Gå til innhold

Ubehagelig med folk som ammer foran meg?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Å amme er ikke å blotte puppene. Det du beskriver er heller ikke å lage show. Hun synes naturligvis at babyen hennes er veldig søt og ville at du skulle se på babyen, ikke stirre og bli satt ut av en brystvorte. Jeg synes det er rart å reagere så sterkt på en pupp hjemme på barselbesøk hos en venninne. Det er ikke vanlig å forvente at man dekker seg til med et teppe i sitt eget hus fordi man har venninnen sin på besøk. Takler du ikke litt pupp og babysnakk, får du finne deg nye venner som er på samme modenhetsnivå som du.

Anonymkode: 7b1e2...6c2

Rare folk dere🤣

Anonymkode: 0cd35...2ce

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Rare folk dere🤣

Hva er rart? Rart er noe som er utenfor normalen, eller? Både i denne tråden og i den andre er du i klar mindretall i meningen om at ammingen er ekkel. Ergo er det helt klart du som er rar.

Problemstillingen er da virkelig ikke absurd. Å bli oppmuntret av en mor til å se på at en baby søker brystvorten, er unektelig spesielt.  Det er ikke interessant, det er ikke søtt, det er ikke nødvendig, det er faktisk ubehagelig for noen. Å se at et spebarn spiser fra mors bryst, er noe helt annet. Det er vel heller ikke noe man blir oppfordret til. 

Anonymkode: d09a9...f87

Så enig. Skjønner ikke helt på de som mener «absurd»

Jeg reager ikke på at hun mater barnet men mer at hun skal lage noe ut av det, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, skal jeg se nippelen din med melk eller baby? Jeg har aldri sett brystene hennes før så har ikke behov for det nå heller. Uansett hvor søtt egne mødre synes det er.

Anonymkode: 75692...360

Hva er rart? Rart er noe som er utenfor normalen, eller? Både i denne tråden og i den andre er du i klar mindretall i meningen om at ammingen er ekkel. Ergo er det helt klart du som er rar.

Ja det er ekkelt å bli pressa på å se puppene til min venninne på den måten. Har andre som har baby og de sitter ikke der og flasher de ut på meg og vil jeg skal se dem. Noen har litt andre grenser en andre og det bør da være forståelig? Rare folk

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er ekkelt å bli pressa på å se puppene til min venninne på den måten. Har andre som har baby og de sitter ikke der og flasher de ut på meg og vil jeg skal se dem. Noen har litt andre grenser en andre og det bør da være forståelig? Rare folk

Hun gjør det selvfølgelig med vilje, hun har jo ikke noe annet å gjøre i livet enn å plage deg.

Anonymkode: 977a2...354

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du overdriver så voldsomt og lager så stor sak av en filleting. Det er det som er rart. Det holder nå. Legg det bak deg og kom deg videre i livet.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du overdriver så voldsomt og lager så stor sak av en filleting. Det er det som er rart. Det holder nå. Legg det bak deg og kom deg videre i livet.

Nei, det er ikke å overdrive når man synes det er ubehagelig å bli oppfordret til å se på at baby søker brystvorten. Hvorfor skal det være greit? 

Man kan fint lufte slike ting og samtidig "komme seg videre i livet". 

Anonymkode: 28200...e0f

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Og hvem er du for å vite hva som er filleting eller ikke? 
lovt å lufte ut ting asså ;) 

Hvordan reagerer du hvis du sitter og ser på film og en pupp kommer til syne? Det skjer jo hele tiden. Blir du like satt ut da? Eller i bladhylla på Narvesen? Er jo pupper overalt. Er det ubehagelig for deg?

Anonymkode: 60ff6...a2d

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei, det er ikke å overdrive når man synes det er ubehagelig å bli oppfordret til å se på at baby søker brystvorten. Hvorfor skal det være greit? 

Man kan fint lufte slike ting og samtidig "komme seg videre i livet". 

Det er å overdrive å lage flere tråder om det på forum i ettertid og bruke hele kvelden på å snakke om hvor vemmelig du synes det er.

Men var ikke dette hjemme hos henne? Der skal hun kunne føle seg fri til å amme hvordan hun vil. At du er på besøk, skal ikke hindre henne å amme sånn som hun vil. Det hadde vært noe helt annet om hun satt på cafe og ropte det ut sånn at alle fikk det med seg. 

Anonymkode: 709a2...d48

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det flaut og kleint å se en brystvorte? I 2024? 

Mitt svar er definitivt nei. 

Anonymkode: 15ca5...560

Det er flaut å oppfordre noen til å se på baby som søker brystvorte. For noen er det ukomfortabelt å bli oppfordret til å se på det. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå.  

Det er jo du selv som gjør det til ett show. Hun prøver bare å amme, med en unge som har utfordringer med å finne frem. De andre venninnene dina hadde sikkert barn som fant frem med en gang, og er derfor du ikke har opplevd det før.

Ba hun deg komme bort, stå over og se hva som skjedde, eller prøvde hun å amme og kommenterte at han hadde utfordringer?

Anonymkode: e0922...a79

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er flaut å oppfordre noen til å se på baby som søker brystvorte. For noen er det ukomfortabelt å bli oppfordret til å se på det. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå.  

Foreslår at du vokser opp og gir beskjed at du ikke greier se på en pupp.  Alternativt hold deg hjemme. 

Anonymkode: 0a576...ca3

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Foreslår at du vokser opp og gir beskjed at du ikke greier se på en pupp.  Alternativt hold deg hjemme. 

Anonymkode: 0a576...ca3

Jeg har ikke det problemet da, jeg har faktisk ingen venninner som har oppfordret meg til å se på baby søke brystvorte. Det sagt, så er det jo, som sagt, forskjell på å se en pupp/en baby som blir ammet, og å bli oppfordret til å se på baby som søker brystvorte.  Skjønner du ikke det?

Stiller du et spørsmål? Om jeg (eller andre brukere her inne) opplever det ubehagelig å være rundt folk som ammer. Svaret mitt er definitivt nei. Hjemme hos en venninne ville jeg aldri i verden reagert på at en pupp var synlig eller at brystvorten syntes. Jeg kunne helt klart kost meg med en venninnes glede over babyen hennes, og det nære i en liten munn som leter etter mat. 

Det er uansett ikke så relevant hva jeg tenker, og hva som er naturlig for meg. For venninna di er det uansett greit å vente med å ha deg på besøk. Når hun er midt oppi det som virkelig er livets store under, og du opplever det ubehagelig å dele det med henne, er det like greit å vente litt med besøk. Babyen ammer ikke i mange år fremover, så hvis dere ikke har vokst helt fra hverandre kan dere ta opp vennskapet igjen om et par år. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det finnes folk dom synes det meste er ekkelt. Noen synes gutter ig tær er ekkelt også. Det er deres problem. De kan ikke forvente at andre slutter å gå barbent eller i sandaler av den grunn. Sån er det her også. Du har et unormalt eller umodent syn på pupper. Det kan du ikke forvente at andre tar hensyn til.

Anonymkode: 67f0b...539

Jeg synes folk skal få amme fritt - overalt. Amming er naturlig og langt fra ekkelt. 

når det er sagt, så trenger ingen å flashe pupper eller oppfordre andre til å se hvordan babyen søker brystvorta. I min barselgruppe mente en av damene at hun måtte lufttørke puppene uansett hvor vi var, noe flere syntes var svært spesielt. Man MÅ ikke åpenlyst lufttørke puppene på kafé 

Anonymkode: ea612...ece

Altså, jeg er definitivt voksen og har selv født og ammet fire barn, men er faktisk helt enig med HI. Amming er ikke et problem, og det er absolutt mitt problem at jeg reagerer på full flashing av pupp, men jeg synes definitivt at det er ubehagelig likevel. Heldigvis er de fleste diskrete, men jeg har en svigerinne som gjerne gikk med dem ute etter ammingen var over for å lufttørre brystvortene, og jeg synes ærlig talt at det var skikkelig ubehagelig. 

Anonymkode: e12b5...df5

Jeg har selv ammet lenge med yngste og synes det er en naturlig og fin ting. Hjemme var jeg såpass komfortabel at jeg kunne finne på å sprute på mannen på tull når jeg var i dusjen. Men kropp er også litt privat og det er ikke alle jeg deler samme intimgrense med som mannen 😅 

Brukte alltid sjal når jeg ammet. Kunne amme stort sett hvor som helst, men dekket alltid til både pupp og baby. Litt matro og privatliv. Selv synes jeg det kan være litt forstyrrende når nippelen henger i fritt syn altså, selv om jeg synes amming er naturlig. Litt som voldsom kløft, når du har en samtale med noen, så ligger den liksom der og forstyrrer. Selv om du forsøker å prate naturlig, merker jeg det automatisk gjør noe med blikkontakt og flyten i samtalen. 

Anonymkode: f1350...e5d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes folk skal få amme fritt - overalt. Amming er naturlig og langt fra ekkelt. 

når det er sagt, så trenger ingen å flashe pupper eller oppfordre andre til å se hvordan babyen søker brystvorta. I min barselgruppe mente en av damene at hun måtte lufttørke puppene uansett hvor vi var, noe flere syntes var svært spesielt. Man MÅ ikke åpenlyst lufttørke puppene på kafé 

Anonymkode: ea612...ece

😅 Jeg slet veldig med såre brystvorter første gangen, kjøpe noen kopper som man la i bh. Da fikk de lufttørke, i tillegg lettet det litt trykket slik at jeg unngikk brystbetennelse. Jeg produserer jo melk til en landsby når jeg setter i gang 😆 En får litt snodig fasong så klart, men de hjalp veldig for min del den første tiden, uten at jeg måtte fly rundt med puppene til tørk. 

Anonymkode: 38fe5...72b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Altså, jeg er definitivt voksen og har selv født og ammet fire barn, men er faktisk helt enig med HI. Amming er ikke et problem, og det er absolutt mitt problem at jeg reagerer på full flashing av pupp, men jeg synes definitivt at det er ubehagelig likevel. Heldigvis er de fleste diskrete, men jeg har en svigerinne som gjerne gikk med dem ute etter ammingen var over for å lufttørre brystvortene, og jeg synes ærlig talt at det var skikkelig ubehagelig. 

Anonymkode: e12b5...df5

Altså, så mye man gjør som voksen. Utdanning, jobb, bruke alle pengene på fornuftige regninger, bruke fritid som taxisjåfør til treninger og annet, mengdene klær man må vaske. Tenker de voksenpoengene der holder langt nok til å ikke veltes av litt ukomfortabelt forhold til andres pupper. Det er jo fullt mulig å amme diskret, helt ærlig er det mer behagelig også at baby ikke blir distrahert av alt rundt når en legger ett sjal eller noe over. 

Anonymkode: 38fe5...72b

Så sant du ikke har blitt utsatt for alvorlige traumer forbundet med bryster, så er det en svært rar oppførsel av deg. Ikke minst at du både skriver innlegg og argumenterer mot i timesvis. 

Babyer får mat fra bryst, alle over barneskolen finner det svært naturlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...