Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Del Skrevet 22. februar 2024 MØDRE som føder vha keisersnitt eller gir barna morsmelkerstatning er like bra som alle andre mødre. Det finnes sikkert noen av dem som er superbra til og med, og det finnes helt sikkert MANGE mødre som har født vaginalt og gitt barna morsmelk som er forferdelige mødre. SÅ DET ER IKKE DET jeg skal snakke om nå. Så da håper jeg ingen blir støtt. MEN det er dumt å si at keisersnitt og MME er like bra for barnet (helsemessig) som å fødes vaginalt og å få morsmelk. Nå vet man mye om tarmfloraen, og hvor viktig den er for alt fra immunforsvar til overvekt i voksen alder. For depresjon og mye annet. (Les bl.a. boks Sjarmen med tarmen om du vil lære mer!) Når barn fødes vaginalt utsettes de for bestemte bakterier som danner den grunnleggende tarmfloraen. De klarer ikke gjenskape den for barn som fødes med keisersnitt. Morsmelk inneholder også mange viktige tarmbakterier. Som MME ikke gjør. Jeg er selv født med keisersnitt og hadde kanskje vært død uten, for jeg lå motsatt vei og moren min hadde smakt bekken. Men jeg var MYE syk som liten. Diverse ørebetennelser, mye forkjølelser generelt og mye antibiotika. Også mannen min ble født med keisersnitt og han var også veldig mye syk som liten. Mange antibiotikakurer og ørebetennelser. Han hadde barneastma og jeg var allergisk for flere matvarer. Vi har begge vokst det av oss. Mine to barn på 10 og 7 har aldri måttet ha antibiotika og har vært svært lite syke. De er heller ikke allergiske. Og etter alt jeg har lest om tarmbakterier og immunforsvar og allergi vet jeg at det KAN skyldes at de ble født vaginalt. Og at de fikk morsmelk i mange måneder. Og DET betyr ikke at jeg tror jeg er en bedre mor. Men definitivt en heldig mor. Heldig som kunne føde vaginalt og slapp all smerte osv. etter keisersnitt. Heldig som har barn som er lite syke. Så jeg synes på ingen måte at de som må føde med keisersnitt eller gi barna MME skal føle seg noe dårligere på grunn av det. Men om noen velger (slik en del gjør blant annet i USA) mellom det ene og det andre, så skulle jeg ønske de fikk vite om disse tingene så de i allefall kunne ta et informert valg. Jeg synes fortsatt man bør prøve å tilrettelegge for og hjelpe kvinner så de fleste kan føde vaginalt og at de får hjelp å komme i gang med amming. Også må vi akseptere at ikke alle kan Hilsen keisersnittfødt-og-ganske-fornøyd Anonymkode: b54f1...aef Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Del Skrevet 22. februar 2024 Og jeg er født vaginalt og ble ammet. Jeg har astma, diverse allergier og sykdommer, og er i dag 100 % uføretrygdet pga sykdom. Hvordan forklarer du det da? Anonymkode: 0af5b...647 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Del Skrevet 22. februar 2024 Hva i all verden er hensikten med dette oppgulpet? Alle vet det du skriver her, så det eneste du oppnår er å gjøre noen lei seg. Har du et så trasig liv selv at du nærer deg på andres usikkerhet? Hilsen firebarnsmor som både har født vaginalt og ammet, sånn for å komme beskyldningen om at jeg føler meg truffet i forkjøpet. Anonymkode: 91919...25d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Og jeg er født vaginalt og ble ammet. Jeg har astma, diverse allergier og sykdommer, og er i dag 100 % uføretrygdet pga sykdom. Hvordan forklarer du det da? Anonymkode: 0af5b...647 På samme måte som at noen som aldri har røykt får lungekreft, at noen som har røyket i alle år ikke får lungekreft. Det er mange faktorer som spiller inn. Gener har mye å si, så derfor poengterte jeg at våre barn som begge har foreldre som var MYE syke, er svært lite syke. Og de har jo våre gener, men er født vaginalt og har nok også hatt en sunnere oppvekst generelt enn vi hadde. Men det betyr jo ikke at man ikke kan bli syk av andre grunner! Anonymkode: b54f1...aef Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva i all verden er hensikten med dette oppgulpet? Alle vet det du skriver her, så det eneste du oppnår er å gjøre noen lei seg. Har du et så trasig liv selv at du nærer deg på andres usikkerhet? Hilsen firebarnsmor som både har født vaginalt og ammet, sånn for å komme beskyldningen om at jeg føler meg truffet i forkjøpet. Anonymkode: 91919...25d Jeg tror ikke alle vet det, nei. Da hadde jeg ikke følt for å skrive det. motivasjonen bak å skrive det er å bidra til at flere lærer om det. Og jeg synes fødende og nybakte mødre bor behandles bedre; få mer oppfølging. Anonymkode: b54f1...aef Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Del Skrevet 22. februar 2024 Jeg leste faktisk hele dette utrolig kjedelige innlegget. Som ikke sier noe nytt. Og så kjente jeg at jeg er glad jeg omgir meg med rause, glade mennesker. Anonymkode: bfd58...5d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Del Skrevet 22. februar 2024 Dette er da ikke noe nytt. Det eneste du oppnår med dette innlegget er å påføre mer skyld og skam på de som allerede kjenner på det, fordi de ikke får til amming eller klarte å føde vaginalt. Anonymkode: 26fb1...e87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): På samme måte som at noen som aldri har røykt får lungekreft, at noen som har røyket i alle år ikke får lungekreft. Det er mange faktorer som spiller inn. Gener har mye å si, så derfor poengterte jeg at våre barn som begge har foreldre som var MYE syke, er svært lite syke. Og de har jo våre gener, men er født vaginalt og har nok også hatt en sunnere oppvekst generelt enn vi hadde. Men det betyr jo ikke at man ikke kan bli syk av andre grunner! Anonymkode: b54f1...aef Så da er dette svogerforskningstinnlegget ditt verdiløst altså. Anonymkode: 0af5b...647 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Del Skrevet 22. februar 2024 Svogerforskning har null betydning her. Det er opplest og vedtatt at det beste for både mor og barn er å føde vaginalt og amme i minst 6 mnd. Det vet alle og det er det helsevesenet legger opp til. Men noen ganger går ikke det og da kan "nødutgangen" og flaskemat være best. Jeg har selv 4 barn, 3 vaginale og et hasselsnitt, et ammet i 3 mnd og et i 15 mnd. Alle er født på beste måte i situasjonen, og alle matet på måten som var best der og da. Anonymkode: a955d...ea2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): MØDRE som føder vha keisersnitt eller gir barna morsmelkerstatning er like bra som alle andre mødre. Det finnes sikkert noen av dem som er superbra til og med, og det finnes helt sikkert MANGE mødre som har født vaginalt og gitt barna morsmelk som er forferdelige mødre. SÅ DET ER IKKE DET jeg skal snakke om nå. Så da håper jeg ingen blir støtt. MEN det er dumt å si at keisersnitt og MME er like bra for barnet (helsemessig) som å fødes vaginalt og å få morsmelk. Nå vet man mye om tarmfloraen, og hvor viktig den er for alt fra immunforsvar til overvekt i voksen alder. For depresjon og mye annet. (Les bl.a. boks Sjarmen med tarmen om du vil lære mer!) Når barn fødes vaginalt utsettes de for bestemte bakterier som danner den grunnleggende tarmfloraen. De klarer ikke gjenskape den for barn som fødes med keisersnitt. Morsmelk inneholder også mange viktige tarmbakterier. Som MME ikke gjør. Jeg er selv født med keisersnitt og hadde kanskje vært død uten, for jeg lå motsatt vei og moren min hadde smakt bekken. Men jeg var MYE syk som liten. Diverse ørebetennelser, mye forkjølelser generelt og mye antibiotika. Også mannen min ble født med keisersnitt og han var også veldig mye syk som liten. Mange antibiotikakurer og ørebetennelser. Han hadde barneastma og jeg var allergisk for flere matvarer. Vi har begge vokst det av oss. Mine to barn på 10 og 7 har aldri måttet ha antibiotika og har vært svært lite syke. De er heller ikke allergiske. Og etter alt jeg har lest om tarmbakterier og immunforsvar og allergi vet jeg at det KAN skyldes at de ble født vaginalt. Og at de fikk morsmelk i mange måneder. Og DET betyr ikke at jeg tror jeg er en bedre mor. Men definitivt en heldig mor. Heldig som kunne føde vaginalt og slapp all smerte osv. etter keisersnitt. Heldig som har barn som er lite syke. Så jeg synes på ingen måte at de som må føde med keisersnitt eller gi barna MME skal føle seg noe dårligere på grunn av det. Men om noen velger (slik en del gjør blant annet i USA) mellom det ene og det andre, så skulle jeg ønske de fikk vite om disse tingene så de i allefall kunne ta et informert valg. Jeg synes fortsatt man bør prøve å tilrettelegge for og hjelpe kvinner så de fleste kan føde vaginalt og at de får hjelp å komme i gang med amming. Også må vi akseptere at ikke alle kan Hilsen keisersnittfødt-og-ganske-fornøyd Anonymkode: b54f1...aef Du mener morsmelk inneholder tarmbakterier? Altså... De har bortbevist at det er det at man får tarmbakterier på seg under vaginal fødsel som er bra. Det er antibiotikaen de blir utsatt for som ikke er bra. Og