Gå til innhold

Tror dere det vil være mye å spare for meg å begynne å handle på kiwi i stedet for spar?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å bytte matbutikk jeg handler på fra spar (eurospar) og til kiwi da jeg har hørt mange si kiwi skal være "så mye billigere". Jeg er forresten trumf medlem og medlem i kiwi pluss så det blir jo 1% bonus på alt jeg handler fra begge butikkene og 15% bonus på all frukt og grønt bare fra kiwi. 

Det er bare disse to matbutikkene som er i nærheten så det blir styrete å skulle handle fast i en annen en de to forresten.

Men grunnen til at jeg ikke handler på kiwi fast  nå allerede er at det er ett lengre stykke for meg å gå dit og da jeg forsøker handle alt jeg trenger bare en dag i uka blir det jo litt varer å ta med hjem igjen, jeg bruker sekk da så det går stort sett greit. Har ikke bil. Det tar ca. 8 min å gå til spar en vei og 20 min til kiwi en vei. Det som også er er at spar har selvsjekkut kasser så der kan man bruke god tid på å scanne og pakke varene, mens på kiwi er der bare vanlig kasse så man må stå i kø som vanlig osv. Jeg blir generelt sett ganske stresset av slik så det er nesten så jeg vurderer å bare betale ekstra for å handle på spar på grunn av det hehe, men jeg blir vel vant til å stå i kø og handle i vanlig kasse etter hvert også hvis jeg velger kiwi. Jeg har jo 3 dager fri i ukedagene så har jo muligheten til å forsøke å dra å handle når det er minst mulig kunder.

Hva tenker dere? Vil det være mye/en del å spare for meg om jeg bytter fra spar til kiwi?

(Jeg får jo ikke sammenlignet priser på nettet da kiwi ikke har nettbutikk, men jeg tenkte gjøre ett lite 'eksperiment' å forsøke å skrive handleliste og handle alt det jeg trenger på en uke på spar først før jeg tar med den samme handlelisten og handler akkurat det samme på kiwi uken etter, da er det jo lettere å sammenligne handlelistene og priser)

Anonymkode: 8e846...b9e

Fortsetter under...

Ja. Spar er en veldig dyr butikk. Men det høres ut som du bor alene, siden du kan ha alle varene i en sekk, så kanskje du ikke har så mye utgifter til mat? 

Anonymkode: 54057...46e

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Spar er en veldig dyr butikk. Men det høres ut som du bor alene, siden du kan ha alle varene i en sekk, så kanskje du ikke har så mye utgifter til mat? 

Anonymkode: 54057...46e

Jeg bor alene ja. Men jeg bruker sykt mye på mat enkelte måneder da, men jeg er ikke så bevisst på hva jeg kjøper og kjøper en del fra varmdisken og fjordland og godteri og slikt. Jeg har ikke brydd meg før om hva utgiftene på mat har blitt fordi jeg bare kjøper det jeg vil ha og har råd til det, men så gikk jeg inn i appen til nettbanken for å sjekke forbruk og flere måneder har jeg brukt 4000-5000 kr på mat i måneden!! Shit, fikk litt sjokk. Trodde ikke det var SÅ mye. Summen inkluderer jo så klart alt man kjøper på dagligvare, så det inkluderer jo også ting som hygieneartikler, såper, sokker og litt forskjellig sånt også men det er jo mest mat da naturligvis. 

Anonymkode: 8e846...b9e

Spar er veldig dyrt. Har du ikke Oda, da, så slipper du å bære så tungt? De fleste er billigere enn Spar. 

Vi har ikke bil, så vi pleier å bestille de tunge tingene på Oda (f. eks poteter, melk, mel, vaskemidler) , og så supplerer vi fra nærbutikken,som er Kiwi. Vi er fire, så vi handler nok mer enn deg, da. 

Men lag deg en ukesmeny, så slipper du å impulshandle så mye. 

Anonymkode: 5343b...ce6

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Spar og Meny er dyre butikker. Kiwi og Extra er "billige" butikker. Rema 1000 er en dårlig butikk. 

Anonymkode: aef78...8ce

Det er det nok litt lokale forskjeller på.

Her jeg bor er det fire kiwi og tre rema butikker.

Jeg foretrekker en av kiwibutikkene og en av remabutikkene. Den dårligste i distriktet er den ene kiwibutikken.

Kjøpmann og stab har alt å si. 

Jeg handler mest på kiwi, men rema har flere varesorter enn kiwi, så det er noe jeg får bare der

Anonymkode: 536a2...c94

Annonse

Du kan spare mye ved å være bevisst. Jeg kan brødfø hele familien på fire med den summen, da er vi tre voksne og en tenåring. Spar har noen tilbud som er verdt å ta med. Kiwi er generelt bedre på basisvarer. 

Lag en handleliste for en uke, ta turen innom begge butikkene og sjekk ut hva det koster totalt. Ingen grunn til å ekskludere spar konsekvent, ta med tilbudene der. 

Anonymkode: 8cbba...e01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...