Gå til innhold

Bruke visa debit kort i spania?

Anbefalte innlegg

Har dere brukt egen bankkort i utlandet uten noe problem?

Noen anbefaler kredittkort med tanke om man blir svindlet? Hvordan svindlet?

vet ikke om jeg burde ta kredittkort da jeg bare skal på en ferie og ikke har bruk for kreditt kortet ellers. 

Anonymkode: 230e6...ae9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446167-bruke-visa-debit-kort-i-spania/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Har dere brukt egen bankkort i utlandet uten noe problem?

Noen anbefaler kredittkort med tanke om man blir svindlet? Hvordan svindlet?

vet ikke om jeg burde ta kredittkort da jeg bare skal på en ferie og ikke har bruk for kreditt kortet ellers. 

Anonymkode: 230e6...ae9

Ikke noe problem, skulle jeg tro. De siste årene har jo handelen blitt registret ut, like fort som her hjemme. Gjør det enklere å ha oversikt. Var ikke sånn for bare noen år siden. Sist ferie brukte vi kun debitkort (Italia). Ville likevel ikke brukt det på et hvilket som helst popupmarked

Endret av prekæs

Nå bruker vi kun spansk bankkort, men det er fordi vi har bolig der og ønsker å sette over euro hver gang det er god kurs. Tidligere brukte vi stort sett kredittkort, rett og slett fordi vi fikk bedre kurs hos dem enn i vanlig bank. Har aldri opplevd svindel når det kommer til kortbruk i Spania, så tror ikke det spiller så stor rolle om du har kredittkort eller bankkort. 

Men som Prekæs skriver, er det ikke alle steder vi bruker kort. Jeg bruker kun kontanter på markedene, i taxi og i små frittstående boder.

Jeg bruker aldri debetkort når jeg er i utlandet eller handler på nett. Får noen tak i kortet eller kortdetaljene og rekker å bruke det før de blir stoppet, kan de i verste fall tømme kontoen. Gjør noen det samme med et kredittkort er det bare regningen din som blir større. Da kan du få stoppet det før pengene forlater din konto og du kan få regningen slettet. I tillegg ligger det  ofte litt forsikring i kredittkort; som reiseforsikring om det meste av reisen er betalt med kredittkortet og en slags kjøpsforsikring. 

Anonymkode: 24372...739

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...