mange vaginalt fødende får også antibiotika. Jeg og mine søsken er født vaginalt, vi var alltid syke og gikk konstant på antibiotika. Jeg har barn født på ulike måter, og ingen sammenheng der med din teori. Anonymkode: 27338...149 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg tror ikke alle vet det, nei. Da hadde jeg ikke følt for å skrive det. motivasjonen bak å skrive det er å bidra til at flere lærer om det. Og jeg synes fødende og nybakte mødre bor behandles bedre; få mer oppfølging. Anonymkode: b54f1...aef Lærer om det?? Men det du sier er jo ikke rett.. hva mener du folk skal lære??? Anonymkode: 27338...149 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): MØDRE som føder vha keisersnitt eller gir barna morsmelkerstatning er like bra som alle andre mødre. Det finnes sikkert noen av dem som er superbra til og med, og det finnes helt sikkert MANGE mødre som har født vaginalt og gitt barna morsmelk som er forferdelige mødre. SÅ DET ER IKKE DET jeg skal snakke om nå. Så da håper jeg ingen blir støtt. MEN det er dumt å si at keisersnitt og MME er like bra for barnet (helsemessig) som å fødes vaginalt og å få morsmelk. Nå vet man mye om tarmfloraen, og hvor viktig den er for alt fra immunforsvar til overvekt i voksen alder. For depresjon og mye annet. (Les bl.a. boks Sjarmen med tarmen om du vil lære mer!) Når barn fødes vaginalt utsettes de for bestemte bakterier som danner den grunnleggende tarmfloraen. De klarer ikke gjenskape den for barn som fødes med keisersnitt. Morsmelk inneholder også mange viktige tarmbakterier. Som MME ikke gjør. Jeg er selv født med keisersnitt og hadde kanskje vært død uten, for jeg lå motsatt vei og moren min hadde smakt bekken. Men jeg var MYE syk som liten. Diverse ørebetennelser, mye forkjølelser generelt og mye antibiotika. Også mannen min ble født med keisersnitt og han var også veldig mye syk som liten. Mange antibiotikakurer og ørebetennelser. Han hadde barneastma og jeg var allergisk for flere matvarer. Vi har begge vokst det av oss. Mine to barn på 10 og 7 har aldri måttet ha antibiotika og har vært svært lite syke. De er heller ikke allergiske. Og etter alt jeg har lest om tarmbakterier og immunforsvar og allergi vet jeg at det KAN skyldes at de ble født vaginalt. Og at de fikk morsmelk i mange måneder. Og DET betyr ikke at jeg tror jeg er en bedre mor. Men definitivt en heldig mor. Heldig som kunne føde vaginalt og slapp all smerte osv. etter keisersnitt. Heldig som har barn som er lite syke. Så jeg synes på ingen måte at de som må føde med keisersnitt eller gi barna MME skal føle seg noe dårligere på grunn av det. Men om noen velger (slik en del gjør blant annet i USA) mellom det ene og det andre, så skulle jeg ønske de fikk vite om disse tingene så de i allefall kunne ta et informert valg. Jeg synes fortsatt man bør prøve å tilrettelegge for og hjelpe kvinner så de fleste kan føde vaginalt og at de får hjelp å komme i gang med amming. Også må vi akseptere at ikke alle kan Hilsen keisersnittfødt-og-ganske-fornøyd Anonymkode: b54f1...aef Datteren min er født med keisersnitt. Hun er 15 år og har så og si aldri vært syk. Anonymkode: afd98...958 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg tror ikke alle vet det, nei. Da hadde jeg ikke følt for å skrive det. motivasjonen bak å skrive det er å bidra til at flere lærer om det. Og jeg synes fødende og nybakte mødre bor behandles bedre; få mer oppfølging. Anonymkode: b54f1...aef Dette er allmennkunnskap som de aller fleste som går gravide har/får kunnskap om. At gravide og fødende bør bli bedre fulgt opp er en helt annen diskusjon enn det vrøvlet som du kommer med. Anonymkode: 91919...25d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #14 Del Skrevet 22. februar 2024 Er dette en ny oppdragelsestråd/informasjonstråd, er en stund siden sist. Anonymkode: 0af5b...647 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Del Skrevet 22. februar 2024 Og vann er vått. Flere selvsagtheter du vil utbasunere? Anonymkode: 091dd...5d9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Del Skrevet 22. februar 2024 Ble født vaginalt selv og vokst opp på morsmelk. Hadde ørebetennelse og halsbetennelse 4-5 ganger hvert år i barndommen og gått på mye antibiotika og penicillin. Guttene mine er vokst opp på morsmelkerstatning og har ennå ikke trengt antibiotika i en alder av 11 og 8 Anonymkode: bdef4...200 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #17 