Anonym bruker Skrevet 21. februar 2024 #26 Del Skrevet 21. februar 2024 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden): Fordi det er forskjell på konkurranse idrett og undervisning i skolen. De samme hensyn blir ikke tatt i skolen. Kan ikke tenke meg det blir særlig gjennomførbart heller med tanke på begrenset hall tid. Tenk en skole som har den tiden de har i svømmehall og skal de deles så må de ha dobbelt så mye tid. Hvordan løses det? Vi hadde kjønnsdelt gym og svømming da jeg gikk på ungdomsskolen. det tar ikke nødvendigvis dobbelt så mye halltid. Vi slo sammen to klasser og delte deretter på kjønn. Anonymkode: 1ae80...218 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446076-hva-er-deres-tanker-om-delt-eller-felles-sv%C3%B8mming/page/2/#findComment-150070905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2024 #27 Del Skrevet 21. februar 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva blir det neste? Kjønnsdelte strender?! Nå må folk slutte å være så sinnsykt hårsåre. Og ja, jeg vet godt hva mobbing er som overvektig og livredd for å vise meg i garderobe/dusj. Men det er faktisk foreldrenes ansvar at ikke barna mobber Anonymkode: 16522...136 Nå er stranda frivillig, skolen obligatorisk. Hva når de ikke gir seg med mobbing og kommentarer? Det holdt på å ødelegge min datter, som i utgangspunktet var uredd og veldig sosial. Ville du brukt eget barn som prinsippsak til man fikk orden på mobbingen? Skaden har liksom allerede skjedd når du skal dytte de inn den døren der, som foreldre kjenner man konflikten på kroppen, skal du eksponere de ytterligere mens de fremdeles er sårbare. Anonymkode: 5cda9...8e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446076-hva-er-deres-tanker-om-delt-eller-felles-sv%C3%B8mming/page/2/#findComment-150070908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2024 #28 Del Skrevet 21. februar 2024 Hvis kjønnsdelt undervisning i svømming fører til at alle deltar og lærer å svømme, så er kjønnsdeling bra. Hvis elevene likevel ikke møter opp, så er det ikke noe poeng. Få slutt på kroppsfokus, få slutt på mobbing. Ja, det skulle vi gjerne, men velkommen til virkeligheten. Anonymkode: 96fa6...bce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446076-hva-er-deres-tanker-om-delt-eller-felles-sv%C3%B8mming/page/2/#findComment-150070944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2024 #29 Del Skrevet 21. februar 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hva blir det neste? Kjønnsdelte strender?! Nå må folk slutte å være så sinnsykt hårsåre. Anonymkode: 16522...136 Det finnes strender, parkeringsplasser, treningssenter osv. kun for kvinner. Trenden er økende segregering mellom kvinner og menn. Kvinner har aldri vært mer venstreliberale i en feministisk medvind, mens gutter er tydeligere konservative enn noen gang. Egne aktiviteter, forum, foreninger, idrettsanlegg, undervisning osv. kun for kvinner er noe det blir mer og mer av. Det er veien det går. Anonymkode: 2dfda...f0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446076-hva-er-deres-tanker-om-delt-eller-felles-sv%C3%B8mming/page/2/#findComment-150070992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2024 #30 Del Skrevet 21. februar 2024 Jeg syns det skal være felles, men har skjønt st det ikke bare er så enkelt alle steder. Mine barn har heldigvis gått i klasser der det ikke har vært ett problem. Var på ett foreldremøte på ungdomsolen engang der de hadde felles møte på starten der de informerte om at de nå skulle dele opp svømmeundervisningen. Vi hadde en samtale i klassen etterpå for ingen av oss hadde hørt det var ett problem, det var heller ikke ett problem i klassen. Så vi ble enige om å snakke med ungene våre, ta opp saken uka etter. Klassen endte opp med å ha felles svømmeundervinsing videre. Jeg liker ikke å dele opp og lage ett problem når det ikke er ett problem. For meg så er det helt normalt å ha felles svømmeundervisning, så å dele slik at ungene blir mer oppmerksomme på slikt liker jeg ikke. Helt greit å gjøre endringer om det faktisk trengs. Jeg vil heller at de skal ha en ekstra lærer, en av hver kjønn som kan følge med enn å dele. For skal de dele timen må de uansett sette inn en lærer ekstra siden de deler. Jeg tenker det er endel andre ting enn kan gjøre før en må dele opp i kjønn. Men igjen veldig glad for at mine to barn har gått i klasser der slikt ikke har vært ett problem. Yngste gikk i klasse med nesten bare gutter i fjor på yrkesfag. Hun var så oppgitt for der hadde de delt opp garderobeskap, så de to jentene måtte gå langt for å komme til sitt garderobeskap. Innholdet i garderobeskapet var verneutstyr. Jeg sa til henne at hun kunne jo bare spørre i klassens time om hun kunne ha skap ved siden av guttas siden det var flere ledige der. Om de syns det var greit så slapp hun det ekstra styret og alle fikk si sin mening. Hun og den andre jents skiftet garderobeskap, ingen av gutta som syns det ble feil at de delte (noe lovpålagte greier. Helt greit om det er en garderobe der de kler av og på seg, men når det bare er en vernejakke, vernesko, hansker osv så ser jeg ikke poenget. Og om jentene har en tampong liggende i skapet i nødstilfelle så dør ikke gutts om de plutselig skulle se det når skapet er åpent) Så å snakke sammen er løsningen på mye. Anonymkode: 5cc92...4ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446076-hva-er-deres-tanker-om-delt-eller-felles-sv%C3%B8mming/page/2/#findComment-150070993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2024 #31 Del Skrevet 21. februar 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Ingen lærer noen ting med klump i magen fordi de må «suck it up» 🙄 Anonymkode: 7b7bc...01b Så man skal slippe unna alt som er ubehagelig på skolen? Anonymkode: ca71d...481 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446076-hva-er-deres-tanker-om-delt-eller-felles-sv%C3%B8mming/page/2/#findComment-150071014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå