Gå til innhold

Piercingstudio Bergen som tar hull i øreflipp.

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 10 år har ønsket seg hull i ørene i flere år nå.

Helst skulle jeg gjort dette på posh piercing i Oslo, men vi bor i Bergen.

Noen som vet om noen som er god på dette i Bergens området?

Anonymkode: 4670b...543

Fortsetter under...

Tusen takk for svar.

Det er kun henne og en annen jente på trinnet som ikke har fått hull i ørene.

Hun har mast siden hun startet på skolen. Den gang sa jeg: «Du skal få lov når du blir 10 år..» Dette har hun hatt nedtelling til.

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

WitchBitchy piercer barn, men ellers vet jeg ikke om noen. Vi har valgt å vente til vår blir 12.

Anonymkode: bb3af...545

Ville virkelig ikke gått der med et barn. Jeg tok «nesepiercing» der som tenåring og hun brukte «pistol» som er veldig lett å skyte skjevt med. Mulig det er nål nå, men jeg ville ikke tatt med mitt barn dit.

Alle studioene gjør det. Vi har vært veldig fornøyd med mottagelsen og resultatet på leading light. Min datter var også ti, nå når hun er femten har hun tatt to hull til samme sted.

Anonymkode: ff57c...5bb

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Ville virkelig ikke gått der med et barn. Jeg tok «nesepiercing» der som tenåring og hun brukte «pistol» som er veldig lett å skyte skjevt med. Mulig det er nål nå, men jeg ville ikke tatt med mitt barn dit.

Alle studioene gjør det. Vi har vært veldig fornøyd med mottagelsen og resultatet på leading light. Min datter var også ti, nå når hun er femten har hun tatt to hull til samme sted.

Anonymkode: ff57c...5bb

Leading light piercer ikke barn lengre, jeg vet de gjorde det før. Min eldste tok nettopp nye hull der (hun er 14), og vi er veldig fornøyd. Vi venter til minste blir gammel nok.

Anonymkode: bb3af...545

Annonse

Tusen takk for alle svarene❤️

Jeg kommer ikke til å la henne få hull med pistol.

Jeg har sett endel som har veldig feilplasserte hull. 
Aller helst har jeg lyst å dra til Posch Piercing i Oslo. Men håpet at det var noen som var like gode i Bergen.

Oppdatering..

Vi kontaktet Leading Light. De hadde 13-års grense.

Endte opp på Wichy Bitchy, og er SÅ fornøyd.

Hun tok seg kjempegod tid. Stengte faktisk døren for andre kunder mens vi var der. Hun var skikkelig trygg og snill og fikk veldig god kontakt med datteren vår.

Piercingen ble gjort med piercingnål. Alt utstyr var forseglet og hygienen var veldig god.

Brukte tid på å finne penest sted.

Vi er strålende fornøyd både snuppelupp og foreldre❤️

Takker for god hjelp fra fine dere🥰

Både jeg selv som liten og mine barn har fått hull i ørene hos frisør. Fine hull (samme sted på begge ørene) som har holdt seg fint uten problemer i alle år.

Vet piercing-folk sier man MÅ ta det hos dem, men det er ikke sant. Flinke frisører er vel så bra :)

Anonymkode: ce024...ffd

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ikke nå lenger.

Anonymkode: 0bc1b...1d9

Siden når? Der vi bor gjør de det. Frisørsalongen har en egen frisør som både er veldig flink med barn (å klippe dem) og flink å ta hull i ørene. De får velge mellom flere øredobber. Veldig profesjonelt og fint resultat :)

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Tusen takk for alle svarene❤️

Jeg kommer ikke til å la henne få hull med pistol.

Jeg har sett endel som har veldig feilplasserte hull. 
Aller helst har jeg lyst å dra til Posch Piercing i Oslo. Men håpet at det var noen som var like gode i Bergen.

Løsningen er vel å gå til en som vet hva de gjør. Frisøren mine barn har gått til er veldig flink. Setter ikke hullene feil med «pistolen». 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Både jeg selv som liten og mine barn har fått hull i ørene hos frisør. Fine hull (samme sted på begge ørene) som har holdt seg fint uten problemer i alle år.

Vet piercing-folk sier man MÅ ta det hos dem, men det er ikke sant. Flinke frisører er vel så bra :)

Man kan være heldig. Grunnen til at man ikke bør gjøre det er for når det skytes hull så fjerner du hud. Sjansen for at det blir feil plassert er mange ganger større enn ved nål. Og de som driver med piercing har bedre kjennskap til anatomien i øret så vet hvor man best kan sette.

Anonymkode: 20c9d...2e2

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Siden når? Der vi bor gjør de det. Frisørsalongen har en egen frisør som både er veldig flink med barn (å klippe dem) og flink å ta hull i ørene. De får velge mellom flere øredobber. Veldig profesjonelt og fint resultat :)

Siden lengesiden. Sist jeg så en frisør gjøre det, var på tidlig 2000-tallet, men vet det fortsatt praktiseres. Jeg har tatt tre hull i ørene og et i nesen hos frisør. Veldig fornøyd med resultatet, så det handler ikke om hvor flinke de er. Men når du tar hull, begynner du naturligvis å blø. Dette blodet havner på/inni pistolen, som ikke kan rengjøres skikkelig. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Siden lengesiden. Sist jeg så en frisør gjøre det, var på tidlig 2000-tallet, men vet det fortsatt praktiseres. Jeg har tatt tre hull i ørene og et i nesen hos frisør. Veldig fornøyd med resultatet, så det handler ikke om hvor flinke de er. Men når du tar hull, begynner du naturligvis å blø. Dette blodet havner på/inni pistolen, som ikke kan rengjøres skikkelig. 

Hvor får små unger (under 5 år) tatt hull i øret da, piercingsstudioer gjør vel ikke det på små? Ser jo små unger med hull i ørene fra tid til annen.

Anonymkode: 6c557...d32

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvor får små unger (under 5 år) tatt hull i øret da, piercingsstudioer gjør vel ikke det på små? Ser jo små unger med hull i ørene fra tid til annen.

Anonymkode: 6c557...d32

Mi tok på Posh Percing i Oslo rett før hun ble 5. Og som nevnt, det er nok noen som fortsatt praktiserer pistolpercing. Det er ikke noe aldersgrense, den er det studioene som setter selv.

Anonym bruker skrev (På 26.2.2024 den 18.57):

Jeg tok med pistol som barn og hullet er skjevt. Tok nye hull som var mer sentrert på øreflipp (med pistol) men hullet fikk infeksjonen og skled sammen med det andre til et digert hull. Kan nå ikke gå med øredobber, har ikke brukt det på 15 år nå. Jeg har derfor sett så ikke det kan bli og skal ta min 14 åring med til piercing studio som tar med nål. Skal få de til å se på min situasjon på samme tid for kanskje det kan fikses nå. 

Ville aldri tatt hull med pistol på mine barn, og iallefall ikke i ung alder for hullet kan bli skjevt når man vokser til. 

Anonymkode: 58fc3...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...