Gå til innhold

Ikke gå å besøke ikke nær familie når jeg reiser i samme nesten sted de bor i sommer?

Anbefalte innlegg

I år skal jeg reise til syden og min fars familie bror og søster og søsken barn bor der nærme jeg og samboer har tenkt og å bo (hotell). Jeg har ingen kontakt med dem egentlig. Sist gang jeg møtte broren og kona hans i syden var for ca 10 år siden da vi bodde med dem i ca 2 uker. Snakker heller aldri med søsken barna mine heller. De er greie karer da. Men føler ikke helt for å besøke folk jeg har så vidt noe forhold med i min sommerferie der jeg begynner å tenke allerede på planer. Har fått høre av mine foreldre at de kan jo kjøre oss omkring! Og hadde nok synes var koseligt de. Men jeg vil heller ikke prakke de på min ferie. 🤣

Jeg har egentlig ikke noe dårlig samvittighet for å besøke samme by og ikke besøke eller kontakte familie medlemer jeg har så vidt forhold med. Og ikke snakker med i daglig basis. 
Er tanke gangen min ego?

Anonymkode: cf3f9...8c8

Fortsetter under...

For meg hadde det vært rart å ikke høre om vi skal møtes på en kaffe eller noe, når jeg er i nærheten av familie, både nær og perifær. 

Jeg skal til Danmark i sommer, i nærheten av en kusine jeg ikke har snakket med på sikkert 20 år, om ikke mer. Har litt kontakt med mora (tante), men ikke mye. Men jeg sendte en melding og hørte om hun ville treffes og det ville hun. Jeg syns det bare er hyggelig, det betyr jo ikke at vi skal henge sammen hele ferien. Vi treffes, skravler noen timer og sier "på gjensyn". 

Men om du ikke føler for å treffe dem, så står du jo fritt til å la være. Samtidig må du akseptere at andre i familien kan synes du er rar og/eller sær. 

Anonymkode: dab7b...df0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For meg hadde det vært rart å ikke høre om vi skal møtes på en kaffe eller noe, når jeg er i nærheten av familie, både nær og perifær. 

Jeg skal til Danmark i sommer, i nærheten av en kusine jeg ikke har snakket med på sikkert 20 år, om ikke mer. Har litt kontakt med mora (tante), men ikke mye. Men jeg sendte en melding og hørte om hun ville treffes og det ville hun. Jeg syns det bare er hyggelig, det betyr jo ikke at vi skal henge sammen hele ferien. Vi treffes, skravler noen timer og sier "på gjensyn". 

Men om du ikke føler for å treffe dem, så står du jo fritt til å la være. Samtidig må du akseptere at andre i familien kan synes du er rar og/eller sær. 

Anonymkode: dab7b...df0

Da får jeg kanskje være sær og rar😅 men synes litt rart å treffe familie eller ikke jeg aldri snakker med og treffer utenom hele familien reiser sammen. Har ingen av dem på sosiale medier heller

Men hvorfor feriere akkurat der du har familie du ikke ønsker å treffe? 

Anonymkode: 86c58...cdf

Jeg kjenner den byen best og husker hvor ting ligger der :) 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Da får jeg kanskje være sær og rar😅 men synes litt rart å treffe familie eller ikke jeg aldri snakker med og treffer utenom hele familien reiser sammen. Har ingen av dem på sosiale medier heller

Men hvorfor spør du, egentlig? Noen vil mene det ene, noen det andre. Du har tydeligvis bestemt deg. 

Anonymkode: 4633b...6d3

De er jo gjerne perifer fordi man bor på hver sin plass. Jeg hadde sett på dette som en fin anledning til å treffes for en lunsj. Prate litt sammen og gå hver til vårt. Viser det seg at man har mer til feles kan man ta opp kontakten, har man ikke det så blir det med denne lunsjen. I min verden er det rart å ikke foreslå et møte om man er på ferie i nærheten av slekt som er såpass når i slektstreet. Har man ferie er gjerne ikke alle dager opptatt ned til minste detalj og man har nettopp mulighet til slike møter. 

Anonymkode: 80c0b...39e

Jeg hadde nok tatt kontakt og spurt om vi skulle møtes for kaffe e.l. Tenk om du plutselig møter på dem på gata uten å ha sagt fra, det er jo enda kjipere. Og som skrevet over, dere trenger ikke henge sammen mye eller tilbringe dagevis sammen. Det er nær familie da, tante og onkel samt søskenbarn. Det kan jo bli skikkelig hyggelig og møte dem og la dem hilse på deg og samboer. Om du spør, blir dere sikkert invitert på lunsj eller middag og kan møte alle samtidig :) 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjenner den byen best og husker hvor ting ligger der :) 

Herregud så kjedelig 

Anonymkode: f1f46...147

Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden):

Perifer familie man ikke har kontakt med trenger man vel heller ikke å plikt-besøke? 

Hadde dette vert familie jeg har mye kontakt med hadde saken vert annerledes. Men jeg snakker som regel aldri med disse. Altså min far er den eneste som snakker minst 1 gang i måned med de. Så jeg har virkelig ikke noe behov for å melde å høre med dem om å besøke som fleste her nevner😅 

Du er jo ikke forplikta til det. 

I fjor var sønnen og jeg på biltur i Norge og stoppa innom en tremenning og fikk overnatte der. Før det hadde jeg møtt henne en gang for 10 år siden, før det hadde det gått 18 år. Men det var hyggelig. Betyr jo ikke at vi skal snakke sammen hver eneste dag av den grunn. Hadde jeg ikke følt for å ha kontakt med henne hadde jeg ikke stoppa innom 

Anonymkode: fa440...d9e

Annonse

Jeg lurer litt på hvorfor du egentlig spør om det her. Du vil jo ikke uansett og kommer ikke til å ombestemme deg av at noen her mener du burde treffe dem.

Anonymkode: 4a147...66d

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer litt på hvorfor du egentlig spør om det her. Du vil jo ikke uansett og kommer ikke til å ombestemme deg av at noen her mener du burde treffe dem.

Anonymkode: 4a147...66d

Jeg er så enig 😅😅😅

Anonymkode: 90e0f...418

Hadde dette vert familie jeg har mye kontakt med hadde saken vert annerledes. Men jeg snakker som regel aldri med disse. Altså min far er den eneste som snakker minst 1 gang i måned med de. Så jeg har virkelig ikke noe behov for å melde å høre med dem om å besøke som fleste her nevner😅 

Nei jeg hadde ikke giddet det. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du er jo ikke forplikta til det. 

I fjor var sønnen og jeg på biltur i Norge og stoppa innom en tremenning og fikk overnatte der. Før det hadde jeg møtt henne en gang for 10 år siden, før det hadde det gått 18 år. Men det var hyggelig. Betyr jo ikke at vi skal snakke sammen hver eneste dag av den grunn. Hadde jeg ikke følt for å ha kontakt med henne hadde jeg ikke stoppa innom 

Anonymkode: fa440...d9e

Dette er bare så frekt, å legge seg inn hos folk man ikke kjenner for å spare penger. De sa nok at det var greit, men tenkte nok sitt. Frekkhetens nådegave. 

Hi, du gjør som du vil. Jeg hadde ikke kontaktet folk kun pga at man er i slekt. 

Anonymkode: b5f46...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...