Gå til innhold

Pappaen koser barnet på 2 år for hardt. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Han er en stor sterk mann med mye kjærlighet til barnet sitt og vil gjerne gi kos og kyss på kinnet. Men det blir for hardt og barnet har nå begynt å si «Aua, stopp pappa» og holder hånda si foran kinnet sitt. Pappa insisterer på kos og kyss på kinnet likevel. Han mener at barnet bare leker når han sier aua. Hvis pappa ringer begynner han å gråte og si aua og tar seg til kinnet. Pappa har nå begynt å gi godteri mot kos. Hvis barnet koser får det godteri. Dette er vondt å se på og jeg har sagt fra mange ganger, selvfølgelig. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: ccd74...c21

Fortsetter under...

Du får si bestemt at han lærer barnet at nei (aua) ikke betyr nei, og at ungen bare må godta å bli overkjørt og slippe noen uønsket innenfor sin intimsone. Hvis får ikke respekterer barnets grenser, hvorfor skal det tro at andre vil gjøre det? 

Anonymkode: a5d03...d4b

Den samtalen måtte jeg faktisk ta med mannen her også. Både når det gjalt meg og barna, han skal kose, tulle, klemme, men er altfor hardhendt, slik at det gjør vondt etterpå. Ikke med vilje, men alt er litt for hardt eller voldsomt. Var selvsagt vi som var problemet, så nå skygger både jeg og barna unna, så får vi se om det går opp et lys etterhvert.

Anonymkode: 54f1c...6f1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men i alle dager?? Er denne mannen tilbakestående? Har må du snakke i store, sinte ord! Dette har du faktisk ikke lov å la fortsette!

Anonymkode: 0c7f4...cf1

Har snakket store sinte ord mange ganger, men han fortsetter.. Veldig vanskelig situasjon. 

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Dette er jo helt hårreisende. Betale ungen for å holde ut smerten??? Hvorfor må han kose så hardt? Er han mentalt tilbakestående?

Anonymkode: 8c55a...0ea

Jeg vet ikke hvorfor. Gjetter på at han selv har blitt behandlet på samme måte. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Den samtalen måtte jeg faktisk ta med mannen her også. Både når det gjalt meg og barna, han skal kose, tulle, klemme, men er altfor hardhendt, slik at det gjør vondt etterpå. Ikke med vilje, men alt er litt for hardt eller voldsomt. Var selvsagt vi som var problemet, så nå skygger både jeg og barna unna, så får vi se om det går opp et lys etterhvert.

Anonymkode: 54f1c...6f1

Takk, hvor gamle er barna? Veldig vanskelig… 😰

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har snakket store sinte ord mange ganger, men han fortsetter.. Veldig vanskelig situasjon. 

Da gir du han én sjans til å slutte før du anmelder han for overgrep og eller mishandling. Når han totalt ignorerer barnets smerter og ubehag begår han en ulovlig handling. 

Anonymkode: 0c47a...71f

Da trenger han veiledning fra noen andre enn deg, for deg hører han tydeligvis ikke på. Barnevernet eller familievernkontor, helsestasjonen, barnehagen, hvem som helst som han kanskje har litt respekt for. 

Anonymkode: b769e...13c

Snakk med helsesykepleier, be om råd for hvordan du skal nå inn til han.

Kanskje må noen andre snakke med han, for selv om han ikke mener noe galt med handlingene sine så gjør han noe galt. Han har tydeligvis ingen peil på dette med omsorg for barn, og trenger veiledning.

Anonymkode: 691bf...834

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Snakk med helsesykepleier, be om råd for hvordan du skal nå inn til han.

Kanskje må noen andre snakke med han, for selv om han ikke mener noe galt med handlingene sine så gjør han noe galt. Han har tydeligvis ingen peil på dette med omsorg for barn, og trenger veiledning.

Anonymkode: 691bf...834

Ja, det var lurt. Jeg har god kontakt med helsesykepleier. Kanskje han kan bli med på en samtale. 

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ja, det var lurt. Jeg har god kontakt med helsesykepleier. Kanskje han kan bli med på en samtale. 

Snakk med helsesykepleier alene først? Noe sier meg at han ikke blir med dit. 

Anonymkode: 25810...278

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...