Gå til innhold

Dere som ikke bruker såpe til å vaske dere nedentil -det er utrolig kvalmt

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fra NHI.no

Anbefalt hygiene

For å opprettholde eller bedre miljøet i skjeden anbefales følgende:

• Vask underlivet og de ytre kjønnsorganene forsiktig kun utenfra med vann og mild uparfymert såpe hver dag

Anonymkode: 0cafb...699

Men dere vet selvsagt vedre enn nhi.

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men dere vet selvsagt vedre enn nhi.

Glemte linken

https://nhi.no/kroppen-var/kropp/underlivshygiene-rad

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Selvsagt ikke. Men jeg håper jo at de vasker seg ordentlig. 

Hvordan holder du ut tanken om at de kanskje ikke bruker såpe da? Er tanken på det så kvalmt, så er det rart at du ikke sniffer det på lang avstand.

Anonymkode: 5c945...203

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Er du alltid i nærheten av dusj når du bæsjet? Selv om du vasker deg med såpe er ikke rompen din fri for bakterier selv rett etter vask.

Hva gjør deg en autoritet på dette temaet - siden dine anbefalinger faktisk går i mot det brorparten av legestanden anbefaler? Har du tenkt sjæl?

Anonymkode: dc5a0...b59

Se anbefalingen fra NHI du...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg liker å være ren, og jeg vil helst omgås med folk som også er det. Regner med at du vasker føttene dine, selv om du ikke bruker dem til å spise med? 

Går du oppriktig rundt og tror at underlivet ditt er rent og bakteriefritt fordi du vasker det med såpe…?

Anonymkode: 2bed3...38b

Går du oppriktig rundt og tror at underlivet ditt er rent og bakteriefritt fordi du vasker det med såpe…?

Jeg tror selvsagt ikke det er sterilt. Men det er nok mye mindre avføringsrester og møkk hos de som vasker seg skikkelig enn hos de som bare skyller med vann. 

Se forøvrig anbefalingen fra NHI. 

Annonse

Det er flere bakterier på henda til kantinedama enn på toalettsetet, selv etter at hun vasket hender. Så at jeg har bakterier i rumpa så lever jeg fint med det. 

Kommer jo bakterier hver gang vi fiser og, ville vært slitsomt å vaske for hver gang 

Anonymkode: 9b0ff...84c

Jeg forholder meg til anbefalingene fra nhi fremfor diverse annet. Det der blir bare flaut. 

Hehe. Selvsagt gjør du det 😆

Jeg forholder meg til anbefalingene fra nhi fremfor diverse annet. Det der blir bare flaut. 

Nå sliter du med å komme med argumenter. Det er lett å se. Det er nesten allmennkunnskap å regne at man ikke skal bruke såpe i dåsa. 

Anonymkode: 10383...81b

Hehe. Selvsagt gjør du det 😆

Så du er uenig med NHI? Litt charter-Sveintakter kanskje? 

Nå sliter du med å komme med argumenter. Det er lett å se. Det er nesten allmennkunnskap å regne at man ikke skal bruke såpe i dåsa. 

Anonymkode: 10383...81b

Atte var? NhI anbefaler det jeg sier - og du mener jeg mangler argumenter? 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så du er uenig med NHI? Litt charter-Sveintakter kanskje? 

NHI er en, ifølge seg selv, «NHI.no er en helseportal som skal gjøre det lett for deg å finne relevant informasjon om sykdom, symptomer, undersøkelser, behandling, førstehjelp, trygdemedisin, rus, helse, kropp, trening, svangerskap, nyheter, quiz og intervjuer».  Om jeg stoler på dem? Jeg stoler ikke på en portal, men jeg håper jo de bruker gode kilder i informasjonsarbeidet sitt. 

En professor og overlege derimot, stoler jeg på har riktig og relevant kunnskap: https://www.kk.no/livstil/derfor-bor-du-droppe-intimvaskproduktene/67818034

Men du stoler kanskje mer på en «helseportal»?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

NHI er en, ifølge seg selv, «NHI.no er en helseportal som skal gjøre det lett for deg å finne relevant informasjon om sykdom, symptomer, undersøkelser, behandling, førstehjelp, trygdemedisin, rus, helse, kropp, trening, svangerskap, nyheter, quiz og intervjuer».  Om jeg stoler på dem? Jeg stoler ikke på en portal, men jeg håper jo de bruker gode kilder i informasjonsarbeidet sitt. 

