Anonym bruker Skrevet 24. februar 2024 #26 Del Skrevet 24. februar 2024 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det var bare 1da😂 Hi Anonymkode: 47874...f23 1 her ja, men det er ikke uvanlig med sånne kommentarer altså. Anonymkode: 3f07d...025 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2024 #27 Del Skrevet 24. februar 2024 Man blir vel ikke provosert på vegne av de som velger el-bil. Men det er provoserende at man velger p kjøpe en bil man vet generelt er vanskeligere å bruke om vinteren her i Norge og så sitter og klager og skylder på alle andre når det ikke går bra… Anonymkode: 7b452...0a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2024 #28 Del Skrevet 25. februar 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Man blir vel ikke provosert på vegne av de som velger el-bil. Men det er provoserende at man velger p kjøpe en bil man vet generelt er vanskeligere å bruke om vinteren her i Norge og så sitter og klager og skylder på alle andre når det ikke går bra… Anonymkode: 7b452...0a5 Hvorfor er det vanskligere å kjøre en el bil på vinteren? Anonymkode: 47874...f23 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prekæs Skrevet 25. februar 2024 #29 Del Skrevet 25. februar 2024 Det er ikke ferien det butter i, tipper jeg. Vil folk lade bil flere ganger i løpet av en langtur (evnt korttur), må de gjerne få gjøre det for min del. Noen klarer jo til og med gjøre ladepauser til noe som bare er positivt og ikke et nødvendig onde. Da kan man jo gjøre noe hyggelig sammen og det er jo bare fryd og gammen. Jeg tipper det butter mer, når det er 20 kalde og man har beregnet at strømmen holder hjem og man plutselig får 3 mil omvei pga omkjøring. Selv kjenner jeg flere som har byttet ut elbil til hybrid eller ren fossil. De fleste sier akutt strømmangel dessverre gjør at ladetid ikke er noe hyggelig lenger. En tidstyv som fort kan gjøre at de kommer for sent for å hente i barnehagen og andre avtaler. Kjører kun med strøm i hverdagen selv, men det er veldig bekvemt å ha hybrid som kan ta over når strømmen er oppbrukt. Å lade bil er vel egentlig like kjedelig som å fylle bensin, mener jeg. Kos er det i hvert fall ikke i min verden, men selvsagt fint om noen syns det er koselig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prekæs Skrevet 25. februar 2024 #30 Del Skrevet 25. februar 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor er det vanskligere å kjøre en el bil på vinteren? Anonymkode: 47874...f23 Tipper det kommer av at den er tyngre enn en fossilbil, noe som kan gjøre bilen litt vanskeligere å kjøre. Er nok en vanesak Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2024 #31 Del Skrevet 25. februar 2024 prekæs skrev (7 minutter siden): Tipper det kommer av at den er tyngre enn en fossilbil, noe som kan gjøre bilen litt vanskeligere å kjøre. Er nok en vanesak Jeg har ikke hatt noe problem med de to el bilene jeg har kjørt og kjører nå, men det er ikke av de største. Mannen sin audi e-tron er en tung bil ja, det er 4 hjulstrekk og med piggdekk, den kan slenge litt med rævva hvis det er veldig glatt, men dette vet han jo om og kjører deretter, så er ikke noe problem. Anonymkode: 47874...f23 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prekæs Skrevet 25. februar 2024 #32 Del Skrevet 25. februar 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke hatt noe problem med de to el bilene jeg har kjørt og kjører nå, men det er ikke av de største. Mannen sin audi e-tron er en tung bil ja, det er 4 hjulstrekk og med piggdekk, den kan slenge litt med rævva hvis det er veldig glatt, men dette vet han jo om og kjører deretter, så er ikke noe problem. Anonymkode: 47874...f23 Har forholdsvis stor hybrid og har fått meg et par aha opplevelser i vinter. Den veier ganske så mye mer enn den vi byttet ut i fjor. Har gått bra, men der jeg har sklidd, hadde jeg nok ikke sklidd med den gamle. Det sies også at tyngden er grunnen til at dekkene slites fortere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2024 #33 Del Skrevet 25. februar 2024 Jeg gjetter på at det er de samme folka som blir i harnisk over vegetarmat. Jeg kom over en oppskrift på veggisburger på Facebook (kanskje postet av Meny eller et eller annet firma) , og du skulle ha sett det blodbadet som var i kommentarfeltet. På grunn av en oppskrift! Folk var rasende over at burgeren var uten kjøtt! Noen blir veldig redde av at verden forandrer seg. Anonymkode: 0400c...3db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2024 #34 Del Skrevet 25. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det vanskligere å kjøre en el bil på vinteren? Anonymkode: 47874...f23 Det kan ikke jeg svare på. Mulig det er bilene, mulig det er sjåførene. Anonymkode: 7b452...0a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2024 #35 Del Skrevet 25. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 24.2.2024 den 9.35): Er så morsomt å lese kommentarfelt på f.eks el bil tester som kommer opp på facebook siden min, der kommenterer de som kjører fossilbil at de aldri kunne kjørt el bil med så lav rekkevidde, kunne aldri stått i ladekø, ler av at noen av bilene ikke kan dra henger, ler av at man ikke kan kjøre like langt i 30 minus osv osv Jeg er helt enig i at det er tullete å få billigere bom, kjøre i kollektivt felt og før da årsavgiften var billigere, disse bilene sliter like mye på veiene om ikke mer da de ofte er tyngre. Så for meg så gjør ikke det noe at det er likt for alle. Men hvorfor bry seg om at jeg må stoppe å lade en gang på en tur som er 50 mil, noe vi kjører hver sommer og av og til andre ganger, vi har hund og barn og da er det godt å strekke på beina i 20 min det tar å lade bilen opp igjen. Jeg kjører heller aldri med henger, har ikke hengerlappen, og hadde uansett ikke kjørt over Saltfjellet med henger i 30 minus, for det er ikke mitt behov. Dette er bare eksempel. Jeg har full forståelse for at el bil ikke passer alle eller alle steder i Norge, men jeg sitter da ikke å rakker ned på de som kjører fossilbil. Vi har jo og hatt bare fossilbil før, og selvfølgelig så er det digg å slippe å tenke lading på langturer. Men det er jo ikke ofte i løpet av året der skjer. Så i det daglige lader jeg hjemme 1 gang i uka for å komme meg på jobb, har da rett i underkant 10 mil tur retur jobb. Så vi sparer masse på å ha el bil da vi kun lader hjemme, så sant vi ikke er på langtur. Og jeg er helt ærlig vi har ikke el bil fordi det skal være så "miljøvennlig", men fordi det ble billigere (enn så lenge). Så det var spørsmålet mitt på en lørdagsmorgen😂 Anonymkode: 47874...f23 Jeg har ikke fått med meg at de rakker ned på el-bil sjåfører og de som velger el-bil som dekker deres behov. Jeg har sett at noen ler av og er bekymret for elbilers rekkevidde, egenskaper og bruktbilpris og at de kritiserer fordelene elbiler har/har hatt. Spesielt rekkevidden er det flere som er bekymret for. Man bryr seg om man må lade en gang på en tur på 50 mil om der ikke er ladestasjoner i nærheten av ruten uten at man må kjøre omveier. For de fleste er det ikke én lang tur som er problemet, men flere halvlange strekk uten lademuligheter. Man bryr seg også om det er for få ladestasjonene slik at man må stå lenge i kø. Mange borettslag er ikke bygget ut med lademuligheter og mange kan dermed ikke lade hjemme. Jobber man f.eks. på avsidesliggende steder (f.eks. fjellet), kan det by på utfordringer å få ladet bilene. Der er det gjerne kaldt slik at man har dårligere rekkevidde og man må kjøre langt for å finne muligheter for lading. Mange trenger også mulighet for henger og kan ikke kjøpe biler som ikke har mulighet for hengerfeste. Alt dette er gyldige innvendinger og jeg forstår godt at man er bekymret om elbilene ikke tjener ens behov samtidig som det produseres stadig færre bensin- og dieselbiler. Noen produsenter legger helt ned denne produksjonen. Føler man at egenskapene man trenger i en bil forsvinner fra markedet, kan nok det få folk til å bli bekymret. Jeg forstår at man kan kritisere elbiler som ikke tjener ens behov. Men jeg forstår ikke behovet for å rakke ned på de som velger en elbil som passer dem. Gjør man det har man rett og sett ignorert at man har forskjellige behov og at det er forskjellige kjøretøy som dekker disse behovene. Men det er kanskje ikke så lett å sette seg inn i andres argumentasjon/valg? Også ditt innlegg bærer litt preg av dette "Men hvorfor bry seg om at jeg må stoppe å lade en gang på en tur som er 50 mil, noe vi kjører hver sommer og av og til andre ganger, vi har hund og barn og da er det godt å strekke på beina i 20 min det tar å lade bilen opp igjen. " Det er jo bra at familier velger biler som dekker deres behov og det er lov å håpe at de som trenger biler med ekstra egenskaper snart vil finne dette også i elbilene som produseres. Anonymkode: df4c0...ab1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2024 #36 Del Skrevet 25. februar 2024 Det er veldig mye rart man lar seg provoserer over