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Lærer om det?? Men det du sier er jo ikke rett.. hva mener du folk skal lære??? Anonymkode: 27338...149 Hva er ikke rett? Anonymkode: 611e9...8f2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #18 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Du mener morsmelk inneholder tarmbakterier? Altså... De har bortbevist at det er det at man får tarmbakterier på seg under vaginal fødsel som er bra. Det er antibiotikaen de blir utsatt for som ikke er bra. Og mange vaginalt fødende får også antibiotika. Jeg og mine søsken er født vaginalt, vi var alltid syke og gikk konstant på antibiotika. Jeg har barn født på ulike måter, og ingen sammenheng der med din teori. Anonymkode: 27338...149 Hvor er det motbevist? Skulle gjerne likt å lese om det. Hva har antibiotikaen med det å gjøre? Alle med keisersnitt får ikke antibiotika altså. Anonymkode: 611e9...8f2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #19 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ble født vaginalt selv og vokst opp på morsmelk. Hadde ørebetennelse og halsbetennelse 4-5 ganger hvert år i barndommen og gått på mye antibiotika og penicillin. Guttene mine er vokst opp på morsmelkerstatning og har ennå ikke trengt antibiotika i en alder av 11 og 8 Anonymkode: bdef4...200 Og yngste min er født vaginalt, men på flaskemat og var mye syk… vanskelig det her altså. (Ja jeg var ironisk) 🙈 Anonymkode: 14012...24d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pobie Skrevet 22. februar 2024 #20 Del Skrevet 22. februar 2024 Nei vet du hva. Morsmelk inneholder IKKE tarmbakterier, og det finnes ikke noe vitenskaplig bevis for at vaginal fødsel har noen som helst innvirkning på barnets helse senere i livet. Dessuren utføres keisersnitt når det er fare for liv og helse. Mener du *gode* mødre risikerer babyens liv slik at den skal utsettes for visse bakterier? I en perfekt verden er morsmelk bedre enn MME, men det er marginalt, og når babyen ikke får nok morsmelk eller moren sliter i månedsvis med smerte pga amming slik at hun gruer seg til hver gang babyen skal amme, er faktisk MME bedre enn morsmelk. En psykisk velfungerende mamma er viktigere enn morsmelk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Det var en gang et menneske Skrevet 22. februar 2024 #21 Del Skrevet 22. februar 2024 Jeg har aldri hatt en dråpe med melk i brystet og siste barnet lå i tverrleie, og den veien kommer de bare ikke ut. I den sammenhengen er det lite konstruktivt å framsnakke vaginal fødsel og morsmelk. Ungen måtte ut og puppen var tom. Ingen av barna mine på 18,16 og 14 har fått antibiotika før. Ene har riktignok astma og allergi, men det er koe som både jeg og far har, selv om vi er født vaginalt og blitt ammet. Så gener spiller nok absolutt en rolle der. At man på generelt grunnlag anbefaler vaginal fødsel og amming er ho en ting, men at man skal spille på samvittigheten til mødre når det løpet er kjørt, fører jo ikke noe godt med seg. Fortsatt blir vel vaginal fødsel og morsmelk anbefalt til den gravide og årsaken til at keisersnitt og mme blir valgt er sammensatte. Det er uansett lite hensiktsmessig å lage innlegg med pekefingeroverskrifter. De aller, aller fleste velger det som fungerer best i den situasjonen de er i. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #22 Del Skrevet 22. februar 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er ikke rett? Anonymkode: 611e9...8f2 At morsmelk inneholder tarmbakterier feks. Og at bakterieeksponering ved vaginal fødsel er viktig. Anonymkode: 27338...149 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #23 Del Skrevet 22. februar 2024 Å kjære vene ... Du igjen? Anonymkode: 561d2...d5a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #24 Del Skrevet 22. februar 2024 For et idiotisk innlegg. Anonymkode: 5b4f6...2e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2024 #25 Del Skrevet 22. februar 2024 Spennende forskning rundt å benytte mors utflod eller avføring for overføring til baby om dagen. Men det tinger at du har en god flora å overføre. For det er lite hjelp i å overføre shit til neste generasjon, for å si det banalt 😅 Anonymkode: 1911d...dd5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446102-nei-det-er-ikke-like-bra-med-keisersnitt-og-morsmelkserstatning/#findComment-150071427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå