Gå til innhold

Smerter i kneet, spesielt om natta

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg våknet av smerter i kneet hvis jeg snur meg i søvne og bøyer det i forbindelse med det. Det er kun smertefritt hvis jeg ligger med kneet rett ut. Smerten er lokalisert til baksiden av kneet (ikke kneskåla).

Når jeg står opp går smerten over, men på starten av dagen er det veldig ømt i bøyd stilling. Ikke smerter ved gange/aktivitet, men kan bli litt ømt igjen hvis jeg sitter lenge. Det er altså bare om natta det gjør skikkelig vondt.

Noen som har vært borti det samme og har en teori på hva det kan være? Har ikke legetime før uti april…

Anonymkode: bf86c...f61

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446152-smerter-i-kneet-spesielt-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg fikk en rift i menisken, kom smertene først på baksiden av kneet. Spesielt på natten, og sånn du beskriver det.

Nå var jeg så uheldig at jeg rev av hele menisken ved roten noen måneder senere, og jeg måtte opereres. Men hvis det kun er en rift, så går det kanskje over av seg selv?

Anonymkode: 4fd2b...937

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da jeg fikk en rift i menisken, kom smertene først på baksiden av kneet. Spesielt på natten, og sånn du beskriver det.

Nå var jeg så uheldig at jeg rev av hele menisken ved roten noen måneder senere, og jeg måtte opereres. Men hvis det kun er en rift, så går det kanskje over av seg selv?

Rev du den av pga riften, eller var der noe som utløste det?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Rev du den av pga riften, eller var der noe som utløste det?

Ja, legen mente det var grunnet riften. Jeg rev den av etter en rask bevegelse i kneet, ingen belastning eller noe. Skulle bare rekke heisen, tok et langt skritt forover og da revnet den. Tror ikke det er vanlig, og er nok ingenting å bekymre seg over.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, legen mente det var grunnet riften. Jeg rev den av etter en rask bevegelse i kneet, ingen belastning eller noe. Skulle bare rekke heisen, tok et langt skritt forover og da revnet den. Tror ikke det er vanlig, og er nok ingenting å bekymre seg over.

Er bare så usikker på hvilke aktiviteter jeg kan gjøre. Kan jeg gå på ski og trene normalt liksom, eller bør jeg hvile mest mulig…

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Er bare så usikker på hvilke aktiviteter jeg kan gjøre. Kan jeg gå på ski og trene normalt liksom, eller bør jeg hvile mest mulig…

Kan du ikke få deg en time hos fastlegen, sånn at du kan få henvisning til MR? Det er vanskelig å vite hvilke aktiviteter du bør/ikke bør gjøre, før man vet hva som er problemet.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Bestill en time hos kiropraktor, naprapat e.l.

Da får du time til uka og kommer til noen som er spesialister på dette

Anonymkode: 244cb...eb9

De kan jo ikke vite før man ser på et bilde. Har aldri tenkt på naprapat som spesialist på et kne. Ortoped derimot…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...