Gå til innhold

Feriehus i utlandet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hvor ville dere kjøpt hus/leilighet med disse kriteriene:

Max 3-4 t flytur

Sykkelavstand til strand

Nærhet til tennisbane

Ikke for byråkratisk og vanskelig å forholde seg til myndighetene  

Anonymkode: 9d6fd...941

Det kommer litt an på budsjett også. Med tanke på kort flytid ville jeg tenkt sør i Frankrike , men det kan være dyrt. Økonomisk så er nok Spania landet ditt. Hadde det ikke vært for ditt siste krav så ville jeg sagt Italia😊

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Danmark er ikke aktuelt, vi vil ha det varmere. Hvor i Spania er det best å begynne å sjekke?

Har noen erfaring med Kroatia? 

Anonymkode: 9d6fd...941

Det beste er å besøke aktuelle steder på en ferie. Akkurat hvor dere ønsker hus vil du selv vite utifra budsjett, egne preferanser og erfaring.  Bruk god tid på prosessen og gjør grundige undersøkelser. Vi står selv i prosess med kjøp av feriehus og vi har brukt nærmere 3 år. Det tar tid og det lønner seg ikke å forhaste seg.

mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Det beste er å besøke aktuelle steder på en ferie. Akkurat hvor dere ønsker hus vil du selv vite utifra budsjett, egne preferanser og erfaring.  Bruk god tid på prosessen og gjør grundige undersøkelser. Vi står selv i prosess med kjøp av feriehus og vi har brukt nærmere 3 år. Det tar tid og det lønner seg ikke å forhaste seg.

Enig i dette ⬆️

Vi var på mange visninger, og skiftet preferanser etterhvert. Jo flere hus og steder man besøker, desto lettere er det å vite hva man vil ha og ikke ha. Jeg ville ikke forhastet meg, men brukt god tid på å undersøke. Når det kommer til byråkrati, tilbyr de fleste meglerne hjelp med alt av papirer. Det er også vanlig å ha en advokat som hjelper deg med skatteoppgjør og lignende, så ikke la deg avskrekke av sånt. 

Kira skrev (3 timer siden):

Enig i dette ⬆️

Vi var på mange visninger, og skiftet preferanser etterhvert. Jo flere hus og steder man besøker, desto lettere er det å vite hva man vil ha og ikke ha. Jeg ville ikke forhastet meg, men brukt god tid på å undersøke. Når det kommer til byråkrati, tilbyr de fleste meglerne hjelp med alt av papirer. Det er også vanlig å ha en advokat som hjelper deg med skatteoppgjør og lignende, så ikke la deg avskrekke av sånt. 

Enig i det siste der også. Vi står i sluttspurten nå og det er veldig betryggende å ha hjelp av advokat. Vi snakket akkurat om det her når mannen snakket med vår advokat om at han i dag var i godt humør og så positivt på fremdriften. Vi har nemlig vært litt PÅ med alle spørsmål vi har hatt😊. Poenget mitt er at byråkrati må man regne med, men det ordner seg som regel med god bistand. Noen ganger er det dog 2 skritt frem og 2 tilbake 🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...