En professor og overlege derimot, stoler jeg på har riktig og relevant kunnskap: https://www.kk.no/livstil/derfor-bor-du-droppe-intimvaskproduktene/67818034

Men du stoler kanskje mer på en «helseportal»?

Grip etter halmstrået ditt du. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Grip etter halmstrået ditt du. 

Det er det vel strengt tatt du som gjør, der du insisterer på at NHI har rett mens professorer, overleger og helsesykepleiere tar feil. 
Du er veldig kjedelig å diskutere med, der du insisterer på å ha rett selv om du vet at du er grundig motbevist. Foreslår at du vasker underlivet ditt akkurat som du vil, ingen bryr seg, og du burde heller ikke ha dette usunne engasjementet for fremmedes underlivshygiene.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hos Vulva.no finner du Norges fremste eksperter på nettopp vulva.

Anonymkode: e51a7...c36

Det er det vel strengt tatt du som gjør, der du insisterer på at NHI har rett mens professorer, overleger og helsesykepleiere tar feil. 
Du er veldig kjedelig å diskutere med, der du insisterer på å ha rett selv om du vet at du er grundig motbevist. Foreslår at du vasker underlivet ditt akkurat som du vil, ingen bryr seg, og du burde heller ikke ha dette usunne engasjementet for fremmedes underlivshygiene.

NHI har generelle anbefalinger basert på dypgående kunnskap av meget god kvalitet, og er blant annet en kilde for helsepersonell. At et fåtall leger og diverse sier noe annet er ikke nødvendigvis et bevis for at det de sier er sannheten og korrekt fakta. 

Da vi pusset opp badet tittet vi litt rundt på doer, og jeg synes den ene reklamen var ganske fin...

"Om bilen din er møkkete, vasker du den med et tørt papir?"

"Om du er møkkete på hendene, vasker du dem med et tørt papir?"

Vi kjøpte spyledo 😂

Så vi spyler rumpa med varmt vann hver gang vi har bæsjet, og det samme med tissen ca en gang om dagen da. Bare vann og ingenting annet, føler meg ganske så ren etter det.

Når jeg dusjer bruker jeg asan, det samme gjør mannen. Jeg synes det lukter litt rumpesvette om man ikke vasker seg med såpe, så jeg bruker en mild rumpesåpe. Hva andre gjør bryr meg midt i ......

Anonymkode: a13e8...ae3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Glemte linken

https://nhi.no/kroppen-var/kropp/underlivshygiene-rad

Jeg tror det er endel folk som har misforstått det med underlivsvask og såpe. Jeg tror de har trodd at all vask av alt "inni trusa" skal skje med vann, fordi de ikke vet hva de ulike delene heter eller noe. Alle råd om ingen såpevask er jo inni skjeden, og der vasker vel ikke folk flest så mye uansett. Rompa og ytre kjønnsdeler skal jo selvsagt vaskes med mild såpe/intimvask. Ellers blir det jo både dårlig lukt og smak der. At det finnes bakterier på hud og i rompa hele tiden uansett betyr jo ikke at man ikke skal vaske der med såpe fordi det ikke er noen vits. Man må jo fjerne fettlag og avføringsrester osv, og sånt og bakterier skylles ikke av med bare vann. Da hadde vi jo heller ikke trengt såpe ved håndvask?

Anonymkode: 531c8...4b9

Du sliter med andres pupper, spesifikt med brystvortene til ammende mødre, og du sliter med tanken på hvordan andre vasker seg. Det er ikke noe ved dette som er normalt, altså.

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

NHI har generelle anbefalinger basert på dypgående kunnskap av meget god kvalitet, og er blant annet en kilde for helsepersonell. At et fåtall leger og diverse sier noe annet er ikke nødvendigvis et bevis for at det de sier er sannheten og korrekt fakta. 

Fåtall leger? De som faktisk er eksperter på underliv er helt enige i at det helst bare bør brukes vann. (Rumpen er noe annet, og der kan man gjøre som man vil).

Anonymkode: e51a7...c36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...