i dette landet. Mye artig i kommentarfeltene. Kanskje spesielt elbil, kjøtt og gretha Thunberg. Da går det varmt for noen. Jeg elsker min tesla, den er nydelig å kjøre, null stress å lade. Bilen står seg helt fint, ingen grunn til at vi skal ha økonomiske fordeler av å kjøre den vs en bensinbil f eks, jeg ville kjøpt den uansett. Beste er campingmodus, har madrass som blåses opp, deilige 20 grader hele natten. Men jeg har hatt en Renault zoe, den burde vært forbudt på veien om vinteren altså. For det første sank rekkevidden til 10 mil om vinteren, utrolig sær ladeordning som tok timevis og den spant bare den så snø på værmeldingen. Møkkabil! Anonymkode: 31745...7d7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2024 #37 Del Skrevet 25. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er veldig mye rart man lar seg provoserer over i dette landet. Mye artig i kommentarfeltene. Kanskje spesielt elbil, kjøtt og gretha Thunberg. Da går det varmt for noen. Jeg elsker min tesla, den er nydelig å kjøre, null stress å lade. Bilen står seg helt fint, ingen grunn til at vi skal ha økonomiske fordeler av å kjøre den vs en bensinbil f eks, jeg ville kjøpt den uansett. Beste er campingmodus, har madrass som blåses opp, deilige 20 grader hele natten. Men jeg har hatt en Renault zoe, den burde vært forbudt på veien om vinteren altså. For det første sank rekkevidden til 10 mil om vinteren, utrolig sær ladeordning som tok timevis og den spant bare den så snø på værmeldingen. Møkkabil! Anonymkode: 31745...7d7 Madrass? Anonymkode: 66f4e...3a3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2024 #38 Del Skrevet 25. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 24.2.2024 den 11.06): Skylder du på bilen at du kjører piggfritt? Du tuller ikke sant? Vi kjører elbil. Piggfritt. Kommer frem overalt. Den der var tynn. Anonymkode: 0af37...e3a «jeg kommer frem overalt hvor jeg kjører» Ok. Det betyr faktisk ikke at alle andre gjør det. Jeg har også en glimrende el-bil med 4hjulstrekk og piggfritt. Den er ikke kjørbar her jeg bor med bratte bakker når det ligger is overalt. Da er det bare pigg-SUVen som gjelder. Anonymkode: c15d8...69a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. februar 2024 #39 Del Skrevet 25. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 24.2.2024 den 10.05): Det vil jo gi mening å spørre der målgruppa er. Du ønsker ikke info, du ønsker provokasjon. Anonymkode: 84f4f...2ca Når du anser dette som et forsøk på provokasjon, så fremstår du egentlig som en som befinner deg midt i målgruppa😏 Og jada, overskriften er ikke riktig i forhold til innlegget, men jeg er helt enig i hva du mente. Jeg leser det samme, mange er regelrett elbilmotstandere. Jeg tror kanskje de er redde for at de skal bli tvunget over på elbil selv, og at de rett og slett ikke ønsker det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2024 #40 Del Skrevet 26. februar 2024 prekæs skrev (20 timer siden): Det er ikke ferien det butter i, tipper jeg. Vil folk lade bil flere ganger i løpet av en langtur (evnt korttur), må de gjerne få gjøre det for min del. Noen klarer jo til og med gjøre ladepauser til noe som bare er positivt og ikke et nødvendig onde. Da kan man jo gjøre noe hyggelig sammen og det er jo bare fryd og gammen. Jeg tipper det butter mer, når det er 20 kalde og man har beregnet at strømmen holder hjem og man plutselig får 3 mil omvei pga omkjøring. Selv kjenner jeg flere som har byttet ut elbil til hybrid eller ren fossil. De fleste sier akutt strømmangel dessverre gjør at ladetid ikke er noe hyggelig lenger. En tidstyv som fort kan gjøre at de kommer for sent for å hente i barnehagen og andre avtaler. Kjører kun med strøm i hverdagen selv, men det er veldig bekvemt å ha hybrid som kan ta over når strømmen er oppbrukt. Å lade bil er vel egentlig like kjedelig som å fylle bensin, mener jeg. Kos er det i hvert fall ikke i min verden, men selvsagt fint om noen syns det er koselig. Jeg er en av de som byttet ut elbilen med bensinbil, og bensinbil skal jeg ha så lenge det er mulig å kjøpe. Elbil passer ikke meg og mitt behov i det hele tatt, og aldri har jeg hatt så mye problemer med en bil enn de to elbilene jeg har hatt heller. Anonymkode: 1aa2e...bb3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446129-hvorfor-blir-de-som-kj%C3%B8rer-fossilbil-s%C3%A5-provosert-p%C3%A5-v%C3%A5re-vegne-som-kj%C3%B8rer-el-bil/page/2/#findComment-150072295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå