Gå til innhold

Frivillig plassering

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

La barna dine få falle til ro der de er! Du påfører dem stadig nye traumer med denne oppførselen din. 

Anonymkode: d62e0...2c5

JEG påfører de traumer når fosterfar blir sint og stenger barnet mitt inn på et rom? Hmmm. 

Anonymkode: bffaf...6c2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Men det fosterfar her gjør er jo ikke greit. Hadde ikke vært greit om det var far heller. 

Saken din virker for kompleks til ett så lite sted du åpenbart bor på så jeg ville vurdert å flytte ett sted hvor det finnes kapasitet til å hjelpe deg 

Anonymkode: eb1a4...92d

Helt enig. Og jeg sitter ikke her å "venter" på at bvt skal oppdage det ! 

Jeg har virkelig vurdert å flytte en annen plass! Virkelig!  Men hvor kan jeg finne ut hvor det er flere ressurser?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og da, er det bedre enn at de er hos meg? Tenker du det? Husk også på at 3 barn er plassert i to forskjellige hjem, med 2 voksne i begge hjem! Pga ingen kan klare alle ! Mens jeg hadde alle 4 helt alene. 

Jeg har ingen problemer med å ta vare på 2 barn ❤️

Men du har pult på deg fire.

Anonymkode: 3c274...407

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har virkelig vurdert å flytte en annen plass! Virkelig!  Men hvor kan jeg finne ut hvor det er flere ressurser?

Ville hørt med kommunen på steder du kunne tenke deg å bo. Du trenger bistand fra fosterhjem som ikke har noe relasjon til deg, og du til dem 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men helt seriøst - det må da finnes akutt hjem? Da får de flytte ungene til en annen kommune. 

Anonymkode: 54071...341

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

JEG påfører de traumer når fosterfar blir sint og stenger barnet mitt inn på et rom? Hmmm. 

Ja. Du er årsaken til situasjonen. Du må klare å stå i det du har avtalt med barnevernet. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja. Du er årsaken til situasjonen. Du må klare å stå i det du har avtalt med barnevernet. 

Jeg godtar ikke sånn oppførsel mot barna dine !

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skjerp deg! 

Det er det nok hi som trenger.

Helt alvorlig!  JEG må skjerpe meg? Hva skal jeg skjerpe meg på? 

Men helt seriøst - det må da finnes akutt hjem? Da får de flytte ungene til en annen kommune. 

Anonymkode: 54071...341

Ja, det kan være. Men da er det ikke sikkert barna kommer i samme hjem, samme området.

Men uansett, det ønsker jeg virkelig IKKE å utsette barna mine for! Nå får vi gjøre det beste ut av situasjonen! De bor der de bor, og fosterforeldrene får ta imot råd og veiledning. HI

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ville hørt med kommunen på steder du kunne tenke deg å bo. Du trenger bistand fra fosterhjem som ikke har noe relasjon til deg, og du til dem 

Ja. Helt enig. Det var det jeg var tydelig på til bvt da jeg følte jeg ikke hadde noen valg ang frivillig plassering.. at barna måtte komme til en trygg og god familie som ikke er i nær relasjon til oss

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men det fosterfar her gjør er jo ikke greit. Hadde ikke vært greit om det var far heller. 

Saken din virker for kompleks til ett så lite sted du åpenbart bor på så jeg ville vurdert å flytte ett sted hvor det finnes kapasitet til å hjelpe deg 

Jeg er enig med deg, dette går helt over styr, virker som kapasitet, kompetanse og ressurser er fraværende. Ungene vokser opp nå, det er ikke tid til å vente på at det kommer på plass eller en egnet fosterfamilie er tilgjengelig. 

Går i litt motsatt retning av resten her. Jeg tror ikke du er en dårlig plass for barna, men de er for mye og du blir en dårlig utgave av deg selv i den situasjonen. De faste rammene dere trenger er ikke tilgjengelig. Det er forunderlig å lese hvordan du knapt vet hvilken ben du skal stå på, men allikevel har en ganske god innsikt i hva som skjer. Da tenker jeg det hverken står på vilje eller omsorg, men kapasitet. Hva som er riktig for dere tror jeg er langt utenfor hva noen her inne kan svare på. Skulle ønsker jeg kunne trylle frem ett godt svar, men det har jeg ikke. Ta en dag og ett skritt av gangen? 

Anonymkode: fc46a...7d9

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hi her. 

Min magefølelse stemte, fosterfar hadde blitt sint på barnet mitt og stengt barnet inn på rommet sitt. Og det mener jeg at jeg har rett på å vite. Det er heller ikke piss som noen mener her. 

Slapp helt av dere, livet mitt er ikke kaos! Jeg elsker barna mine og bekymrer meg selvsagt for de. Jeg ønsker å vite at de har det godt og at de er trygge! 

Det er ikke galt å bli sint på barn innimellom, eller å vise det. Det kan til og med være en god løsning å stenge et barn inne på rommet, for eksempel for å hindre det i å skade et  annet barn eller for å gi det tid til å roe seg ned. Du skal ikke bli oppdatert daglig om slike ting. Bruk energien din på det barnet som bor hos deg.

Anonymkode: 65a0d...f7e

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg er enig med deg, dette går helt over styr, virker som kapasitet, kompetanse og ressurser er fraværende. Ungene vokser opp nå, det er ikke tid til å vente på at det kommer på plass eller en egnet fosterfamilie er tilgjengelig. 

Går i litt motsatt retning av resten her. Jeg tror ikke du er en dårlig plass for barna, men de er for mye og du blir en dårlig utgave av deg selv i den situasjonen. De faste rammene dere trenger er ikke tilgjengelig. Det er forunderlig å lese hvordan du knapt vet hvilken ben du skal stå på, men allikevel har en ganske god innsikt i hva som skjer. Da tenker jeg det hverken står på vilje eller omsorg, men kapasitet. Hva som er riktig for dere tror jeg er langt utenfor hva noen her inne kan svare på. Skulle ønsker jeg kunne trylle frem ett godt svar, men det har jeg ikke. Ta en dag og ett skritt av gangen? 

Jeg er svært ydmyk for svaret ditt. Takk for at du ser meg. Det var veldig godt ❤️ og det er helt sant at ingen her kan hjelpe meg med løsninger. Det er rett og slett kompleks, hele situasjonen. Jeg tror at vi alle her i familien et ganske fortvilet og slitne. Men uansett hvor sliten jeg er. Så skal jeg aldri slutte å kjempe for barna mine ❤️

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke galt å bli sint på barn innimellom, eller å vise det. Det kan til og med være en god løsning å stenge et barn inne på rommet, for eksempel for å hindre det i å skade et  annet barn eller for å gi det tid til å roe seg ned. Du skal ikke bli oppdatert daglig om slike ting. Bruk energien din på det barnet som bor hos deg.

Anonymkode: 65a0d...f7e

Ærlig talt, nei, det er ikke greit å stenge en liten gutt på 3 år, som er overtrøtt, alene inne på rommet sitt! Ikke er det andre barn i huset der heller ! 

Og som du skriver, helt sant, jeg skal ikke bli oppdatert på dette nei. Men det ble jeg, og min magefølelse sa at noe var galt. Sånn er det å elske barna sine ! Man slutter ikke å bekymre seg for barna sine, uansett hva som "står på papiret"! 

Når mitt høyeste ønske er å ha alle barna boende hos meg, men når det ikke er mulig da er det ekstra vondt! Langt inni hjertet! 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ærlig talt, nei, det er ikke greit å stenge en liten gutt på 3 år, som er overtrøtt, alene inne på rommet sitt! Ikke er det andre barn i huset der heller ! 

Og som du skriver, helt sant, jeg skal ikke bli oppdatert på dette nei. Men det ble jeg, og min magefølelse sa at noe var galt. Sånn er det å elske barna sine ! Man slutter ikke å bekymre seg for barna sine, uansett hva som "står på papiret"! 

Når mitt høyeste ønske er å ha alle barna boende hos meg, men når det ikke er mulig da er det ekstra vondt! Langt inni hjertet! 

Hele ditt fokus ligger på hvordan du har det. Det er lite omsorg for barna å finne hos deg. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hele ditt fokus ligger på hvordan du har det. Det er lite omsorg for barna å finne hos deg. 

Hele første avsnitt er om gutten. Hva er det du ønsker å oppnå? 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hele første avsnitt er om gutten. Hva er det du ønsker å oppnå? 

Tusen takk for støtten. Virker som det er noen som bare elsker å hate meg. De vrir og vender på alt jeg sier. 

Anonym bruker skrev (På 21.2.2024 den 9.47):

Hvorfor sier du at det er sprøyt? Barnet som måtte bo i campingvognen ble ikke plassert en annen plass. Ingen som sa ifra til bvt om dette. Men jeg vet selvsagt om det. Det er min familie. 

Men om ingen sa ifra til bvt om dette, er det ikke rart han ikke fikk hjelp.

Jeg råder deg til å snakke med bv om det er noe du lurer på eller bekymrer deg over. 

Det er en grunn til at barnet bor hos fosterforeldre, som nevnt over her er det altfor dyrt å ansette fosterforeldre helt uten grunn. 

Men du som mor kan selvsagt bli bekymret og urolig. Svarene finner du absolutt ikke her inne. Snakk med saksbehandleren din.

Hilsen en fostermor.

Anonymkode: a6ae9...e39

Men om ingen sa ifra til bvt om dette, er det ikke rart han ikke fikk hjelp.

Jeg råder deg til å snakke med bv om det er noe du lurer på eller bekymrer deg over. 

Det er en grunn til at barnet bor hos fosterforeldre, som nevnt over her er det altfor dyrt å ansette fosterforeldre helt uten grunn. 

Men du som mor kan selvsagt bli bekymret og urolig. Svarene finner du absolutt ikke her inne. Snakk med saksbehandleren din.

Hilsen en fostermor.

Anonymkode: a6ae9...e39

Helt enig! 

Jeg har sagt alt til bvt, sa ifra om mine bekymringer ang det fosterhjemmet. Men bvt har jo ingen andre fanilier. Og nå fikk jeg jo vite grunnen. 

Akkurat nå tenker jeg at vi får gjøre det beste ut av det. Ønsker ikke å rive de opp flere ganger.

Takk for svar 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...