! Det stod i brevet fra BUP at vi kunne klage, så da regner jeg jo med at vi kan det. Jeg har også fått kopi av henvisningen fastlegen sendte, og den er god. Problemet er at hun har vært utredet tidligere, for mange år siden, og BUP mener at det derfor ikke kan være mer. Vi er sterkt uenig fordi det har skjedd en del ganske store endringer de siste årene ved overgang fra barn til ungdom. Skolen skrev også en uttalelse som vi la ved klagen, så vi er flere som ser at hun bør utredes videre, og i hvert fall få en eller annen form for hjelp. 

HI

Gå tilbake til fastlegen og be fastlegen henvise på nytt! Det er den sikreste måten å få hjelp på !

Anonymkode: a02dd...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...