Gå til innhold

Hvilken størrelse er M i ditt hode?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å handle på tise og ser folk oppgi alt fra str. 34 til 44 som M.

Det er veldig forvirrende. Noen merker har jeg god kontroll på og det er jo noen butikker der M=38, mens i kjedebutikkene er det gjerne 40-42 som er M. 

Hilsen litt oppgitt etter å ha spurt i chat om buksa var liten i str. fordi resten vedkommende solgte var str. XS-S. Selger avkreftet og sa det var en vanlig M, jeg tok sjansen på at den passet meg som er 38-40 da den skulle være løs, og når jeg får den tilsvarer den XS-S.

Anonymkode: be8a9...3eb

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

36-38

Anonymkode: af9ff...50f

Jeg har aldri sett en størrelseguide der medium har mål under str. 38. Jeg lurer litt på om det er litt sånn body dysmorphia når en som er str.s insisterer på at de er str. M

38-40. Jeg bruker størrelse (S/)M/38 selv i hvert fall, men merker jo også at det er litt forskjell. I dag har jeg på meg en bukse i str 36 som passer bedre enn den jeg gikk med i str 40 🤷‍♀️😅 Men vanligvis er str M og str 38 omtrent sammenfallende. 

Anonymkode: 647e8...051

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

38/40 er M i mitt hode, men det er stor forskjell på merkene.

Sammenligner du f.eks HM med KappAhl er det kjempestor forskjell.

Anonymkode: f0c8d...736

Er det egentlig det? HM har jo blitt store i størrelsene de også.

Anonymkode: c42fd...ec2

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg prøver å handle på tise og ser folk oppgi alt fra str. 34 til 44 som M.

Det er veldig forvirrende. Noen merker har jeg god kontroll på og det er jo noen butikker der M=38, mens i kjedebutikkene er det gjerne 40-42 som er M. 

Hilsen litt oppgitt etter å ha spurt i chat om buksa var liten i str. fordi resten vedkommende solgte var str. XS-S. Selger avkreftet og sa det var en vanlig M, jeg tok sjansen på at den passet meg som er 38-40 da den skulle være løs, og når jeg får den tilsvarer den XS-S.

For meg er M str 38/40.

Str 34 er xs, 36 er small, 42 er large og 44 er xl

Anonymkode: d5e3c...232

Før var M=38. Nå varierer det ifra kjede til kjede har jeg skjønt på mine barn. Heldigvis har ikke de butikkene jeg handler i endet dette, men når vi er innom andre steder så har jeg funnet ut det er enklere at ungene finner frem str jeg skal ha. 

Jeg hater å handle så bruker klærne til de er oppbrukt og kjøper endel igjen før jeg bruker de opp. Så drar med meg en unge på hurtig shopping hverrt annet år (ungen er like oppgitt hver gang, for jeg gidder ikke prøve eller tenker igjennom hva jeg skal ha)

Anonymkode: 4c4a6...23f

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvilke butikker operere med M=40/42?

Anonymkode: 92af2...f6e

Alle store kjeder. H&M, Cubus, Kapahl etc. Om du sjekker størrelsesguidene vil du se at målene for M er ca. de samme som 42. De forholder seg til internasjonal standard. Xs=34, S=36-38, M=40-42, L=44-46.

Om klærne alltid er den størrelsen som er oppgitt er en annen sak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...