Anonym bruker Skrevet 31. januar #51 Del Skrevet 31. januar 18,5. jeg er seriøst ikke veldig tynn. Ser egentlig ut som om jeg kunne tatt av et par kilo. Anonymkode: fdbc2...62d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446155-hva-er-din-bmi/page/3/#findComment-150180363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar #52 Del Skrevet 31. januar Anonym bruker skrev (På 26.2.2024 den 18.51): 22,8. og jeg ser skikkelig kvapsete og overvektig ut. Tror nok folk tror jeg veier mye mer fordi jeg har mye fett og lite muskler og tynn benbygning. har også en fettprosent på 38 da. Så BMI er ikke alt. På det tynneste rundt livet er jeg 95 cm. Så jeg har «obese» (svært overvektig» fettprosent og midje. Men for lav BMI til å få wegovy for eksempel. Selv om det finnes folk med høy BMI og lav fettprosent som ikke trenger å gå ned i vekt. Så BMI (og vekt generelt) er et dårlig mål på overvekt spør du meg. Jeg har også søvnapné som legen mener skylles høy fettprosent og overvekt på overkropp og nakkeområdet. Men jeg kan som sagt ikke få wegovy for det. Prøver å spise sunt og trene men får bare til å holde vekta når jeg prøver HARDT (om jeg spiser etter sulten, selv om jeg da også spiser sunt og ikke alt for mye, går jeg opp i vekt! Holder bare vekta når jeg spiser mye mindre enn jeg egentlig orker. Det vil si en sunn lavkarbo salat til lunsj (dagens første måltid) og en liten porsjon middag. Tenker MYE på mat fordi jeg er konstant sulten. Men jeg ser ut som jeg stapper i meg sjokolade hele tida 🤣😭 Anonymkode: 7083d...764 Du høres ut som meg, 100% ❤️ Jeg har nå gått ned fra 68 kg til 58 kg, (jeg er 165 cm høy) så min BMI er nå 21,3. så jeg er jo nesten undervektig i forhold til norsk BMI-standard. MEN jeg har fortsatt en fettprosent på 32, så overse i følge flere steder, og jeg er 82 cm rundt midjen, som også er for mye med tanke på risiko for sykdom. Jeg har også hatt høyt kolesterol (det er innenfor omtalen nå!) og har PCOS. Så mange overvektig-«diagnoser». Jeg tror jeg bør gå ned videre til rundt 54 kg (jeg er som sagt 58 nå). Har masse valker på magen fortsatt. Alternativt kan jeg godt gå opp i muskler og beholde sånne vekt men lavere fettprosent, men kroppen min klarer så og si ikke å øke muskelmassen, jeg er veldig svak😅 Jeg har også vært oppe i fettprosent på 38 og 95 cm rundt livet!❤️ I Norge er BMI og målene ikke tilpasset sånne som deg og meg. I Japan har de fleste BMI på rundt 19. selv om jeg er norsk er nok min kroppstype mer som dem, jeg har veldig smale håndledd og ankler, tynne bein og veldig lite muskler. Mens mange nordmenn er bredbygd og har mye muskler. Akkurat som deg har jeg også alltid gått opp i vekt om jeg ikke prøver og er mye sulten: når jeg klarer å spise mer lavkarbo går det bedre! ❤️ Her er det jeg gjør nå. Spiser ikke frokost, men er sulten når jeg kommer på jobb så da spiser jeg litt miso-suppe eller litt buljong i varmt vann (som en suppe). Det er nesten INGEN kalorier, men får meg til å føle meg mett og fornøyd fram til lunsj. Da prøver jeg spise mye grønnsaker og proteiner, men er ikke så streng på lavkarbo for tida, så tar litt karbohydrater også, men prøver på mye fiber Drikker også mye vann. Etter middag gir jeg ikke meg selv lov å spise mer før dagen etter. Blir jeg veldig fysen tar jeg en sånn «suppe» som nevnt over igjen. 😅 Men for all del, jeg er ikke perfekt og minst én gang i løpet av uka blir det noe annet på kvelden: men da er det ny sjanse neste dag og det går fint for det er en viktig ting: ikke gi opp når man ikke klarer det men prøve igjen dagen etter! Og på fredag kveld er det potetgull. 😁 gir ikke opp den! Ellers prøver jeg å gå minst 10 000 skritt hver dag. Men igjen, ikke nazi, og feirer alt. Får jeg 7300 skritt tenker jeg at det er jo mye bedre enn 5000 og går jeg 5000 tenker jeg det er jo bedre enn 3000. Om du skjønner. Men 10 000 er målet, og i snitt går jeg vel 9000 skritt om dagen! Det har også hjulpet på vektnedgangen, veldig! Det gjør en mindre sulten også. Jeg er 40 nå, og klarte aldri gå ned i vekt før de siste par årene, trodde ikke jeg kunne. Kan jeg kan du! Føles som vi har mye til felles! Har faktisk ikke lest/hørt om noen andre som har det som meg før. Altså lav BMI og høy fettprosent. ❤️ Og det føles SÅ mye bedre å gå ned litt. Klærne sitter bedre og har mer energi også. Selv om jeg aldri vil ha smalt liv, det får så være.. Anonymkode: 7083d...764 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446155-hva-er-din-bmi/page/3/#findComment-150180369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar #53 Del Skrevet 31. januar Anonym bruker skrev (På 25.2.2024 den 12.19): Lurer på hva som er vanlig. Anonymkode: e695f...ed6 Det finner du ikke ut ved å spørre her. Det er oftest folk som er opptatt av vekt som vet svaret på det sånn på stående fot. Mange av dem har spiseforstyrrelser, en del har da også lav BMI som konsekvens. Det er helt symptomatisk at slike tråder gir et veldig skjevt i inntrykk med mange undervektige som svarer. Om du vil vite hva som er vanlig, søk heller opp statistikk. Anonymkode: 4bdba...e61 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446155-hva-er-din-bmi/page/3/#findComment-150180370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar #54 Del Skrevet 31. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du høres ut som meg, 100% ❤️ Jeg har nå gått ned fra 68 kg til 58 kg, (jeg er 165 cm høy) så min BMI er nå 21,3. så jeg er jo nesten undervektig i forhold til norsk BMI-standard. MEN jeg har fortsatt en fettprosent på 32, så overse i følge flere steder, og jeg er 82 cm rundt midjen, som også er for mye med tanke på risiko for sykdom. Jeg har også hatt høyt kolesterol (det er innenfor omtalen nå!) og har PCOS. Så mange overvektig-«diagnoser». Jeg tror jeg bør gå ned videre til rundt 54 kg (jeg er som sagt 58 nå). Har masse valker på magen fortsatt. Alternativt kan jeg godt gå opp i muskler og beholde sånne vekt men lavere fettprosent, men kroppen min klarer så og si ikke å øke muskelmassen, jeg er veldig svak😅 Jeg har også vært oppe i fettprosent på 38 og 95 cm rundt livet!❤️ I Norge er BMI og målene ikke tilpasset sånne som deg og meg. I Japan har de fleste BMI på rundt 19. selv om jeg er norsk er nok min kroppstype mer som dem, jeg har veldig smale håndledd og ankler, tynne bein og veldig lite muskler. Mens mange nordmenn er bredbygd og har mye muskler. Akkurat som deg har jeg også alltid gått opp i vekt om jeg ikke prøver og er mye sulten: når jeg klarer å spise mer lavkarbo går det bedre! ❤️ Her er det jeg gjør nå. Spiser ikke frokost, men er sulten når jeg kommer på jobb så da spiser jeg litt miso-suppe eller litt buljong i varmt vann (som en suppe). Det er nesten INGEN kalorier, men får meg til å føle meg mett og fornøyd fram til lunsj. Da prøver jeg spise mye grønnsaker og proteiner, men er ikke så streng på lavkarbo for tida, så tar litt karbohydrater også, men prøver på mye fiber Drikker også mye vann. Etter middag gir jeg ikke meg selv lov å spise mer før dagen etter. Blir jeg veldig fysen tar jeg en sånn «suppe» som nevnt over igjen. 😅 Men for all del, jeg er ikke perfekt og minst én gang i løpet av uka blir det noe annet på kvelden: men da er det ny sjanse neste dag og det går fint for det er en viktig ting: ikke gi opp når man ikke klarer det men prøve igjen dagen etter! Og på fredag kveld er det potetgull. 😁 gir ikke opp den! Ellers prøver jeg å gå minst 10 000 skritt hver dag. Men igjen, ikke nazi, og feirer alt. Får jeg 7300 skritt tenker jeg at det er jo mye bedre enn 5000 og går jeg 5000 tenker jeg det er jo bedre enn 3000. Om du skjønner. Men 10 000 er målet, og i snitt går jeg vel 9000 skritt om dagen! Det har også hjulpet på vektnedgangen, veldig! Det gjør en mindre sulten også. Jeg er 40 nå, og klarte aldri gå ned i vekt før de siste par årene, trodde ikke jeg kunne. Kan jeg kan du! Føles som vi har mye til felles! Har faktisk ikke lest/hørt om noen andre som har det som meg før. Altså lav BMI og høy fettprosent. ❤️ Og det føles SÅ mye bedre å gå ned litt. Klærne sitter bedre og har mer energi også. Selv om jeg aldri vil ha smalt liv, det får så være.. Anonymkode: 7083d...764 Jeg prøvde denne fastemetoden, men opplevde å være såååå sulten før kl 10. Jeg har en høyintens jobb som starter 7 hver morgen, så slet i ukesvis før jeg sprakk. Tips til hvordan unngå å dø av sult? Anonymkode: 0f987...15c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446155-hva-er-din-bmi/page/3/#findComment-150180399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar #55 Del Skrevet 1. februar Søkte det opp, og det ble bmi på 25. men det står jo ikke om jeg er mann eller kvinne da, men sto jeg var overvektig. Jeg er 168 og 72 kg. Ikke overvektig i det hele tatt. 2 kg mindre er normalvektig. Dette betyr ingenting. Folk har ulik kropp og fasong. Mosjonerer man og spiser normalt og sunt så er det ingenting i veien med å ha bmi på 25 Anonymkode: 7e246...c98 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446155-hva-er-din-bmi/page/3/#findComment-150180433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar #56 Del Skrevet 1. februar 19,6. pinnebein og pinne armer. Trenger mindre midje, der er det mye fett. Anonymkode: b4e5f...895 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446155-hva-er-din-bmi/page/3/#findComment-150180447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar #57 Del Skrevet 1. februar Anonym bruker skrev (På 25.2.2024 den 12.19): Lurer på hva som er vanlig. Anonymkode: e695f...ed6 søk på bmi kalkulator Anonymkode: 73741...9ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446155-hva-er-din-bmi/page/3/#findComment-150180460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå